Kanada Rekabet Bürosu tarafından yürütülen bir araştırmaya göre Google, bu ülkede bu araçların en büyük sağlayıcısıdır.
Gözlemci, Google'ı kendi araçlarına reklam envanterine ayrıcalıklı erişim vermekle, bazen rakiplerini engellemek için zararına reklam satmakla, yani geri kalanların teklifi iyileştirememesi için rekabet fiyatının altında teklif etmekle ve aynı zamanda reklamları dikte etmekle suçladı. başkalarının reklam teknolojisi araçlarının kullanım koşulları.
Boswell, mahkemeden Google'ı iki reklam teknolojisi aracını satmaya ve belirtilmemiş bir para cezası ödemeye zorlayarak oyun alanını eşitlemesini isteyeceğini söyledi.
Google sözcüsü Dan Taylor, şirketin “reklam alıcıları ve satıcılarının aralarından seçim yapabileceği çok şey olduğu (bu sektörde) yoğun rekabeti göz ardı ettiğine” inandığı yönündeki suçlamalarla mücadele etmeye hazır olduğunu söyledi.
Google'a açılan davalar
Bu, teknoloji şirketinin benzer uygulamalarla suçlandığı ilk sefer değil; Haziran 2021'de Fransız rekabet gözlemcisi, çevrimiçi reklamcılık sektöründe kendi hizmetlerini tercih ettiği için Google'a 220 milyon euro para cezası verdi.
Google'ın reklamcılık uygulamaları aynı zamanda Büyük Britanya, Avrupa Birliği ve Amerika Birleşik Devletleri'nde de soruşturmalara veya davalara konu olmaktadır.
Bu yılın Haziran ayında Londra Rekabet Temyiz Mahkemesi, Birleşik Krallık dijital pazarındaki hakim durumun kötüye kullanıldığı iddiasıyla teknoloji şirketine karşı toplu dava açılmasına izin verdi. Davacılar, gelir kaybı nedeniyle yaklaşık 17,37 milyar dolar tutarında tazminat talep ediyor.
Teknoloji devi ve ABD hükümeti, bu hafta federal mahkemede, Google'ın çevrimiçi reklamcılıkta haksız hakimiyet iddiasıyla ilgili bir davada karşı karşıya geldi.
Hakim Google'ı suçlu bulursa, duruşmanın yeni bir aşaması şirketin bu sonuca nasıl uyması gerektiğine karar verecek.
Gözlemci, Google'ı kendi araçlarına reklam envanterine ayrıcalıklı erişim vermekle, bazen rakiplerini engellemek için zararına reklam satmakla, yani geri kalanların teklifi iyileştirememesi için rekabet fiyatının altında teklif etmekle ve aynı zamanda reklamları dikte etmekle suçladı. başkalarının reklam teknolojisi araçlarının kullanım koşulları.
Boswell, mahkemeden Google'ı iki reklam teknolojisi aracını satmaya ve belirtilmemiş bir para cezası ödemeye zorlayarak oyun alanını eşitlemesini isteyeceğini söyledi.
Google sözcüsü Dan Taylor, şirketin “reklam alıcıları ve satıcılarının aralarından seçim yapabileceği çok şey olduğu (bu sektörde) yoğun rekabeti göz ardı ettiğine” inandığı yönündeki suçlamalarla mücadele etmeye hazır olduğunu söyledi.
Google'a açılan davalar
Bu, teknoloji şirketinin benzer uygulamalarla suçlandığı ilk sefer değil; Haziran 2021'de Fransız rekabet gözlemcisi, çevrimiçi reklamcılık sektöründe kendi hizmetlerini tercih ettiği için Google'a 220 milyon euro para cezası verdi.
Google'ın reklamcılık uygulamaları aynı zamanda Büyük Britanya, Avrupa Birliği ve Amerika Birleşik Devletleri'nde de soruşturmalara veya davalara konu olmaktadır.
Bu yılın Haziran ayında Londra Rekabet Temyiz Mahkemesi, Birleşik Krallık dijital pazarındaki hakim durumun kötüye kullanıldığı iddiasıyla teknoloji şirketine karşı toplu dava açılmasına izin verdi. Davacılar, gelir kaybı nedeniyle yaklaşık 17,37 milyar dolar tutarında tazminat talep ediyor.
Teknoloji devi ve ABD hükümeti, bu hafta federal mahkemede, Google'ın çevrimiçi reklamcılıkta haksız hakimiyet iddiasıyla ilgili bir davada karşı karşıya geldi.
Hakim Google'ı suçlu bulursa, duruşmanın yeni bir aşaması şirketin bu sonuca nasıl uyması gerektiğine karar verecek.