Yapay Zeka Yetkinliği Oluşturun: Beş şirketten dördünün bir planı yok

Adanali

Member
Alman şirketlerinin yüzde 79'unda yapay zeka (AI) ile yüzleşmek için beceri eksikliği var. Şu anda, şirketlerin yüzde 86'sı henüz AI veya sadece küçük bir önlemde şansını ortadan kaldırmıyor. Bu, Alman Bilim Kurucu Derneği ve danışmanlık şirketi McKinsey tarafından yapılan bir çalışma tarafından gösterilmiştir. Aynı zamanda, yapay zekanın yönetiminde daha fazla oluşum için karşılık gelen stratejiler eksiktir.


Duyuru



Her üçüncü şirketin kullanmadığı


Görüşülen yöneticilerin üçte birinden fazlası yapay zeka olanaklarının henüz şirkette kullanılmadığını belirtmektedir. Bir diğer üçüncüsü sadece AI işlevleri aralığını sadece yüzde on kullandı. Yaklaşık her yirminci şirket AI potansiyelini yüzde 50'den fazla çekiyor. Karar vericilerin sadece % 21'i çalışanlarına yeterli bir yetkinlik sunsa da, neredeyse üçte biri işgücünün IA'yı kullanma becerilerinden yoksun olmadığını söylüyor.

Yüzde 40 ile, Alman şirketlerinin çalışanları genellikle iş süreçlerinin otomasyonunda pratik becerilere sahip değildir. Görüşmecilerin neredeyse üçte biri yapay zeka modellerinin ve çalışanlar arasındaki uygulamaların seçimini eleştiriyor. Yaklaşık yüzde 29, yapay zeka modellerinin geliştirilmesinde, her bir üçte bir kararda ve verilere dayalı yasalarda bilgi eksikliğinden şikayet ediyor. İçerik önermek ve yaratırken, incelenen sorunların sadece yüzde 21'i işgücünü görmektedir.

Şirketlerin yapay zeka stratejisi yok


Şimdiye kadar, çoğu Alman şirketinin yapay zekayı yönetme becerileri geliştirme stratejisi yoktur. Görüşmecilerin sadece dörtte biri net bir prosedür tanımladığını iddia ediyor. Yöneticilerin yüzde 54'ü, AI eğitiminde şirketlerine yeterli yatırım olmadığını belirtiyor. Bunu AI'nın düşük kullanımı, bütçe pasajları ve gerekli niteliklerdeki belirsizlikler ile haklı çıkarın. Buna ek olarak, şirketlerin yarısından fazlası çalışanlarına IA için teklifler öğrenmemektedir.






Doğru yönetişim, kullanım vakalarının seçimi ve kişinin olasılıklarının gerçekçi değerlendirilmesi, şirkette yapay bir zeka dönüşümünün temellerini oluşturmaktadır. Ki Ki Ki projelerinizle çalıştayda, yöneticiler kanıtlanmış stratejileri başarılı yapay zeka projelerinin temeli olarak öğrenir.







Aynı zamanda, görüşmecilerin üçte ikisi, çalışanların yapay zeka becerileri edinme ile ilgilenmediklerini söylüyor. Bazıları IA'yı başka bir çalışma ve stres faktörü olarak algılar. Çalışmanın yazarları, yöneticilerin rol modelleri olarak hareket etmelerini ve bir öğrenme kültürünü teşvik etmelerini önermektedir. Öğrenme platformları ve çayırların denemek için oynamasına ek olarak, şirketlerdeki gayri resmi bilgi alışverişi de yararlıdır. Araştırmacılar ayrıca şirketler ve üniversiteler arasında işbirliği için konuşuyorlar. Bununla birlikte, üniversitelerin KI şekilli bir çalışma dünyası için öğrencileri kötü bir şekilde hazırladıkları eleştirel görüşmecilerin % 82'si.

Çalışma için yazarlar farklı boyutlarda 1000'den fazla Alman şirketi ile görüştü. Buna ek olarak, şirketlerde 16 karar üreticisi ve Alman üniversitelerinin sekiz insan kaynakları yöneticisi ile görüşmeler yaptılar. Sofiana Fessi ayrıca AI'nın şirkete tanıtılması için stratejileri de açıklıyor.




(SFE)
 
Üst