daha fazla birleşme ve daha fazla reklam olacak

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Danışmanlık firması Statista'nın verileri, video yayın sektörünün 2023 yılında 1.450 milyon dolarlık gelirle kapanacağını, bunun da yıllık %15,3 artış anlamına geleceğini gösteriyor.

Tercih sıralamasında da ilk sırada Netflix'in yer aldığı, onu Disney+'ın, ardından HBO Max'in, Amazon Prime'ın ve son olarak da Star+'ın izlediği görülüyor.

Disney Star'la birleşiyor


Yayın işi son yılların en çekici işlerinden biri haline geldi ve Disney bunun dışında kalmak istemedi. Görsel-işitsel hikayelerin en eski stüdyolarından ve yaratıcılarından biri olan şirket, talep üzerine video dünyasına girmeye karar verdi. 2020 yılında Disney+, Marvel serisi gibi klasik ve yeni içeriklere kullanıcının istediği zaman ve yerde erişme konusunda büyük bir beklentinin olduğu bir dönemde ülkeye geldi.

Ancak şirketin bir sürprizi vardı. Disney, içerik portföyünün tamamını kendi platformuna entegre etmemeye karar verdi çünkü daha fazla yetişkin izleyici kitlesine yönelik programları bir araya toplayacağı ve bununla birlikte Disney+'ın daha fazla çocuk izleyici kitlesine hizmet vereceği başka bir platform başlatmayı planlıyordu. Star+ 2021'de böyle doğdu.

Ancak iki yıldan biraz daha uzun bir süre sonra Disney'in içerikleri ayırma kararı tam anlamıyla başarılı olmadı. Şu anda Star+, ülkedeki en az tercih edilen yayın platformlarından biri olarak sıralanırken, Statista'nın verilerine göre Disney+ kendisini ülkede en çok tüketilen ikinci platform olarak konumlandırdı.

Bu sonuçlar Disney'i bir karar vermeye yöneltti: Hulu içeriğini entegre etmenin yanı sıra Star+'ı Disney+ ile tek bir platform olarak çalıştırmak için birleştirmek. 2024 yılının ikinci çeyreğinde gerçekleşecek olan bu hareket, şirketin tercihlerini ve finansal sonuçlarını iyileştirmeye yönelik bir girişim olacak.

Elveda HBO, merhaba MAX


HBO Max markasının günleri sayılı. 2024'ün ilk çeyreğinde HBO'nun varlığı sona erecek ve adı Warner Bros. ile Discovery'nin birleşmesinden doğan MAX'a yer açılacak. Şirket, çeşitli görsel-işitsel türlerde çeşitli hikayeler arayan izleyicilerin artan talebini karşılamak amacıyla yeni Max platformunu güçlendirilmiş programlamayla sunmak için son ayrıntılara ince ayar yapıyor.

Yeni platforma entegre edilecek yeni bahisler arasında Discovery'nin realite şovlarının yanı sıra geleneksel pembe dizilerin bir evrimi olan sözde telediziler de yer alıyor.

Görsel-işitsel sektörün devi, televizyon dizisi içeriğini oluşturmak için Latin Amerika'ya, özellikle Meksika ve Brezilya'ya odaklanmayı seçti.

Bu iki pazar, sinemadaki ve özellikle de her iki ülkenin dünya çapında ihraç ettiği romanların yaratılmasındaki zengin gelenekleriyle desteklenen izleyici açısından büyük potansiyelleri nedeniyle şirketin yeni teledizi yaklaşımı için stratejik olacak. Meksika ve Brezilya'da, Warner Bros. Discovery'nin yeni stratejisini gerçekleştirmek için aradığı temel unsurlar olan stüdyolar ve kayıt setlerinin yanı sıra pembe dizi yapımında uzmanlaşmış bir dizi yapım şirketi bulunuyor.

Ancak Max'in gelişi yayıncılık sektörünü değiştirecek konulardan biri olmayacak. Warner Bros. artık bir stüdyoyla yeni bir birleşme arayışındaydı. Son günlerde Warner'ın Paramount ile varlıklarını birleştirmek ve böylece rakiplerle yüzleşmek için daha sağlam bir yayın platformu oluşturmak için görüşmelerde bulunacağı ortaya çıktı.

Prime Video reklamcılığa katılıyor


Yayın platformları, Premium içerik oluşturmak için yatırım oranlarını korumalarına olanak tanıyan yeni seçenekleri giderek daha fazla arıyor. Şu ana kadar buldukları çözümlerden biri geleneksel modele geri dönmek: Televizyonun yaptığı gibi reklamları içeriğe yerleştirmek.

Müşteri aboneliği modeli şu ana kadar sürdürülebilir bir yatırım getirisi sağlamadığından reklamlar bir artış sağlayabilir.

Amazon'un Prime Video'su, yayın platformunda içerik oluşturma ve birleştirme yatırım hızını korumak amacıyla 29 Ocak'tan itibaren dizi ve filmlere reklam ekleyen yeni platformlardan biri olacak.

Ayrıca şirket, reklam tüketmek istemeyen kullanıcılar için Premium abonelik başlatmayı planlıyor ancak ayda 2,99 dolar, yani 50 peso 65 sente eşdeğer ek bir maliyet ödemek zorunda kalacaklar.
 
Üst