Kontrollü Koalisyon Anlaşması: Bu, projelerin özellikle anlamına geldiği anlamına gelir.
9 Nisan 2025'te, Berlin'deki gelecekteki Koalisyon CDU, CSU ve SPD, Koalisyon Anlaşmasını Alman Bundestag'ın 2025-2029 tarihleri arasında seçim dönemi için sundu. Bir koalisyon anlaşması bir yasa değil, aynı zamanda basit bir seçim programıdır. Aksine, gelecekteki federal hükümete mevzuat, yönetim ve siyasi strateji çalışmaları için ortak bir temel olarak hizmet etmesi gereken politik bir taahhüttür.

Tobias Haar, Karlsruhe'deki Vogel ve Ortak BT Yasası'na özellikle dikkat eden bir avukat. Ayrıca yasal bilgisayar bilimi okudu ve MBA yapıyor.
Sözleşme yasal olarak uygulanabilir değil, politik olarak ama son derece bağlayıcıdır: bakanlıklar, yasama ve yönetim için bir rehber görevi görür. Yeni Koalisyon Anlaşması 126 sayfa içermektedir ve hala Parti Komitelerinin rızasına tabidir. Ancak muhtemelen tarihte bir federal hükümetin en kesin ve eksiksiz dijital reform manifestosudur.
Merkezi projeler idari hukukun temel yeniden düzenlenmesi, veri koruması, veri politikası ve yapay zeka ve BT güvenliği çerçevesi ile ilgilidir. İlk kez, enine dijital projelerde koordinasyon işlevi ile bağımsız bir federal dijital federal bakanlık oluşturulmalıdır. Şirketler, BT danışmanlık hizmetlerinin yetkilileri ve sağlayıcıları için bu yenileme oldukça pratik öneme sahiptir. Sadece bir teknisyende değil, her şeyden önce yasal olarak yeniden düşünmeyi gerektirir.
Yeni yasal mimarinin saati gibi dijital bakanlık
Federal Dijital Bakanlığı ile federal hükümet ilk kez dijital siyasi sorumlulukların önceki parçalanmasından net bir yapısal sonuç çıkarıyor. Bakanlık, departmanlar, grup stratejik dijital projeleri ve her şeyden önce idari dijitalleşme, dijital kimlikler, veri politikası ve yapay zeka stratejisi gibi projelerin cepler arası uygulanmasını kontrol etmeyi amaçlamaktadır.
Uygulamada, bu demektir: tüm yasalar ve dijital düzenlemeler -Dijitalleşme Promosyon Programlarına Güvenlik Mevzuatına Yönelik Prosedür Yasası -Gelecekte Tekdüzen Stratejik Liderliği geliştirmek. Bu, daha fazla tutarlılık, hızlandırılmış prosedürler ve tutarlı bir yasa umuyor.
Uygulamada, bu, özellikle kamu sektörüyle çalışan şirketlerin yönetmesi gereken yeni bir kontrol örneği oluşturur. Dijital bakanlık, dijital süreçlerin onaylanması, standardizasyonu ve yasallaştırılması, örneğin birlikte çalışabilirlik standartlarında, arayüz veya sertifika prosedürleri için yönergeler olarak belirleyici bir aktör haline gelir.

Ücretsiz bülten IX'u zaten biliyor musunuz? Şimdi kaydolun ve her ay hiçbir şey kaçırmayın: bir sonraki sayıdaki Haber/s/ny1e Mayıs-i başlığının konusudur: kötü amaçlı yazılım olmadan böyle eklenirsiniz.
Veri ve Hükümet AI: Yeni yasal üslere giden yol
İçerik açısından, sözleşme sadece bağımsız bir yasal mesele olarak tanımlanabilecek geniş bir alan anlatıyor: yapay zeka verileri ve hükümeti. İlk kez, “veri yasası” terimi açıkça düzenleme gerektiren yasal bir alan olarak anlaşılmaktadır. Federal hükümet, mevcut düzenlemeleri düzenleyen ve verilerin kullanılabilirliği, işlenmesi ve kullanımı için yeni araçlar oluşturan bir veritabanı oluşturmayı öngörüyor. Veri bölümünün meşruiyetine dikkat edilir: Verileri ne şekilde kullanabilir, ilgilenen insanlar için hangi haklarla?

