Veri koruma yetkilileri, Xandr veri pazarı ve alıcılarına karşı soruşturma başlattı

Adanali

Member
Reklamverenler, Xandr veri pazarı aracılığıyla veri satın alabilir ve “kırılgan yaşlılar”, “LGBTQ” veya “Deli gibi alışveriş yapan anneler” ifadesini hedeflemek isteyip istemediklerini seçebilirler. Gelir ve ruh sağlığı için de listeler var. Netzpolitik.org’dan gazeteciler ve ABD medyası The Markup bunları görüntüleyebildi. Xandr’ın teklif listesi 2021’den iken, Microsoft 2022’de hizmeti devraldı. Ancak bu veri işiyle çok sayıda Alman şirketi daha ilgileniyor. Bunlardan bazıları şu anda ilgili veri koruma yetkilileri tarafından inceleniyor.


Netzpolitik.org tarafından sorgulanan Berlin, Hamburg, Bavyera ve Baden-Württemberg, kendi yetki alanlarında yer alan müdahil şirketlere karşı kontrol başlatacaklarını açıkladı. Microsoft’un kendisi ve DataXTrade Münih merkezlidir. Yerel veri koruma yetkilisinin şimdiden bir soruşturma başlattığı söyleniyor, ancak yasal bir değerlendirme için henüz çok erken. Bir konum verileri satıcısı olan Adsquare ve Xandr’dan satın aldığı söylenen diğer iki şirket, veri koruma şefi Meike Kamp tarafından araştırılıyor. Netzpolitik’e göre, “Şirketlerin bu kadar kapsamlı ve şeffaf olmayan bir veri toplama konusunda veri sahiplerinin onayına güvenebileceğinden şüpheliyim” diyor. Karmaşıklık ve katılımcı sayısı nedeniyle bu pek mümkün değildir.


GDPR, veri işlemeye izin verebileceğinizi belirtir, örneğin, yalnızca yeterince bilgilendirilmişseniz, yani gerekçeli bir karar verebilirsiniz. Birinin verilerinin bu kadar kötü reklam kategorilerinde paketlenmek için kullanılması gerçeği, muhtemelen birkaç kişinin “tamam” düğmesini tıkladığında hayal edebileceği bir şey değildir. Alman Bundestag’ın dijital komitesi başkanı Tabea Rösner, makalede “Maalesef bilgili ve her şeyden önce kendi kaderini tayin eden tüketicilerden çok uzağız” diyor. Alım satım verileriyle ilgili başka bir sorun da, sonraki işlemleri zaten kabul edememenizdir.

Cinsellik, sağlık, siyaset: perakende ticarette hassas veriler


Ayrıca, Xandr tarafından sunulan kategoriler sağlık, cinsellik ve siyasi ilgi alanları gibi hassas verileri de içerir. Bu, GDPR’yi özellikle korumaya değer görüyor. Yani onlarla ticaret yapmak daha da sorgulanabilir. Netzpolitik, FDP’nin Bundestag’daki dijital politika sözcüsü Maximilian Funke-Kaiser’e de bunu sordu: “Bir internet kullanıcısı çerez başlığındaki ‘kabul et’i tıklasa bile, profillerin ne kadar kapsamlı olduğunu, reklamların hangi endüstri yaratır.”

Hamburg veri koruma kurumu, diğer şeylerin yanı sıra, Baden-Württemberg’de ProSiebenSat1’in bir yan kuruluşu olan Telekom’un bir yan kuruluşunun katılımını araştırıyor.

Hassas veriler ve reşit olmayanlardan alınan veriler, buna dayanarak artık kişiselleştirilmiş reklamların oynatılamayacağını şart koşan Dijital Hizmet Yasası’nın (DSA) bir parçasıdır.


ayrıca oku

Daha fazla göster



daha az göster





(emw)



Haberin Sonu
 
Üst