Shveyko, “Robotun sabit bir Wi-Fi bağlantısına ihtiyacı yok, çünkü çevresi hakkında bağımsız olarak bilgi toplayabiliyor” diyor.
“Mesafeleri ölçmek ve çevresinin üç boyutlu bir haritası oluşturmak için yüz binlerce lazer sinyali yayan bir lidar sensörü dahil olmak üzere çeşitli sensörler kullanın.
'Yüzünün' çeşitli konumlarını gösteren bir ön ekranla, bu servis robotu, otopark sistemlerinde kullanılanlara benzer şekilde ultrasonik sensörlerle tamamlanır, bu da aniden önünde bir şey görünürse robotun hemen durmasına izin verir. Örneğin, bir çocuk yolunu geçerse, robot güvenliği garanti etmek için hemen duracaktır.
Ayrıca, hedefine en güvenli ve en verimli yolu belirlemek için ortamını saniyede birkaç kez analiz edebilir. Şu anda, kaldırımlardaki insanların güvenliğini garanti etmek için maksimum hızı saatte 5 mil (yaklaşık 8 km/s) ile sınırlıdır.
“Kullanıcılar, siparişlerinin geleneksel bir dağıtım adamı veya otonom bir robot tarafından teslim edilmesini isteyip istemediklerini seçme seçeneğine sahiptir.
Robot hedeflerine ulaştığında, kullanıcı siparişi toplamak için aşağı inmeli ve sadece bir dokunuşla kilidini açabilir. Robot yerine 10 dakikaya kadar bekleyeceği için bunu yapmak için acele yok. Bu hizmet şu anda sabah 10'dan Austin'in merkezinde gece 10'a kadar faaliyet gösteriyor ve gelecekte genişleme planları.
“Uber'de hem insan distribütörlerinin hem de dağıtım robotlarının platformda büyüyeceğine inanıyoruz.
Robotlar 3 ila 4 kilometrelik bir yarıçap içinde çalışır ve Austin'in merkezinde olduğu gibi hiperlokal teslimatlar için tasarlanmıştır. Ancak, bir kullanıcı robot kapsama alanının dışındaysa, bir insan dağıtım adamı teslim edecektir.
2019'daki ilk neslinden bu yana, teslimat robotları yaklaşık bir milyon kilometre seyahat etti. Teknoloji ilerledikçe Uber, performanslarını ve güvenliklerini geliştirdiklerini, Dubai'nin ısısı veya belirli şehirlerin aşırı soğuk algınlığı gibi çeşitli iklim koşullarında operasyonlarına izin verdiğini söylüyor.
“Karşılaştığımız ana zorluklardan biri insan merakı.
Bağlantı açısından, robotlar bilgileri gerçek zamanlı olarak analiz eden ve rotalarını planlayan bilgisayar birimleri ile donatılmıştır. Ayrıca sıcak iklimlerde çalışmak için soğutma sistemleri de vardır. Mevcut özerkliği çok kapsamlı değildir, çünkü amacı yerel teslimattır ve büyük mesafeler kat etmez.
Şu anda Uber, Austin, Dallas ve New Jersey gibi şehirlerde otonom robotlarla operasyonlarını genişletiyor ve yıl sonunda Dallas'ta sürücü olmayan araçları dahil etmeyi planlıyor.
Avride ile ilişki Kasım 2024'ten beri ortaya çıktı ve robotları içeriyor, ancak robotaksiye sahip olmayı da bekliyorlar. STATISTA Veri Projesi Hizmet robotu pazarlarındaki gelirin 2025 yılında 40.580 milyon dolara ulaşması.
Uber ayrıca Waymo ile ilişkilidir
Uber ve Waymo, bu yıl Mart itibariyle Austin, Teksas'ta Robotaxis hizmetleri sunmak için bir işbirliği kurdu. Bu ittifak, hareketlilik uygulama kullanıcılarının otonom araçlardan seyahat talep etmelerini sağlayacaktır.
Her bir uygulamanın bir robotaxi tarafından katıldığı garanti edilmese de, uygulama otonom bir araç yolda ise kullanıcıyı bilgilendirecek ve tercih ettikleri takdirde bir insan tarafından yönlendirilen bir araca geçme seçeneği sunacaktır. Waymo – Google Company – Phoenix, San Francisco ve Los Angeles'ta Robotaxis hizmetlerini zaten işletiyor ve aslında bu derneğin bir parçası olarak bu yıl Atlanta'ya genişlemeyi planlıyor.
Bu işbirliği, otonom teknolojilerin kentsel ulaşım hizmetlerine entegrasyonunda önemli bir adımdır ve Texan City kullanıcılarına fütüristik bir seyahat deneyimi sunar.