(Resim: Midjourney / Kolaj: IX)
Koalisyon sözleşmesi tarafından sağlanan veri sadakat modellerinin oluşturulması, yasal olarak korunan bir ara yapıyı amaçlamaktadır. Amaç, veri sahipleri, kullanıcılar ve üçüncü taraflar arasında bir yasal ajans oluşturmaktır. Bitkom Endüstri Derneği'nin kısa bir değerlendirmesinde tanımlanan siyasi hedefler, veri alışverişi için bağlayıcı bir arada çalışabilir ekosistem de dahil olmak üzere, yalnızca sivil ve kamusal açık tanımlanmış medeni hukuk için yeni araçlarla uygulanabilir. Bu aynı zamanda sektördeki sağlık sisteminde, hareketlilik sektöründe veya endüstri 4.0 gibi belirli verilere erişme yükümlülüklerini de içerir.
Aynı zamanda, AB AI yasasının uygulanması öncelikli bir görev ilan edilir. Yasal deney özgürlüğü ile endüstrinin özel gerçek atölyeleri oluşturma planı, planlanan federal deneyle ilgili bir yasa ile çevrilidir. Yapay zeka sistemlerinin kullanımı, sorumluluk, kontrol ve teknik izlenebilirlik için açık düzenlemelerle insan gözetimi altında olmalıdır. Buna ek olarak, Almanya, sadece düzenlemelerin değil, aynı zamanda vokal modeller ve özel veri merkezleri için finansman programları yoluyla altyapı için de AI Safe'ın geliştirilmesinde öncü bir rol oynamalıdır.
Borcun bürokratizasyonu ve denetim tutarlılığı arasındaki veri koruma politikası
Veri koruma alanında, önceki denetim yapısı sorgulanmaktadır. Koalisyon, Federal Veri Koruma Komiseri'nin “veri, veri koruma ve bilgi özgürlüğü” temsilcisinde daha da geliştirildiği kurumsal bir reform planlamaktadır. Bu sadece semantik bir resüsitasyon değildir, aynı zamanda veri işleme niteliğine de önemli dikkati yansıtır. Veri Koruma Konferansı (DSK), şimdiye kadar gayri resmi bir kuruluş, yasalarla kurumsallaştırılacak ve koordinasyon yetkileri ile donatılacak.
Yasal olarak, özellikle küçük ve orta boy ve kar amacı gütmeyen kuruluşlar için GDPR uygulamasında daha fazla tekdüzelik elde etme girişimi. Bitkom değerlendirmesinden veri politikasına kadar görülebileceği gibi, önceki çeşitli veri koruma yorumlarını “yasal netlik ve pratiklik” ile değiştirmeye mahkumdur. Bu özellikle akıllı şehir altyapıları veya yapay zekaya dayanan idari kararlar gibi veri yoğunluğu dijital süreçleri için geçerlidir.
Avrupa bağlamında, Almanya, GDPR'nin, örneğin kamu araştırmalarında veya kamu hizmetlerinde iyi ilgi alanları kullanımı ile uyumluluğu için de çalışmalıdır. Bu, AB düzeyinde yeterli siyasi desteğin sağlanması koşuluyla, orta uzun süreli GDPR ayarlamalarına yol açabilir.
Ders kitabından gelen izleme önlemleri
Koalisyon anlaşması dijital politika açısından iddialı olsa da ve genellikle şaşırtıcı derecede somut olmakla birlikte, özellikle sivil toplumun bazı bölgelerinde, özellikle temel haklar ve araba bilgisi deterinizasyonu etkilendiğinde dikkate değer bir şüphecilikle kabul edilmektedir. Netzpolitik.org veya CCC yayıncıları gibi eleştirel sesler, “temel haklar ve özgürlük için korkutucu bir program” dan bahsediyor ve özgürlük haklarının baskı altında olduğu güvenliğin egemen olduğu dijital bir stratejiyi eleştiriyor.
