Yaşlı yetişkinler neden YouTube izlemeyi seviyor?

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Hootsuite'in The Social Media Consumer raporuna göre Luz María Vázquez'in video platformunda harcadığı ortalama süre 65 yaş ve üzeri kişilerin harcamasına benzer: üç saat 20 dakika. Ancak,neden bu kadar ilgi görüyor?

eMarketer ise Latin Amerika nüfusunun neredeyse yarısının (veya yaklaşık 327,2 milyon kişinin) bu yıl cep telefonlarında dijital video içeriği tüketicisi olduğunu belirtti. Pazarlama analiz firmasının raporuna göre bunların %21,7'si bu tür videoları YouTube Premium'da tüketerek platformu Netflix, Disney ve Amazon Prime'dan sonra en çok görüntülenen dördüncü platform haline getiriyor.

Luz María Vázquez bu uygulamadaki içeriği üç nedenden dolayı izliyor: “Yeğenim telefonumdan televizyona bağlanmama yardımcı oldu ve YouTube'da video aramayı daha kolay buldum ve ayrıca bana genellikle daha pahalıya mal olan ücretsiz seyahat ve meditasyon içeriği de buldum “Diğer uygulamalarda bulmaya çalışıyorum ve sonunda Netflix hesabımı oğlumla paylaştım ancak hizmeti televizyonda izlemesine izin verilmediğinde artık hizmet için ödeme yapmak istemedim.”

eMarketer'ın belirttiği bu yüzde gibi, Vázquez de videoları reklamsız izleyebilmek ve bazı durumlarda videoyu akıllı telefonuna indirebilmek için premium abonelik ödüyor.

“Sokaktaki ortalama bir insan için arama motorları ve televizyon hala ön planda ve merkezde. Hootsuite, 2023 Tüketici Trendleri raporunda özellikle oturma odası ekranlarında içerik izleyen yaşlı yetişkinler için” dedi.

Şu anda YouTube algoritması her kullanıcıya farklı öneriler sunuyor. Bu öneriler, kullanıcıların ilgi alanlarına ve görüntüleme geçmişine dayalıdır ve video performansı ve kalitesi gibi faktörleri dikkate alır.

Hootsuite'e göre video platformunda viralliği artıran şey yalnızca içerik meselesi değil. “Algoritmamız videolara dikkat etmiyor; seyircilere dikkat edin. Dolayısıyla algoritmayı mutlu eden videolar yapmak yerine izleyicilerinizi mutlu eden videolar yapmaya odaklanın,” diye açıklıyor YouTube.

Bu nedenle yaşlı yetişkinlerin Google platformundaki etkileşimi daha basit olabilir, çünkü öneriler daha benzerdir ve Luz María Vázquez'in tükettikleri şeylerle ilgili içeriği bir yayın platformunda arama yapmaktan daha basit bir şekilde bulma konusunda söyledikleriyle örtüşür.

Daha fazla tüketici olmasına rağmen Y kuşağı YouTube'u seviyor


Video platformu yaşlı yetişkinler arasında popüler hale geldi ancak Statista'nın rakamları, Ocak 2024'e kadar YouTube'un küresel kitlesinin yaklaşık %12'sinin 25 ila 34 yaş arasındaki erkeklerden oluştuğunu, söz konusu yaştaki kadın kullanıcıların ise biraz daha fazla olduğunu gösteriyor. toplamın %9'undan fazla. Her iki durumda da 64 yaş üstü kullanıcılar açık video platformunun toplam izleyici kitlesinin %5'inden azını oluşturuyor.
 
Üst