“Mesafeleri ölçmek ve çevresinin üç boyutlu bir haritası oluşturmak için yüz binlerce lazer sinyali yayan bir lidar sensörü dahil olmak üzere çeşitli sensörler kullanın.
'Yüzünün' çeşitli konumlarını gösteren bir ön ekranla, bu servis robotu, otopark sistemlerinde kullanılanlara benzer şekilde ultrasonik sensörlerle tamamlanır, bu da aniden önünde bir şey görünürse robotun hemen durmasına izin verir. Örneğin, bir çocuk yolunu geçerse, robot güvenliği garanti etmek için hemen duracaktır.
Ayrıca, hedefine en güvenli ve en verimli yolu belirlemek için ortamını saniyede birkaç kez analiz edebilir. Şu anda, kaldırımlardaki insanların güvenliğini garanti etmek için maksimum hızı saatte 5 mil (yaklaşık 8 km/s) ile sınırlıdır.
“Kullanıcılar, siparişlerinin geleneksel bir dağıtım adamı veya otonom bir robot tarafından teslim edilmesini isteyip istemediklerini seçme seçeneğine sahiptir.
Robot hedeflerine ulaştığında, kullanıcı siparişi toplamak için aşağı inmeli ve sadece bir dokunuşla kilidini açabilir. Robot yerine 10 dakikaya kadar bekleyeceği için bunu yapmak için acele yok. Bu hizmet şu anda sabah 10'dan Austin'in merkezinde gece 10'a kadar faaliyet gösteriyor ve gelecekte genişleme planları.
“Uber'de hem insan distribütörlerinin hem de dağıtım robotlarının platformda büyüyeceğine inanıyoruz.
Robotlar 3 ila 4 kilometrelik bir yarıçap içinde çalışır ve Austin'in merkezinde olduğu gibi hiperlokal teslimatlar için tasarlanmıştır. Ancak, bir kullanıcı robot kapsama alanının dışındaysa, bir insan dağıtım adamı teslim edecektir.
2019'daki ilk neslinden bu yana, teslimat robotları yaklaşık bir milyon kilometre seyahat etti. Teknoloji ilerledikçe Uber, performanslarını ve güvenliklerini geliştirdiklerini, Dubai'nin ısısı veya belirli şehirlerin aşırı soğuk algınlığı gibi çeşitli iklim koşullarında operasyonlarına izin verdiğini söylüyor.
“Karşılaştığımız ana zorluklardan biri insan merakı.
Bağlantı açısından, robotlar bilgileri gerçek zamanlı olarak analiz eden ve rotalarını planlayan bilgisayar birimleri ile donatılmıştır. Ayrıca sıcak iklimlerde çalışmak için soğutma sistemleri de vardır. Mevcut özerkliği çok kapsamlı değildir, çünkü amacı yerel teslimattır ve büyük mesafeler kat etmez.
Şu anda Uber, Austin, Dallas ve New Jersey gibi şehirlerde otonom robotlarla operasyonlarını genişletiyor ve yıl sonunda Dallas'ta sürücü olmayan araçları dahil etmeyi planlıyor.
Avride ile ilişki Kasım 2024'ten beri ortaya çıktı ve robotları içeriyor, ancak robotaksiye sahip olmayı da bekliyorlar. STATISTA Veri Projesi Hizmet robotu pazarlarındaki gelirin 2025 yılında 40.580 milyon dolara ulaşması.
Uber ayrıca Waymo ile ilişkilidir
Uber ve Waymo, bu yıl Mart itibariyle Austin, Teksas'ta Robotaxis hizmetleri sunmak için bir işbirliği kurdu. Bu ittifak, hareketlilik uygulama kullanıcılarının otonom araçlardan seyahat talep etmelerini sağlayacaktır.
Her bir uygulamanın bir robotaxi tarafından katıldığı garanti edilmese de, uygulama otonom bir araç yolda ise kullanıcıyı bilgilendirecek ve tercih ettikleri takdirde bir insan tarafından yönlendirilen bir araca geçme seçeneği sunacaktır. Waymo – Google Company – Phoenix, San Francisco ve Los Angeles'ta Robotaxis hizmetlerini zaten işletiyor ve aslında bu derneğin bir parçası olarak bu yıl Atlanta'ya genişlemeyi planlıyor.
Bu işbirliği, otonom teknolojilerin kentsel ulaşım hizmetlerine entegrasyonunda önemli bir adımdır ve Texan City kullanıcılarına fütüristik bir seyahat deneyimi sunar.