Devlet, Telcel, AT&T ve Telefónica ile rekabet etmek için 'yapışıyor' ve bunlar riskler

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Karar, endüstri ve uzmanların devletin uzak bölgelerde hizmet veren büyük operatörlerin ve şirketlerin doğrudan rakibi olma riskini vurguladığı yeni telekomünikasyon politikası hakkında Cumhuriyet Senatosu'nda iki forumun sürdürülmesinden sonra çerçeveleniyor.

Telekomünikasyon yasasının görüşüne göre, Dijital Dönüşüm ve Telekomünikasyon Ajansı'nın (ATDT) “hükümete üçüncü tarafların tercih edilmesiyle, gerekli spektrum imtiyazlarını doğrudan dikkate alması” önerilmektedir. Buna ek olarak, ülke çapında bağlantı hizmetlerini pazarlamaya izin veren bir taviz alacak ve nihayetinde sadece uzak alanlarda bağlantı satmasına izin veren düzenleyici engelini kıracak.

Bu, şimdi devlet dijital boşluk kapatma planını üstlenen CFE'nin ülke çapında telekomünikasyon hizmetlerini etkinleştirmek için gerekli frekans bantlarına erişim olduğu anlamına gelir.

Merino, yönetici sabah konferansında yeni telekomünikasyon politikasında değişiklik yapması sırasında neden haklı çıkarılan Merino, “200'den az nüfuslu yerlerin% 26'sının bağlantısı var ve ortalama harcamaları 721 peso ve bu bize yeni yasaya dahil ettiğimiz değişikliklerin neden bir bağlamı veriyor.

Mobil pazarda bozulma


Meksika'da dijital boşluk bir gerçektir. Endutih 2024'ten gelen verilere göre, hala internete erişemeyen 17.1 milyon Meksikalı vardı.

Ancak, özel rakiplere karşı CFE olarak devletin güçlendirilmesi çalışma prensibini başlatan yöneticinin önerisi, hizmetin en çok ihtiyaç duyan yerlere ulaşmasını garanti etmeden telekomünikasyon piyasasında önde rekabet etmek için gerekli yetkiler ortaya çıkacaktır.

Örneğin, son altı yıllık dönemden beri CFE telekomünikasyon ve internet, uzak bölgelerde internet erişimini sağlamak için çabalarını odaklama misyonuna sahipti, ancak 2022'den bu yana, operatörlerin yüksek bir konsantrasyonu olan Meksika şehri ve Meksika eyaleti gibi kuruluşlar da dahil olmak üzere ülke çapında bağlantı hizmetlerini teşvik etti.

Bu, Eylül 2024'te şeffaflık yoluyla elde edilen verilere göre sadece 1,7 milyon kullanıcı ödemekle sonuçlandı. Buna ek olarak, yakın zamana kadar yerli toplulukların telekomünikasyon hizmetlerine erişmesi için tek seçeneği düşünen kendi kendini yöneten bağlantı projelerini etkiledi.

Topluluk Yerli Telekomünikasyon (ICT AC), CFE telekomünikasyon ve Altán'ın çoğaltılması zor olan mobil hizmet oranlarını zorlamaya başladığı 2022'den bu yana kullanıcı ve gelir tabanında bir düşüş kaydetmeye başlayan bu bağlantı projelerinden biridir.

Access ortaklığının baş danışmanı ve IFT'den aforoz olan Fernando Borjón, devletin ticari operatörlerin gerçekten gelmediği ve hatta telekomünikasyon giderlerini çözmekten gerçekten engellenen kişilere, hizmet, ekipman veya telefon planı oluşturma olasılığına bakmadığı alanlarda bağlantı sağlamakla sınırlı olması gerektiğini düşünmektedir.

Uzman için, José Merino'nun mobil pazarda eşitlik koşulları olacağını söylemesine rağmen, durum hala 'gri' olarak görülüyor ve devletin CFE'ye doğrudan ve bantların hakkı için ödeme yapmadan bir spektrum atanması durumunda eşit muameleyi nasıl garanti edebileceğini sorguladı.

Borjón, “Devlet müdahale edebilir, ancak genel bir şekilde değil. Eğer aniden sektöre dengelenirse, onu kıracağınız ve yatırım yapmanız gereken insanların güven duymayacağı ve sermaye enjekte etmeyeceğidir.”

Telekomünikasyon görüşündeki değişiklikler


Dijital Dönüşüm Ajansı Başkanı, telekomünikasyon görüşünün modifikasyonlara sahip olacağından emin oldu ve aralarında telekomünikasyon fakültelerinin ajansın merkezi olmayan bir varlığına yönetileceğini vurguladı.

Bu yeni varlık, Federal Telekomünikasyon Enstitüsü'ne (IFT) benzer bir yapıya sahip olacaktır. Yürütme tarafından önerilecek ve Senato tarafından onaylanacak beş danışman rakamı olacak. Bu teklif, yetkililerin atanması için politikacıya teknik karakteri korur.

Merkezi olmayan organın entegrasyonu, endüstrinin ve uzmanların, tek bir kişideki fonksiyonların konsantrasyonundan kaçınmak ve böylece sektörde etkiler üretmek için bu tür bir rakam oluşturma ihtiyacını vurguladığı yeni telekomünikasyon politikası hakkında Cumhuriyet Senatosu'nda iki forumun sürdürülmesinden sonra çerçeveleniyor.

Diğer değişiklikler, yetkili makamların, hükümlerin ihlali veya sağlanan kuvvetler için uygun olduğu durumlarda, ATDT'nin geçici blokajı dijital bir platformdan işbirliğini talep edebileceğini belirleyen 109. Maddenin ortadan kaldırılması olacaktır.

Karar, bu makalenin görüşü yeni bir sansür biçimi olarak kataloglamaya yol açtıktan sonra verildi.

Yetkili, “Belirli bir yanlış anlaşılmaya neden olan 109. Madde, yanlış anlamaları önlemek için ortadan kaldırılacak ve burada cumhurbaşkanı olarak belirtildiği gibi, aksine herhangi bir sansür yoktur, daha fazla insanın veri kullanabileceği ve fikirlerini ifade edebileceği bağlantıyı teşvik eden bir yasa yoktur.” Dedi.
 
Üst