Openai Google kadar harika olmak istiyor, ancak yine de uzun bir yolu var

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Bu aracın en önemli unsurlarından biri, şirketin gerçek zamanlı olarak bilgi sunmak için Vox Media, Financial Times, News Corp ve hatta Associated Press Ajansı gibi farklı medya ve yayınevleri ile yaptığı ittifaktır.

(Tasarım: Nayeli Araujo / Genişletme)

Openai'nin Google ile rekabet etmek istediği tek arazi bu değil. Şirketin mali direktörü Sarah Friar'ın ifadelerine göre, birkaç ay boyunca girişimin niyeti, gelirini artırma stratejisinin bir parçası olarak platformlarına reklam eklemek için kamuya açıklandı.

Şimdiye kadar bu konuda hiçbir şey belirlenmedi. Friar, geliştirme ekibinin reklamları dahil etme biçimleri “dikkatle düşündüğünü” ve bu nedenle reklam pazarına katılımı yıllar içinde azalan Google için daha ciddi bir rakip olduğunu söyledi.

EMarketer verilerine göre, 2018'de Google, yıllar içinde azalmış olan bu pazarın katılımının% 59,9'una sahipti. 2019'da%59.6; 2020'de%55.8; 2021'de%56.2; 2022'de%54.9; 2023'te%52.1; 2024'te% 50.5 civarındaydı ve 2025'te% 48,3'e düşmesi bekleniyor.

Bu rakamlara rağmen, Omnicanal reklam platformunun ülke yöneticisi Carlos Ponce, Arkero, Google'ın ChatGPT gibi araçların yerine geçmesinin yakında veya düşündüğünüz kadar basit bir şekilde gerçekleşmeyeceği açıktır.

Uzman, Google'ın yalnızca bu durumda arama yapmak için bir ürüne sahip olmakla kalmayıp, aynı zamanda 2026'da 1.650 milyon dolara edindiği YouTube gibi diğer şirketleri de satın aldığını vurgulamaktadır.

Keynect ve sosyal gazetelerde reklam kampanyalarını başlatan bir çözüm, “Hepimiz sadece arama motoru değil, sadece arama motoru olmayan çok sayıda Google ürünü kullanıyoruz. YouTube, gmail ve haritalar kullanıyoruz.

Openai'nin Potansiyeli


Openai, diğer şirketlerin sahip olmadığı hızlandırılmış bir hızda büyür. Şirketin Nisan ayı başında elde ettiği 40.000 milyon dolarlık son yatırım turuna göre, şirket değerini 300.000 milyon dolara yükseltti.

Bu değere ulaşmak için Openai, yıldız ürünü Chatgpt'in piyasaya sürülmesinden bu yana üç yıldan daha kısa bir sürede kuruluşundan bu yana 10 yıl sürdü. Google örneğinde, kilometre taşı 2012'de, yani kuruluşundan 12 yıl sonra ve halka arzından sekiz yıl sonra geldi (Ağustos 2004).

A relevant difference between the two companies for now, Ponce mentions, is the ecosystem that Google has built, because although OpenAi has a variety of products, such as Chatgpt, Searchgpt, Dall-E or Sora (for the creation of videos), Google, on the other hand, also has products that are equated and, in addition, it has in its possession a series of companies where it implements those services, as Android, as Android, YouTube or Waze, the Daha.

Openai bile kendi sosyal ağını oluşturmayı hedefliyor. Verge'nin yakın tarihli bir raporuna göre, şirket şirketin üretim yeteneklerine dayanabilecek dahili bir prototip üzerinde çalışıyor.

Google'ın resmi bir sosyal ağı olmasa da (G+ 2018'de durduruldu), bu sözde Openai platformu Elon Musk tarafından hedef veya hatta X gibi başka bir teknolojik devi zorlayacaktır.
 
Üst