Birçok takım sağlam özellikler sunar, düzenli olarak birikmiş işler sprint'lerini doldurur ve kısa döngülerde çıkış üretmeyi başarır. Ancak sonunda sık sık eksik olan şey önemli sorudur: Kullanıcı ile gerçekte ne gibi bir etkisi var? Bu bölümün tam olarak bahsettiği şey. Oliver Winter ve Tim Klein, sık sık karışık üç terim, sonuç ve etki alır ve bunları pratik bir şekilde sınıflandırır – bir parolası olarak değil, önemli bir ürün çalışması için bir temel olarak.
Değişim yaratan ürünler geliştirin
Çıktı hızla görülebilir. Bir sürüm gerçekleştirilir, canlı bir işlev. Ama bu tek başına yeterli değil. Sonuç, ideal olarak kullanıcı ile kendini gösteren değişim anlamına gelir. Değişen bir davranış. Daha kolay bir görev. Artık var olmayan bir sorun. Ve tam da bu yüzden mümkün olmalı: Teslimattan önce etki. Sadece bitmiş işlev değil, ürün geliştirmeden sonra gerçekleştirmemiz gereken bu etkidir.
Bunu zorlaştıran: Sonuç genellikle hemen somut değildir. Tam olarak bir düğmenin canlı olduğunu veya bir akışın düzenlendiğini göstermez. Gözlem, olağan gerçek anlayış, hipotezler ve etkiyi bir öğrenme alanı olarak anlamaya istekli olmaya ihtiyaç duyar. Birçok takım çıktıda durur çünkü ölçülmesi daha kolaydır. Ancak, bir ürünün başarılı olup olmadığını gerçekten bilmek istiyorsanız, bu belirsizliğe dayanmak anlamına gelse bile, sonuca odaklanmanız gerekir.
Aynı zamanda, iyi tabanlara ihtiyaç vardır, çünkü güvenilir ve yüksek kaliteli çıktı olmadan sonuç yoktur. Ancak saf teslimat kendi başına bir son haline gelmemelidir. Ürünü, onu kullanan insanlar için bir şeyi değiştirecek şekilde geliştirme ve sonuçta sunan şirketle geliştirme sorunudur.
Burada etki devreye giriyor. Çünkü fark yarattığı için bir işlev kullanılıyorsa, kurumsal bir sonuç (pozitif) de türetilebilir.
Sonuç olarak, Oliver Winter ve Tim Klein, ürünün sahibinin bu perspektifi nasıl dogmatik rol değiştirebileceğini değil, bilinçli bir adım olarak nasıl alabileceğini gösteriyor. İş odaklı çalışma, kullanıcı davranışı ile daha fazla tedavi etmek, hipotezleri formüle etmek, özelliklerin etkilerini sorgulamak ve ekip üzerindeki yansıtmak ve neyin yapmadığı anlamına gelir. Bu, projenin düşüncesinden gevşeme, öğrenme için alan yaratma ve sadece sağlanan işlevlerin sayısını değil, aynı zamanda neden oldukları değişimin de ölçülmesi sorunudur.
Sonuç her zaman açıkça atanmaz. Bazen sabır gerektirir, bazen çıktı iyi olsa bile bir etki vardır. Ancak bu tam olarak ürünün modern gelişiminin çekirdeğidir. Bunlar öngörülebilirlik değil, etkinin sorumluluğudur. Ve bu efekti ürünün sahibi olarak tasarlamak istiyorsanız, sonuçtan kaçınamazsınız.
Diğer Bağlantı
Terimleri açıklamak için bahsedilen video
Podcast'in mevcut baskısı, ürünün işçi blogunda “Çıktı, Sonuç ve Etki” de mevcuttur.
(Mayıs)
Değişim yaratan ürünler geliştirin
Çıktı hızla görülebilir. Bir sürüm gerçekleştirilir, canlı bir işlev. Ama bu tek başına yeterli değil. Sonuç, ideal olarak kullanıcı ile kendini gösteren değişim anlamına gelir. Değişen bir davranış. Daha kolay bir görev. Artık var olmayan bir sorun. Ve tam da bu yüzden mümkün olmalı: Teslimattan önce etki. Sadece bitmiş işlev değil, ürün geliştirmeden sonra gerçekleştirmemiz gereken bu etkidir.
Bunu zorlaştıran: Sonuç genellikle hemen somut değildir. Tam olarak bir düğmenin canlı olduğunu veya bir akışın düzenlendiğini göstermez. Gözlem, olağan gerçek anlayış, hipotezler ve etkiyi bir öğrenme alanı olarak anlamaya istekli olmaya ihtiyaç duyar. Birçok takım çıktıda durur çünkü ölçülmesi daha kolaydır. Ancak, bir ürünün başarılı olup olmadığını gerçekten bilmek istiyorsanız, bu belirsizliğe dayanmak anlamına gelse bile, sonuca odaklanmanız gerekir.
Aynı zamanda, iyi tabanlara ihtiyaç vardır, çünkü güvenilir ve yüksek kaliteli çıktı olmadan sonuç yoktur. Ancak saf teslimat kendi başına bir son haline gelmemelidir. Ürünü, onu kullanan insanlar için bir şeyi değiştirecek şekilde geliştirme ve sonuçta sunan şirketle geliştirme sorunudur.
Burada etki devreye giriyor. Çünkü fark yarattığı için bir işlev kullanılıyorsa, kurumsal bir sonuç (pozitif) de türetilebilir.
Sonuç olarak, Oliver Winter ve Tim Klein, ürünün sahibinin bu perspektifi nasıl dogmatik rol değiştirebileceğini değil, bilinçli bir adım olarak nasıl alabileceğini gösteriyor. İş odaklı çalışma, kullanıcı davranışı ile daha fazla tedavi etmek, hipotezleri formüle etmek, özelliklerin etkilerini sorgulamak ve ekip üzerindeki yansıtmak ve neyin yapmadığı anlamına gelir. Bu, projenin düşüncesinden gevşeme, öğrenme için alan yaratma ve sadece sağlanan işlevlerin sayısını değil, aynı zamanda neden oldukları değişimin de ölçülmesi sorunudur.
Sonuç her zaman açıkça atanmaz. Bazen sabır gerektirir, bazen çıktı iyi olsa bile bir etki vardır. Ancak bu tam olarak ürünün modern gelişiminin çekirdeğidir. Bunlar öngörülebilirlik değil, etkinin sorumluluğudur. Ve bu efekti ürünün sahibi olarak tasarlamak istiyorsanız, sonuçtan kaçınamazsınız.
Diğer Bağlantı
Terimleri açıklamak için bahsedilen video
- Jeff Patton'un ürününün düşüncesini öldüren zihniyet
Podcast'in mevcut baskısı, ürünün işçi blogunda “Çıktı, Sonuç ve Etki” de mevcuttur.
(Mayıs)