Yeni Xiaomi aracı nasıl bir şey?
Speed Ultra anlamına gelen elektrik mavisi rengiyle gelen SU7, Porsche 911 Dakar gibi lüks donanımları andıran bir araç. Jun’un bahsettiği özellikler arasında tek şarjla 800 kilometreye kadar çıkabilmesinin yanı sıra saatte 265 kilometre maksimum hıza ulaşabilmesi de yer alıyor.
B.’ye göre.tezgâhXiaomi’nin elektrikli araç hamlesi 10 milyar dolarlık bir bahis, dolayısıyla bu önemsiz bir zorluk değil. Lansman etkinliğinde Lei, “Xiaomi’nin hedefi Porsche ve Tesla kadar iyi bir rüya arabası yapmaktır” dedi.
Statista, satış adetleri açısından bu segmentteki en önemli pazarın Avrupa olduğunu, ancak Asya Pasifik’in üretimde lider konumda olduğunu ve yavaş yavaş tüketici açısından ilgi görmeye başladığını belirtiyor. Yalnızca Çin’de, geçen yıl hibrit araç satışı 7,7 milyon adede ulaştı ve bu da Çin’in bu sektördeki ana pazar haline gelmesini sağladı.
Bu tür alternatif otomobillerin çoğunun söz konusu ülkede de üretildiği dikkate alınırsa bu durum şaşırtıcı değildir. Aslında tahminler, Statista’ya göre Çin’de elektrikli otomobil üretiminin 2018 ile 2023 arasındaki dönemde 13 milyonu aşacağını ve bu rakamın sıralamada ikinci sırada yer alan Almanya’nın neredeyse üç katına çıkacağını gösteriyor.
Xiaomi, 2021 yılında elektrikli araç pazarına ilgi duyacağının sinyalini vermişti ancak Çin’de kurallar değişti.
Pekin üretim izinlerini pazara yeni girenlerle sınırlıyor; bu da Xiaomi’nin elektrikli araçlarını üretmek için devlete ait Pekin Otomotiv Grubu ile ortaklık yapması gerektiği anlamına geliyor.
Speed Ultra anlamına gelen elektrik mavisi rengiyle gelen SU7, Porsche 911 Dakar gibi lüks donanımları andıran bir araç. Jun’un bahsettiği özellikler arasında tek şarjla 800 kilometreye kadar çıkabilmesinin yanı sıra saatte 265 kilometre maksimum hıza ulaşabilmesi de yer alıyor.
B.’ye göre.tezgâhXiaomi’nin elektrikli araç hamlesi 10 milyar dolarlık bir bahis, dolayısıyla bu önemsiz bir zorluk değil. Lansman etkinliğinde Lei, “Xiaomi’nin hedefi Porsche ve Tesla kadar iyi bir rüya arabası yapmaktır” dedi.
Statista, satış adetleri açısından bu segmentteki en önemli pazarın Avrupa olduğunu, ancak Asya Pasifik’in üretimde lider konumda olduğunu ve yavaş yavaş tüketici açısından ilgi görmeye başladığını belirtiyor. Yalnızca Çin’de, geçen yıl hibrit araç satışı 7,7 milyon adede ulaştı ve bu da Çin’in bu sektördeki ana pazar haline gelmesini sağladı.
Bu tür alternatif otomobillerin çoğunun söz konusu ülkede de üretildiği dikkate alınırsa bu durum şaşırtıcı değildir. Aslında tahminler, Statista’ya göre Çin’de elektrikli otomobil üretiminin 2018 ile 2023 arasındaki dönemde 13 milyonu aşacağını ve bu rakamın sıralamada ikinci sırada yer alan Almanya’nın neredeyse üç katına çıkacağını gösteriyor.
Xiaomi, 2021 yılında elektrikli araç pazarına ilgi duyacağının sinyalini vermişti ancak Çin’de kurallar değişti.
Pekin üretim izinlerini pazara yeni girenlerle sınırlıyor; bu da Xiaomi’nin elektrikli araçlarını üretmek için devlete ait Pekin Otomotiv Grubu ile ortaklık yapması gerektiği anlamına geliyor.