AB Komisyonu DMA'yı Microsoft Publishing, Bing ve Edge'e uygulamıyor

Adanali

Member
Microsoft rahat bir nefes aldı. Grubun sunduğu üç teklif, Avrupa Birliği Dijital İşaretler Yasası (DMA) düzenlemesine tabi değildir: arama motoru Bing, Chromium tabanlı web tarayıcısı Edge ve reklam dağıtıcısı Microsoft Publishing, AB düzenlemeleri kapsamında kapı denetleyicileri değildir. Aynı şey Apple'ın mesajlaşma servisi iMessage için de geçerli.

Duyuru



Avrupa Komisyonu buna, ilgili şirketleri, diğer çıkar gruplarını ve Dijital Piyasalar Danışma Komitesini kapsayan bir ay süren soruşturmanın ardından karar verdi. Bu danışma komitesi, rekabet otoriteleri ve Üye Devletlerin hükümetlerinin temsilcilerinin yanı sıra Avrupa Komisyonunun temsilcilerinden de oluşur. Karar, özellikle üç hafta önce sızdırıldığı için pek de şaşırtıcı değil. Kararın nedeni muhtemelen dört teklifin mütevazı pazar paylarında yatıyor. AB Komisyonu, durumu takip edeceğini ve gerekirse yeniden sınıflandıracağının altını çiziyor. Microsoft Windows ve Linkedin'in yanı sıra iOS, App Store ve Apple'ın Safari tarayıcısı için DMA, 6 Mart itibarıyla değişmeden kalacaktır.

DMA piyasa gücünü inceliyor


2022'de kabul edilen Dijital Piyasalar Yasası, özellikle büyük sağlayıcıları daha fazla rekabete izin vermeye zorlayacaktır. DMA, büyük tedarikçilerin rekabeti dolaylı olarak engellemek için kilitlenme etkisi olarak adlandırılan etkiyi kullanmasını önlemeyi amaçlamaktadır. Kapı denetleyicisinin tanımının merkezinde, tekliflerin son müşterilere erişim açısından özellikle önemli bir konuma sahip olmasıdır.

Microsoft Reklamcılık, Avrupa Ekonomik Alanı'ndaki çoğu ülkede yalnızca 2022'den bu yana piyasada faaliyet göstermektedir. Bu nedenle, AEA genelindeki pazar payı, kapı bekçisi olarak sınıflandırılmayı haklı çıkarmaz. Arama motorları söz konusu olduğunda Google, Statcounter'ın gösterdiği gibi %91'in üzerinde trafik payı ile Avrupa'da ve dünya çapında hakimdir. En son istatistiklere göre Bing'in yalnızca %3,8'i (Avrupa'da) ve %3,4'ü (küresel olarak) elinde tutuyor. ChatGPT ile bile Bing arama motorunun pazar payı %3'ün biraz üzerinde kalıyor.

Web tarayıcılarına gelince, Google'ın Chrome'u Avrupa'da da pazar payını genişletmeyi başardı. Statcounter'a göre 2023'ün başında bu oran %58,4 iken, 2024'ün başında neredeyse %61 olacak. Ancak Safari, %20 eşiğinin altına düşerek %21,5'ten %19,8'e düştü. Edge'in pazar payı az önce %6,2'den %6,1'e çıktı. Firefox ise değişmeden %5,3 ile hemen arkasında yer alıyor. Statcounter verileri trendin barometresi olarak görülmeli ancak hafife alınmamalıdır. Temel verilerdeki gürültünün önemli olması muhtemeldir.


Önerilen editoryal içerik



Onayınız üzerine harici bir anket (Opinary GmbH) buraya yüklenecektir.



Anketleri her zaman yükle

Anketi şimdi yükleyin





(ds)



Haberin Sonu
 
Üst