“Müzik içeriğine erişirken oynatıcı sayısı, erişim yolları ve ses kalitesindeki çeşitlilik, bu platformların işe alınmasını artırmaya devam ediyor. Paketleme ve diğer abonelik hizmetleriyle tamamlayıcı teklif, fiyat açısından promosyonlar, farklı erişim planlarının varlığı, orijinal içeriğin artan çeşitliliği ve diğer farklılaştırıcı unsurlar, yeni kullanıcıları çekmeyi ve yakalamayı amaçlıyor.” basın bülteni.
Meksika'da ses yayını tüketim alışkanlıkları
Müzik içeriğinin dinleme yoluyla tüketimi bir önceki yıla göre artış gösteriyor. 2022 yılında dijital abonelikli müzik platformlarının kullanım sıklığı haftada ortalama 5,7 gün olarak kaydedildi; %71'i her gün, %21'i haftada iki kez, %6'sı haftada bir ve %2'si her gün giriş yapıyor. iki hafta.
Platformlara erişim sıklığındaki bu yoğunlaşma, mobilitedeki yenilenen ivmenin yanı sıra bu hizmetlerde sınırsız veri indirmeyi içeren mobil hizmet planlarının sunulmasından da kaynaklanmaktadır.
Akıllı telefonlar, kullanıcıların %89'u tarafından dijital ses içeriğine erişim için tercih edilen cihazlar olurken, onu toplamda %14'le Akıllı TV'ler, %9'u tabletler, %8'i akıllı kablosuz hoparlörler ve yalnızca %6'sı bilgisayarlar aracılığıyla izliyor. (masaüstü bilgisayarlar ve dizüstü bilgisayarlar).
Spotify, dijital ses içeriğine erişim platformu olarak liderliğini sürdürse de rakipleri karşısında pazardaki yerini kaybetmiş durumda. 2022 itibarıyla toplam aboneliklerin dörtte üçünden biraz fazlasını (%75,9) oluşturuyordu.
Zengin içerik sunumu, reklamlarla müzik dinleme imkanı ve pazara erken gelişim aşamasında girmesine rağmen diğer oyuncular da katılımını ve tercihini artırdı.
Bunlar, pazardaki toplam aboneliklerin %9,0'ı ile ikinci sırada yer alan YouTube Music'in durumudur. Bunu %6,0 payla Amazon Prime Music, %3,8 payla Apple Music, %3,0 payla Trebel ve %2,3 payla Deeezer takip ediyor.
“Akış yoluyla ses platformlarının kullanımında rekabet güçleniyor ve yoğunlaşıyor. Bu, erişim alternatiflerinin ve içerik tekliflerinin çeşitlenmesi, platformların daha yüksek katma değeri ve ses kalitesi ile bunların diğer hizmetlerle tamamlayıcılığı ve sözleşmelerinde ekonomi yaratılmasıyla destekleniyor” diyor danışmanlık.
Statista'ya göre 2021'de Spotify, Meksika'daki müzik akışı hizmetlerine yönelik tüm aboneliklerin yaklaşık %85,8'ini tek başına oluşturdu. Bunu sırasıyla %3,1 ve %3'lük pazar paylarıyla YouTube Music ve Apple Music takip etti.
Meksika'da ses yayını tüketim alışkanlıkları
Müzik içeriğinin dinleme yoluyla tüketimi bir önceki yıla göre artış gösteriyor. 2022 yılında dijital abonelikli müzik platformlarının kullanım sıklığı haftada ortalama 5,7 gün olarak kaydedildi; %71'i her gün, %21'i haftada iki kez, %6'sı haftada bir ve %2'si her gün giriş yapıyor. iki hafta.
Platformlara erişim sıklığındaki bu yoğunlaşma, mobilitedeki yenilenen ivmenin yanı sıra bu hizmetlerde sınırsız veri indirmeyi içeren mobil hizmet planlarının sunulmasından da kaynaklanmaktadır.
Akıllı telefonlar, kullanıcıların %89'u tarafından dijital ses içeriğine erişim için tercih edilen cihazlar olurken, onu toplamda %14'le Akıllı TV'ler, %9'u tabletler, %8'i akıllı kablosuz hoparlörler ve yalnızca %6'sı bilgisayarlar aracılığıyla izliyor. (masaüstü bilgisayarlar ve dizüstü bilgisayarlar).
Spotify, dijital ses içeriğine erişim platformu olarak liderliğini sürdürse de rakipleri karşısında pazardaki yerini kaybetmiş durumda. 2022 itibarıyla toplam aboneliklerin dörtte üçünden biraz fazlasını (%75,9) oluşturuyordu.
Zengin içerik sunumu, reklamlarla müzik dinleme imkanı ve pazara erken gelişim aşamasında girmesine rağmen diğer oyuncular da katılımını ve tercihini artırdı.
Bunlar, pazardaki toplam aboneliklerin %9,0'ı ile ikinci sırada yer alan YouTube Music'in durumudur. Bunu %6,0 payla Amazon Prime Music, %3,8 payla Apple Music, %3,0 payla Trebel ve %2,3 payla Deeezer takip ediyor.
“Akış yoluyla ses platformlarının kullanımında rekabet güçleniyor ve yoğunlaşıyor. Bu, erişim alternatiflerinin ve içerik tekliflerinin çeşitlenmesi, platformların daha yüksek katma değeri ve ses kalitesi ile bunların diğer hizmetlerle tamamlayıcılığı ve sözleşmelerinde ekonomi yaratılmasıyla destekleniyor” diyor danışmanlık.
Statista'ya göre 2021'de Spotify, Meksika'daki müzik akışı hizmetlerine yönelik tüm aboneliklerin yaklaşık %85,8'ini tek başına oluşturdu. Bunu sırasıyla %3,1 ve %3'lük pazar paylarıyla YouTube Music ve Apple Music takip etti.