Veri saklama yerine: Buschmann Quick Freeze ile liderliği ele alıyor
Federal Adalet Bakanı Marco Buschmann (FDP), kolluk kuvvetleri için bağlantı ve konum verilerinin dondurulmasına yönelik hızlı dondurma yaklaşımının uygulanmasında yıllar süren gecikmelerin ardından işleri halletmek istiyor. Diğer federal departmanlarla koordine edilecek “Trafik verileri için bir güvenlik emrinin Ceza Muhakemesi Kanunu'na (StPO) dahil edilmesi” konulu yeni bir yasa tasarısı sundu. Liberaller bunu yapmak için ilk girişimi 2022 sonbaharında yaptılar. Federal Adalet Bakanlığı'na (BMJ) göre bu, Nisan ayında yürütme organı içinde bu ilkeye ilişkin genel anlaşmanın ardından “seçici bir şekilde ayarlandı”.
Duyuru
Netzpolitik.org tarafından yayınlanan taslakta Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 100g maddesine yeni bir fıkra eklenmesi amaçlanıyor. Bu nedenle trafik verileri, davaya ilişkin gerçeklerin bulunması veya bir sanığın nerede olduğunun belirlenmesi açısından önemli olabileceği ölçüde, “ciddi suçların” kovuşturulması için kaza bazında korunmalıdır. Prensip olarak bu tedbire yalnızca hakim kararıyla izin verilmelidir.
BMJ, bunun depolanacak veri miktarını gerekli olanla sınırladığını yazıyor. Yalnızca halihazırda mevcut olan ve gelecekte telekomünikasyon hizmet sağlayıcıları tarafından operasyonel amaçlarla oluşturulacak trafik verileri dondurulmalıdır. Bağlantı ve konum verilerinin güvenliğini sağlamak için mesajlaşma hizmetlerine ihtiyaç duyulmamalıdır.
Geniş suç kataloğu
Quick Freeze, belirli gerçeklerin, bir kişinin yazar veya katılımcı olarak, özellikle paragraf 100a paragraf 2'de atıfta bulunulan “münferit vakada bile ciddi öneme sahip bir suç” işlediğine dair şüphe uyandırması durumunda belgeyi takip eder. Telekomünikasyonun dinlenmesine de izin veren bu nispeten geniş katalog, cinayet ve adam öldürme, soygun veya şantajla başlıyor. Bu aynı zamanda çete hırsızlığını, bazı kara para aklama türlerini, bilgisayar sahtekarlığını, vergi kaçakçılığını, uyuşturucuya bağlı suçları ve çocukların cinsel istismarını ve ayrıca ilgili temsillerin dağıtımını, edinimini ve bulundurulmasını da içerir. Formül aynı zamanda mağdurun verilerinin korunmasına da olanak tanıyor.
Saklanan konum verilerinin toplanması için daha sıkı gereklilikler uygulanmalı: bu durumda suç “münferit vakalarda bile ciddi olmalı” ve “gerçeklerin ortaya çıkarılması veya sanığın nerede olduğunun belirlenmesi çok daha zor hale getirilmelidir” ya da her durumda umutsuz.” başka şekilde.” Aksi takdirde, yalnızca gelecekteki konum bilgileri toplanacaktır, ancak bu gerçek zamanlı olacaktır. Trafik verilerinin dondurulmasına, “belirli gerçekler, bir kişinin fail veya katılımcı olarak telekomünikasyon kullanarak bir suç işlediğine dair şüphe uyandırması” durumunda ve başka soruşturma yaklaşımı mevcut olmasa dahi izin verilmelidir.
Benzer koşullar altında bir iletişimin içeriğine ilişkin kullanım verileri de toplanmalıdır. BMJ, bir oturum açma tuzağı için başka kuralların gerekli olduğunu düşünmemektedir; örneğin, bir telemedya hizmetinin bir sonraki kullanımında kullanıcıyı tanımlamak için geçerli bir IP adresinin toplanması. IP adreslerinin elektronik platformlarda toplanması zaten Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 100k maddesinde öngörülmüştür.
Üç aya kadar saklama süresi
Plana göre, dondurulan veriler, yeni bir mahkeme emri (“çözme”) gerektiren daha sonraki toplama ve analizler için sınırlı bir süre boyunca kolluk kuvvetlerinin kullanımına sunulacak. Müfettişlerin başlangıçta bunu yapmak için bir ayları olmalı. Süre, her biri en fazla birer ay olmak üzere iki kez daha uzatılabilir. Yayın yetkileri ve en son teknolojiye dayalı teknik ve organizasyonel koruyucu önlemlere ilişkin gereksinimler, Telekomünikasyon Yasasına (LTKG) dayandırılmalıdır. Taslakta ekonomiye ve yetkililere yönelik maliyetler konusunda hâlâ boşluklar var.
BMJ, tüm trafik verilerinin genel ve gelişigüzel saklanmasının yeni bir versiyonunun, mahkemelerin yüksek talepleri nedeniyle halihazırda yasal olarak mümkün olmadığını açıklıyor. Alternatif olarak, kullanıcı izlerinin anlamsız bir şekilde kaydedilmesi konusunda uzun yıllardır süren tartışmaların ardından savcılara “temel hakları koruyan ve aynı zamanda etkili bir araç” teklif ediliyor. Ancak, hâlâ StPO'da yer alan veri saklamaya ilişkin paragraflar, SPD'nin talebi üzerine kanunen silinmeyecektir. Ancak bu “ölü bir yasadır”.
IP adreslerinin şüpheden bağımsız saklanmasına ilişkin tartışma
Hükümetin anlaşmasına ve ilgili koalisyon anlaşmasına rağmen Federal İçişleri Bakanı Nancy Faeser (SPD), en azından IP adreslerinin yedekte tutulması konusunda ısrar etmeye devam ediyor. SPD'nin parlamento grubu böyle bir adımı “açık fikirlilikle” incelemek istiyor. Buschmann şunun altını çiziyor: Avrupa Adalet Divanı'nın mevcut içtihadına göre, elektronik iletişim hizmeti işletmecilerine böyle bir yükümlülük getirmek isteyen bir Üye Devlet, ilgili kişilerin özel hayatları hakkında kesin sonuçlara varılamamasını sağlamalıdır.
BMJ, ilgili yasal düzenlemenin süresinin “kesinlikle gerekli olanla” sınırlandırılması gerektiğini savunuyor. Etkilenenlerin kendilerini istismar riskinden koruyacak etkili önlemlere sahip olması gerekir. 2023 polis suç istatistiklerine göre kolluk kuvvetleri, bilinen “çocuk pornografisi içeriği dağıtımı” vakalarının %87,2'sine ışık tutmayı başardı.
(mho)