Sesli kitap anlatma sanatı, Meksika'da giderek uzmanlaşan bir profil

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Meksika'da sesli kitap tanıtımcıları


“Yüzlerce kitaptan oluşan bir kataloğa sahip olmak, 200 veya 300 pesoya fiziksel bir kitap satın almakla aynı şey olmadığından, fiyat faktörü çok sayıda izleyiciye ulaşmamızı sağladı. Ayrıca, en sevdikleri kitaplardan bahseden içerik oluşturucular, daha fazla insanın bu topluluğun bir parçası olmasına ve sosyal ağlarda kendilerine kısaca anlattıkları hikayeleri aramalarına yardımcı oldu” dedi Mondragón.

Bu durum, kendisini bu tür içerik üretmeye adamış César Rodríguez gibi aktörlere, yalnızca mikrofon ve performans gerektiren değil, aynı zamanda sesi düzenlemek, efektler eklemek ve hepsinden önemlisi bir atmosfer yaratmak için bir altyapı da gerektiren bir fırsat açtı. okuyucuları-dinleyicileri kapsar.

Banyo yaparken, araba kullanırken veya spor salonundayken, akıllı telefonunuzdan 'okuyabileceğiniz' Jane Austen veya Mariana Enriquez gibi yazarların yanında olabilirsiniz. Inegi Okuma Modülüne göre Meksika'da kitap okuyanların oranı ve yılda okunan ortalama kitap sayısı azaldı.

2023 yılında yetişkin nüfusun %68,5'i kitap, dergi, gazete, çizgi roman ve internet içeriği gibi materyalleri okuyor; bu da 2016 yılına göre 12,3 puanlık bir düşüş anlamına geliyor.

Özellikle kitap okumayla ilgili olarak, son 12 ayda okunan ortalama kitap sayısı, 2022'de kaydedilen yılda 3,9 kitaptan %3,4 daha düşüktü. Okuma nedenlerine bakıldığında yüzde 44,6'sı eğlence, yüzde 26,5'i iş ya da eğitim, yüzde 19,2'si genel kültür ve yüzde 9,4'ü dini nedenlerle okuyor.

Buna karşılık, bu ses platformunun ait olduğu şirket olan Storytel'in şu anda dünya çapında bir milyonu aşan bir koleksiyonu var.

İlk olarak 2005 yılında İsveç'in Stockholm kentinde kurulan platform, empati ve yaratıcılığı teşvik eden hikayeleri yaymak amacıyla şu anda 25 ülkede faaliyet gösteriyor. Storytel, yerel düzeyde Meksika'daki varlığına beş yıl önce, 2018'de Guadalajara Uluslararası Kitap Fuarı kutlamaları sırasında başladı.

Mondragón'a göre o zamandan beri Meksika halkı tarafından çok iyi karşılandı ve hem yaratıcı yetenekler hem de daha fazla kullanıcı için bir vitrin açmalarına olanak sağladı.

“Pandemi azalmaya başladığında çokça gördüğümüz bir olgu, içerik oluşturucuların yalnızca izleyici kitlesinin artması değil, aynı zamanda yazar haline gelmesi ve ardından diğer ses formatlarını keşfetmesiydi. Podcast patlamasıyla birlikte kullanıcılar da arttı” dedi Mondragón.

Medya danışmanlık firması Omdia, sesli kitapların 2021 yılında dünya genelinde yaklaşık 4,8 milyar dolar gelir elde edeceğini öngörüyor ve bu rakamın 2026 yılında 9 milyar doların üzerine çıkacağını öngörüyor.

Amerikan Yayıncılar Birliği tarafından sağlanan verilere göre, Amerika Birleşik Devletleri'nde dijital ses geliri, toplam endüstri gelirindeki %0,7'lik düşüşe rağmen bu yılın ilk yedi ayında %16,6 arttı.
 
Üst