Örneğin, aktif bilgisayar savunması ve güvenlik yetkililerinin merkezileştirilmesi de dahil olmak üzere dijital alandaki devlet gözetim becerilerinin planlanan genişlemesi, polis ve istihbarat hizmetleri arasındaki ayrılık gereksinimi için bir tehlike olarak yorumlanmaktadır. Fonte-tkü için yeniden düzenlenen projeler bile, verilerin arkadaki kapıdan tutulması veya gözetim araçlarının daha normalleştirileceği otomatik video gözetim korkusu, yargı kontrolü veya şeffaflık mekanizmaları gibi karşıt olarak aynı sayılmaz.

(Resim: Midjourney / Kolaj: IX)
Açık veriler ve iyi ortak stratejiler alanında sağlanan devlet tarafından düzenlenen verilerin onayı temel olarak reddedilmez, ancak teknokratik sömürünün ilgisinin burada bireysel haklar üzerinde yapılabileceğinden şüphelenmektedir. Devlet kontrolü egemenliği, çok konjured dijital egemenlik – sivil haklar için açık bir sonuçla bu perspektiften. Eleştirmenler, veri korumasının sadece bir inovasyon freni olarak veri korumasını değil, aynı zamanda “demokratik olarak meşru bir dijital politikanın kurucu kısmı” olarak da karşılaşmasını gerektirir. Şeffaflık ve dijital yasama süreçlerine katılım duyurulması “güvenilirliğiniz için bir test taşı” olarak kabul edilmektedir. Genel olarak, yasama döneminde şu anda, BT güvenlik politikası ile ilgili yasa çerçevesinde temel hakların kısıtlanması üzerine şiddet içeren tartışmaların yapılması öngörülebilir.
Yasama zorunluluğu olarak BT güvenlik ve dijital esneklik
BT güvenliği konusu da yasal olarak düzenlenmiştir. BSI yasasına planlanan değişiklik, yetkinin bir danışma kuruluşundan sorgulamaya yetkili bir merkezi ofise dönüştürülmesini amaçlamaktadır. Bu aynı zamanda kritik altyapı operatörlerine karşı, örneğin güvenlik standartlarının uygulanamaması durumunda yeni müdahale haklarını da içerir. Çok tanınmış Alman sınıflandırmalarına ve raporlama gereksinimlerine aktarılması gereken NIS2 yönergelerinin uygulanması projesinde.
Aynı zamanda, hükümet bulut altyapılarını yeni bir yasal tabanda konumlandırmayı planlıyor. Amaç, işlevleri tanımlanmış ulusal ve Avrupa mimarisi ve güvenlik mimarisini tanımlayan bir “egemen idari bulut” uygulamaktır. Bitkom değerlendirmesinde niyet, merkezi altyapı hizmetlerinin güvenilmez tedarikçilerinin hariç tutulduğunu açıkça belirtmektedir. Bu, özellikle Avrupa hukukuna eşit muamele ilkeleri üzerindeki potansiyel çatışmalarla ödül ve güvenlik yasasını etkileyecektir.
Bir diğer önemli konu veri merkezlerinin yasal kontrolüdür: enerji verimliliği, atık ısısının kullanımı ve inşaat yasası dikkatin merkezindedir. Dijital altyapıların istenen iklim politikalarının sabitlenmesi, örneğin yerleştirme, inşaat planlama ve enerji hukukunun korunmasında yeni düzenleyici gereksinimlere yol açar. Veri merkezi hizmetleri sunan şirketler sadece teknik olarak değil, aynı zamanda gelecekte de sertifikalandırılacak düzenleyici olacaktır.
Çözüm
Yeni Koalisyon Anlaşması uygulanırsa, Almanya'daki dijital düzenin yoğun bir şekilde yenilenmesi aşamasının başlangıcını işaret eder. Bir dijital bakanlığın tanıtımı, planlanan bir veritabanı kodu, AI yasasının ulusal uygulanması, veri koruması için reformlu bir denetim ve stratejik olarak korunan BT güvenlik mimarisi olan -Tutti, teknoloji, yasa ve daha yakın siyasi kontrol iç içe geçmesi gereken yeni bir yönetişim yapısının inşaat bloklarıdır.
(Ur)