Okul ödevlerini yapmak için ChatGPT'yi kullanmak kötü değil ve bu yüzden

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Aynı zamanda, bu araçları okuldan kullanmayı öğrenmenin, öğrenciler iş dünyasına ulaştıklarında farklı bir değer olacağının da altını çiziyor; zira profesyonellerin üretkenliğini artırmak zaten normal bir şey.

“Öğrencinin bu tür araçların kapsamını ve sınırlamalarını anlaması ve bunlardan yararlanabilmesi için bu becerilerin öğretimde de konuşulması çok önemli. Eğer bunları bilmiyorsanız dezavantajlı bir öğrenci olursunuz” diyor Correa.

Öğretmenin rolü de önemli


Bu denklemde öğrencilerin yanı sıra önemli rol oynayan bir diğer unsur ise teknolojiyi benimseme konusunda öğrencilerin gerisinde kalan öğretmenlerdir.

Turnitin verileri, öğrencilerin %75'inden fazlasının bu platformların bazı türlerini günlük olarak kullanırken, öğretmenlerin yaklaşık %20'sinin bu araçları sınıftaki günlük çalışmalarında kullandığını göstermektedir.

Correa, Turintin'de yaşadıkları deneyimlere dayanarak, ChatGPT'yi kullanmanın en iddialı yollarından bazılarının, bir makale yazmasına izin vermek, ancak daha sonra sonucun bir analizini yapmak ve onu diğer araştırma yöntemlerine dayalı olarak geliştirmek olduğunu belirtiyor. Bu hem dersin konusuna hem de teknolojinin eleştirel kullanımına katkıda bulunur.

Firmanın AI dedektörünün yalnızca ChatGPT'nin okul çalışmalarında görülme sıklığını fark etmek için değil, aynı zamanda kullandığı kaynakların kalitesini belirlemek için de kullanıldığının altını çiziyor; bu, sürecin daha şeffaf ve derinlemesine araştırılmasına yardımcı oluyor. .

Correa, “Latin Amerika'daki eğitimcilerden duyduğumuz bir şey, bu teknolojilerin göz ardı edemeyeceğimiz bir gerçekliğin parçası olduğu yönünde” diyor. “Bu nedenle eğitim biçimlerini ve yöntemlerini uyarlamanın zamanı geldi.”
 
Üst