Anket: KOBİ’lerin web siteleri yapay zeka ile tasarlanacak

Adanali

Member
Barındırma sağlayıcısı Ionos tarafından yaptırılan bir anketin gösterdiği gibi, yapay zeka araçları Almanya’daki küçük ve orta ölçekli işletmelerin günlük işlerinde henüz önemli bir rol oynamıyor. Ankete katılan karar vericilerin neredeyse yarısı (%45) profesyonel bağlamda yapay zeka uygulamaları konusunda henüz herhangi bir deneyim kazanmadıklarını söyledi. %40’ı bu tür araçları en azından arada sırada kullanırken yalnızca %14’ü bunları sık sık kullanıyor. Genel olarak, Almanya’daki 1.000 katılımcının %62’si yapay zeka konusundaki bilgi seviyelerini iyi olarak değerlendirdi.

Duyuru



Uluslararası bir karşılaştırma da benzer bir tablo ortaya koydu. Araştırma için YouGov, Ionos adına Almanya, İngiltere, İspanya, Fransa ve ABD’de 250’ye kadar çalışanı olan şirketlerden yaklaşık 4.800 kişiyle röportaj yaptı.

%23’ü yalnızca ücretsiz araçlar istiyor


Yüzde 55’lik çoğunluk, yapay zekanın daha fazla iş alanına yayıldığı gerçeğini memnuniyetle karşılıyor. %64’ü için yapay zekanın kullanılması da prensipte bir seçenek olabilir ancak maliyetlere dikkat edilmelidir. %23’ü ücretsiz araçları kullanmayı yalnızca hayal edebiliyordu. %41’i makul maliyetlerle veya aylık satışların %1’inden daha azıyla bile yapay zekayı kullanacak.

Araştırmaya göre, faydaların daha basit ve daha hızlı süreçler, standart görevlerle iş gücü için bir rahatlama ve yaratıcı fikirlerin desteklenmesi olması gerekiyor. Neredeyse üçte ikisi (%63) özellikle içerik oluştururken e-posta, haber bülteni veya web sitesi kopyası gibi belirli avantajlar belirledi. Yapay zekanın aynı zamanda arama motoru optimizasyonunda (%63) veya görsellerin aranmasında, seçilmesinde ve oluşturulmasında (%59) faydalı olduğu düşünülüyor. Yarısından fazlası (%57) web sitesi tasarımının tamamını yapay zekanın sanal ellerine teslim edecek.

Çoğu kişi için kritik nokta, üretken yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğin kalitesi olmaya devam ediyor: Almanya’da görüşülenlerin yalnızca %52’si bunu iyi olarak değerlendiriyor. %79’u yapay zeka tarafından üretilen yanlış bilgilerin yanı sıra içeriğin kalitesi üzerinde kontrol eksikliği (%77), olası kontrol kaybı (%74) ve telif hakkı ve verilerin korunmasıyla ilgili hususlar (%72) konusunda endişe duyuyor ). Katılımcılar Almanya’ya yönelik hükümetin düzenleyici desteği konusunda endişe duymaktadır. ABD gibi ülkelerde bu istek %75 ile daha da fazla, Büyük Britanya’da ise %81 ile daha da fazla.


(yardım)



Haberin Sonu
 
Üst