Her ne kadar bu şirketler birbirleriyle rekabet etseler de Meksika'daki dijital ekonominin bir parçası olmak için birçok durumda ittifaklar kurmak zorunda kalıyorlar. Bu nedenle, ülkedeki endüstri hakkında yapıcı bir kamu-özel sektör diyaloğunu teşvik etmeyi amaçlayan bir girişim olan Alianza In México'nun kurulduğunu duyurdular.
Meksika'da Alianza nedir?
Alianza In, dijital platform hizmetleri sağlayan teknoloji şirketlerinin oluşturduğu bir dernektir. Ana ortakları arasında yukarıda adı geçen mobilite platformlarına ek olarak inDrive, Binance ve Messengers Urbanos da yer alıyor.
Alianza In México Direktörü Guillermo Malpica, bu ittifakın temel amacının, dijital ekonomiyi tüm ekosistemle temsil eden şirketler için ilk kez tek ses ve doğrudan iletişim kanalına sahip olabilmek olduğunu paylaştı.
Malpica, “Doğrudan, açık, şeffaf bir iletişim olmasını istiyoruz (…) ve temel hedeflerden biri de dijital ekonominin ekonomik ve sosyal etkisini ölçme ihtiyacıdır” dedi.
Direktör, bu derneğin mobilite platformlarına özel olmadığını, teknolojinin getirdiği zorluklarla yüzleşmek için sektörün ortak sesi olmayı amaçlayan her teknoloji şirketine yönelik olduğunu vurguladı.
“Teknolojinin sıklıkla kesintiye yol açtığını hepimiz biliyoruz. Güvenlik ve düzenlemeler açısından zorluklar ortaya çıkıyor ve biz Meksika'daki bir ittifak olarak medyayı, akademik dünyayı, düzenleyicileri ve otoriteleri tüm ekosistemin kullanımına sunarak özel sektörün yeteneklerinden yararlanarak çözümler veya alternatifler sunabileceğimize inanıyoruz. “dedi Malpica.
Dernek üç temel sütuna odaklanacak: platformların ekonomik etkisi, teknolojik yeniliği teşvik etme çabası ve kamu, özel ve akademik sektörler arasındaki ilişki. “Amacımız kamusal tartışmaya katkıda bulunmak ve dijital ekonominin Meksika toplulukları ve tüketicilerin yararına yenilikçi rolünü vurgulamak olacaktır.
Uber, Didi, Rappi ve Cabify: rakiplerden müttefiklere
İttifakın başkan yardımcısı ve Didi'nin kamu politikası yöneticisi Tonatiuh Anzures, “Neredeyse altı yıl önce Didi'ye katıldığımda, rakiplerimizi tanımak ama aynı zamanda bizi birleştiren ihtiyaçları da tanımak gerekiyordu” dedi.
Anzures, yalnızca kendi kendini düzenleyen şirketlerle değil, aynı zamanda kamu sektöründe meydana gelen diyaloglarla da ilgili olduğundan, özellikle toplumu dijital ekosistemin neyi temsil ettiği konusunda bilinçlendirmek için rakipleriyle işbirliği yapma ihtiyacının altını çizdi.
Örneğin, geçen yılın Kasım ayında Coparmex, Canirac, Concamin ve dijital platformlar, Yüksek Haber Divanı İkinci Dairesi'nin, %2 katkı payı suçlamasına karşı çıkarılan tedbir kararına karşı olası bir karara ilişkin kaygılarını dile getirmişti. Mexico City'deki altyapının kullanılması için dijital dağıtım ve eve teslimat platformlarından komisyonlar.
“Gerçek şu ki işbirlikçi ekonomi, ekonomik aktörlerin müdahale etme biçiminde bir değişikliği ima ediyor (…) Yeni düzenlemeleri veya kamu politikalarını tartışırken bu son derece önemlidir çünkü yeni gerçeklikler yeni çözümler gerektirir. Malpica, “Her türlü vergi meselesine çözüm ararken sektör olarak çok net olmamız gerekiyor” dedi.
Meksika'da Alianza nedir?
Alianza In, dijital platform hizmetleri sağlayan teknoloji şirketlerinin oluşturduğu bir dernektir. Ana ortakları arasında yukarıda adı geçen mobilite platformlarına ek olarak inDrive, Binance ve Messengers Urbanos da yer alıyor.
Alianza In México Direktörü Guillermo Malpica, bu ittifakın temel amacının, dijital ekonomiyi tüm ekosistemle temsil eden şirketler için ilk kez tek ses ve doğrudan iletişim kanalına sahip olabilmek olduğunu paylaştı.
Malpica, “Doğrudan, açık, şeffaf bir iletişim olmasını istiyoruz (…) ve temel hedeflerden biri de dijital ekonominin ekonomik ve sosyal etkisini ölçme ihtiyacıdır” dedi.
Direktör, bu derneğin mobilite platformlarına özel olmadığını, teknolojinin getirdiği zorluklarla yüzleşmek için sektörün ortak sesi olmayı amaçlayan her teknoloji şirketine yönelik olduğunu vurguladı.
“Teknolojinin sıklıkla kesintiye yol açtığını hepimiz biliyoruz. Güvenlik ve düzenlemeler açısından zorluklar ortaya çıkıyor ve biz Meksika'daki bir ittifak olarak medyayı, akademik dünyayı, düzenleyicileri ve otoriteleri tüm ekosistemin kullanımına sunarak özel sektörün yeteneklerinden yararlanarak çözümler veya alternatifler sunabileceğimize inanıyoruz. “dedi Malpica.
Dernek üç temel sütuna odaklanacak: platformların ekonomik etkisi, teknolojik yeniliği teşvik etme çabası ve kamu, özel ve akademik sektörler arasındaki ilişki. “Amacımız kamusal tartışmaya katkıda bulunmak ve dijital ekonominin Meksika toplulukları ve tüketicilerin yararına yenilikçi rolünü vurgulamak olacaktır.
Uber, Didi, Rappi ve Cabify: rakiplerden müttefiklere
İttifakın başkan yardımcısı ve Didi'nin kamu politikası yöneticisi Tonatiuh Anzures, “Neredeyse altı yıl önce Didi'ye katıldığımda, rakiplerimizi tanımak ama aynı zamanda bizi birleştiren ihtiyaçları da tanımak gerekiyordu” dedi.
Anzures, yalnızca kendi kendini düzenleyen şirketlerle değil, aynı zamanda kamu sektöründe meydana gelen diyaloglarla da ilgili olduğundan, özellikle toplumu dijital ekosistemin neyi temsil ettiği konusunda bilinçlendirmek için rakipleriyle işbirliği yapma ihtiyacının altını çizdi.
Örneğin, geçen yılın Kasım ayında Coparmex, Canirac, Concamin ve dijital platformlar, Yüksek Haber Divanı İkinci Dairesi'nin, %2 katkı payı suçlamasına karşı çıkarılan tedbir kararına karşı olası bir karara ilişkin kaygılarını dile getirmişti. Mexico City'deki altyapının kullanılması için dijital dağıtım ve eve teslimat platformlarından komisyonlar.
“Gerçek şu ki işbirlikçi ekonomi, ekonomik aktörlerin müdahale etme biçiminde bir değişikliği ima ediyor (…) Yeni düzenlemeleri veya kamu politikalarını tartışırken bu son derece önemlidir çünkü yeni gerçeklikler yeni çözümler gerektirir. Malpica, “Her türlü vergi meselesine çözüm ararken sektör olarak çok net olmamız gerekiyor” dedi.