Bu özellikler önemlidir, çünkü şirketin modellerini eğitmeye ve teknolojiyi daha etkili hale getirmesine izin verirler, ancak aynı zamanda büyük ölçekte çoğaltmaya çalışan kötü amaçlı reklamlara karşı harekete geçme çevikliğini artırır.
2024'te Google 5.100 milyondan fazla reklamı ortadan kaldırdı, 9.100 milyon daha kısıtladı ve 39.2 milyondan fazla reklamveren hesabını askıya aldı. Rodríguez, bu 39.2 milyon hesabın çoğunun bir reklam bile yayınlamadığını söyledi.
Mountain View Company için, reklamlar en önemli iş bölümü olduğu için bu tür önlemleri uygulamak çok önemlidir. 2024'ün son çeyreğinde 72.461 milyon dolar üretti.
Yani, şirketin reklam gelirinin büyümesi%10.6 idi, bu bölümü 11.955 milyon dolar üreten Cloud gibi diğerlerinin üzerine koydu veya aynı dönemde 54.034 milyon dolar kazandı.
Rapor rakamlarının bir parçası olarak Google, 1,3 milyar sayfalık editörde reklamları engelledi, 415 milyon reklamı ortadan kaldırdı ve özellikle dolandırıcılık politikalarıyla ilgili ihlaller için 5 milyondan fazla hesabı askıya aldı.
Rodríguez, bu önlemler ve AI kullanımının, daha iyi eğitim verilerine katkıda bulunan ve bu nedenle büyük dil modellerinin “platformu geliştirmek için erdemli bir daire oluşturma” optimizasyonunda daha karmaşık problemleri çözmeye dikkat eden uzman ekiplere yayınlandığını vurguladı.
Bununla birlikte, yapay zekanın, ürünlerin tanıtımları veya onu tanıtmayan sanatçılarla girişimler aracılığıyla kullanıcıları aldatmak için DeepFakes (görüntüler veya video veya gerçek tarafından yapılan ses içeriği) üretimi gibi kötü niyetli amaçlar için de kullanıldığını kabul etti.
Bu kötü niyetli kullanımlara rağmen, Rodríguez onlar için “bir adım ileri bir adım izlemenin eleştirmen olduğuna dikkat çekti. Ve görünen bir şey gördüğümüzde, birisinin AI'yı internetteki insanlar için olumsuz veya etkileyici bir şekilde kullanabileceği bir şey olduğunu, hızlı bir şekilde harekete geçiyoruz.”
Dünyanın çoğunda bir yıl boyunca başkanlık seçimleri olan 2024 boyunca Google, seçimlerin bütünlüğünü desteklemek için yaklaşık 11 milyon doğrulanmamış hesap ortadan kaldırıldı.
Meksika'da Google, seçim reklamlarını düzenlemek ve denetlemek için bir platform başlattı, böylece siyasi içeriğe sahip reklamlar onlara kimin ödediğini belirleyen bir etiket gösterdi.
Öte yandan, Ulusal Seçim Enstitüsü, yanlış haberlerin seçimler üzerindeki etkisini azaltmak için bir dizi çaba gösterdi. Bir örnek, diğer şeylerin yanı sıra sosyal medya yaptığı ve yanlış veya yanlış haberi tanımlamak, doğrulamak ve reddetmek veya netleştirmek için izleme anlamına gelen 2024 kampanyasının bir örneğidir. Ayrıca, kullanıcıların daha fazla bilgi edinmek ve gerçek olup olmadıklarını doğrulamaktan şüphelenilen haberler gönderebilecekleri WhatsApp'ta Chatbot Ines'i başlattı.
2024'te Google 5.100 milyondan fazla reklamı ortadan kaldırdı, 9.100 milyon daha kısıtladı ve 39.2 milyondan fazla reklamveren hesabını askıya aldı. Rodríguez, bu 39.2 milyon hesabın çoğunun bir reklam bile yayınlamadığını söyledi.
Mountain View Company için, reklamlar en önemli iş bölümü olduğu için bu tür önlemleri uygulamak çok önemlidir. 2024'ün son çeyreğinde 72.461 milyon dolar üretti.
Yani, şirketin reklam gelirinin büyümesi%10.6 idi, bu bölümü 11.955 milyon dolar üreten Cloud gibi diğerlerinin üzerine koydu veya aynı dönemde 54.034 milyon dolar kazandı.
Rapor rakamlarının bir parçası olarak Google, 1,3 milyar sayfalık editörde reklamları engelledi, 415 milyon reklamı ortadan kaldırdı ve özellikle dolandırıcılık politikalarıyla ilgili ihlaller için 5 milyondan fazla hesabı askıya aldı.
Rodríguez, bu önlemler ve AI kullanımının, daha iyi eğitim verilerine katkıda bulunan ve bu nedenle büyük dil modellerinin “platformu geliştirmek için erdemli bir daire oluşturma” optimizasyonunda daha karmaşık problemleri çözmeye dikkat eden uzman ekiplere yayınlandığını vurguladı.
Bununla birlikte, yapay zekanın, ürünlerin tanıtımları veya onu tanıtmayan sanatçılarla girişimler aracılığıyla kullanıcıları aldatmak için DeepFakes (görüntüler veya video veya gerçek tarafından yapılan ses içeriği) üretimi gibi kötü niyetli amaçlar için de kullanıldığını kabul etti.
Bu kötü niyetli kullanımlara rağmen, Rodríguez onlar için “bir adım ileri bir adım izlemenin eleştirmen olduğuna dikkat çekti. Ve görünen bir şey gördüğümüzde, birisinin AI'yı internetteki insanlar için olumsuz veya etkileyici bir şekilde kullanabileceği bir şey olduğunu, hızlı bir şekilde harekete geçiyoruz.”
Dünyanın çoğunda bir yıl boyunca başkanlık seçimleri olan 2024 boyunca Google, seçimlerin bütünlüğünü desteklemek için yaklaşık 11 milyon doğrulanmamış hesap ortadan kaldırıldı.
Meksika'da Google, seçim reklamlarını düzenlemek ve denetlemek için bir platform başlattı, böylece siyasi içeriğe sahip reklamlar onlara kimin ödediğini belirleyen bir etiket gösterdi.
Öte yandan, Ulusal Seçim Enstitüsü, yanlış haberlerin seçimler üzerindeki etkisini azaltmak için bir dizi çaba gösterdi. Bir örnek, diğer şeylerin yanı sıra sosyal medya yaptığı ve yanlış veya yanlış haberi tanımlamak, doğrulamak ve reddetmek veya netleştirmek için izleme anlamına gelen 2024 kampanyasının bir örneğidir. Ayrıca, kullanıcıların daha fazla bilgi edinmek ve gerçek olup olmadıklarını doğrulamaktan şüphelenilen haberler gönderebilecekleri WhatsApp'ta Chatbot Ines'i başlattı.