Bu bilgi, daha sonra adı verilen bir dijital araç aracılığıyla karşılaştırılacak fotoğrafla ilişkilendirilecek bir dijital imza gibi olacaktır. Doğrulamak. Görüntünün sahip olacağı veriler arasında tarih, saat, fotoğrafın çekildiği yer ve hatta onu çeken kişi yer alıyor.
Platform, Associated Press haber ajansı tarafından zaten test edildi ve görselin “içerik bilgilerine” sahip olup olmadığı vurgulanıyor; bu, görselin yapay zeka tarafından oluşturulduğu veya hatta özel bir yazılım aracılığıyla manipüle edildiği anlamına geliyor.
Yapay zeka meta verilerini fotoğraflara entegre edecek şirketler
Nikon, farklı haber kuruluşları, teknoloji şirketleri ve üreticilerle ortak çabanın bir parçası olarak bu tür veri tabanlı filigranı entegre eden ilk şirket olacak.
Sony, bu yılın baharından itibaren bir firmware güncellemesiyle aynasız kameralarına da bunu dahil edecek, böylece yeni kamera satın almayan kullanıcılar bile işlerini korumak için bu yola erişebilecek.
Canon ise bu yıldan itibaren bu tür özelliklere sahip bir fotoğraf makinesini piyasaya süreceğini belirterek, fotoğraf makinelerinin çektiği videolarda dijital imzalara yer vermek için çalıştıklarının altını çizdi.
Bu şirketlerin yapay zeka tarafından oluşturulan sahte görsellere son vermek için kendi çabalarını sarf ettiklerini de vurgulamak yerinde olacaktır. Örneğin Canon, Stanford ve Güney Kaliforniya üniversiteleriyle bu soruna yönelik teknoloji geliştirmek için bir ekip kurdu.
Google gibi diğer teknoloji şirketleri de yapay zeka sistemleri aracılığıyla oluşturulan görsellere görünmez filigranlar uygulamış ancak sahte görsellerin yayılmasını durdurmak giderek zorlaşıyor.
Bu çabaların amacı, son zamanlarda bu görüntülerin daha da yaygınlaştığı görüldüğünden, büyüyen deepfake sorununu durdurmaktır. 2022-2023 yılları arasında deepfake'lerin en fazla olduğu bölge %1740 artışla Kuzey Amerika oldu; Asya ve Pasifik'te ise artış %1.530 oldu.
Avrupa'da bu tür görseller %780 oranında arttı (Birleşik Krallık dahil); Orta Doğu ve Afrika'da %450; Latin Amerika'da bu araç %410 oranında artarken, Meksika'da bu araç %700 oranında arttı.
Platform, Associated Press haber ajansı tarafından zaten test edildi ve görselin “içerik bilgilerine” sahip olup olmadığı vurgulanıyor; bu, görselin yapay zeka tarafından oluşturulduğu veya hatta özel bir yazılım aracılığıyla manipüle edildiği anlamına geliyor.
Yapay zeka meta verilerini fotoğraflara entegre edecek şirketler
Nikon, farklı haber kuruluşları, teknoloji şirketleri ve üreticilerle ortak çabanın bir parçası olarak bu tür veri tabanlı filigranı entegre eden ilk şirket olacak.
Sony, bu yılın baharından itibaren bir firmware güncellemesiyle aynasız kameralarına da bunu dahil edecek, böylece yeni kamera satın almayan kullanıcılar bile işlerini korumak için bu yola erişebilecek.
Canon ise bu yıldan itibaren bu tür özelliklere sahip bir fotoğraf makinesini piyasaya süreceğini belirterek, fotoğraf makinelerinin çektiği videolarda dijital imzalara yer vermek için çalıştıklarının altını çizdi.
Bu şirketlerin yapay zeka tarafından oluşturulan sahte görsellere son vermek için kendi çabalarını sarf ettiklerini de vurgulamak yerinde olacaktır. Örneğin Canon, Stanford ve Güney Kaliforniya üniversiteleriyle bu soruna yönelik teknoloji geliştirmek için bir ekip kurdu.
Google gibi diğer teknoloji şirketleri de yapay zeka sistemleri aracılığıyla oluşturulan görsellere görünmez filigranlar uygulamış ancak sahte görsellerin yayılmasını durdurmak giderek zorlaşıyor.
Bu çabaların amacı, son zamanlarda bu görüntülerin daha da yaygınlaştığı görüldüğünden, büyüyen deepfake sorununu durdurmaktır. 2022-2023 yılları arasında deepfake'lerin en fazla olduğu bölge %1740 artışla Kuzey Amerika oldu; Asya ve Pasifik'te ise artış %1.530 oldu.
Avrupa'da bu tür görseller %780 oranında arttı (Birleşik Krallık dahil); Orta Doğu ve Afrika'da %450; Latin Amerika'da bu araç %410 oranında artarken, Meksika'da bu araç %700 oranında arttı.