Teslimat çalışanlarının adil bir vergi planına ihtiyacı var: ICC Meksika

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Kuruluş, şu ana kadar öngörüldüğü gibi reformun uygulanmasının bu gelir kaynaklarını karakterize eden bağımsızlığı sınırlayabileceği konusunda uyardı ve diğer ülkelerin platformlar ile çalışanlar arasındaki ilişkiyi düzenlemek için benimsediği farklı yaklaşımların dikkatle değerlendirilmesini önerdi.

Örnek olarak ICC, geleneksel bir iş modeli benimseyen ve binlerce teslimatçının gelir kaynaklarını azaltan Rider Yasası ile İspanya'yı gösterdi. Buna karşılık Kaliforniya ve Şili, bağımsızlığı sosyal güvenliğe erişimle birleştiren çözümler üretti. Benzer şekilde, bugün Brezilya ve Kolombiya kongrelerinde bağımsızlığı sosyal korumayla uzlaştırmaya yönelik girişimleri inceliyorlar.

Sürücülere ve teslimatçılara verilen zarara ek olarak, “(federal hükümetten gelen mevcut) teklif, platform hizmetlerinin maliyetlerinde artışla restoran sektörünü ve MSME'leri önemli ölçüde etkileyebilir ve bu hizmetlerin satışlarında %30'luk bir düşüşe yol açabilir.” ICC, yerel ekonomiyi ve istihdam yaratmayı etkileyen işletmeler olduğunu belirtti.

Şu anda uygulamalar, teslimat şoförlerine ve örneğin Meksika Sosyal Güvenlik Enstitüsü'ne erişimi olanlara, başka bir işi olduğu için veya öğrenci oldukları için isteğe bağlı sigortaya sahip oldukları için sosyal güvenlik sağlamıyor.

ICC önerileri


Meksika hükümetinin sunduğu tasarıya ICC'nin sunduğu dört öneri şöyle:

Bağımsız çalışan sayısını koruyun

Kanun, ara sıra hizmet sağlayan bağımsız çalışanlar ile reformun önerdiği yeni model kapsamında işçi olarak kabul edilecek kişiler arasında ayrım yapan kriterlerin kesin bir tanımını içermelidir.

Faaliyet giderlerinin muhasebeleştirilmesi

Mevzuatın, teslimat işçileri ve sürücülerin araçlara, benzine, bakıma, veri planıyla birlikte akıllı telefonlara ve diğer işletme giderlerine yatırım yaptığını kabul etmesi ve dolayısıyla sosyal güvenlik katkı payı matrahının net kazançları üzerinden hesaplanması önemlidir.

Adil vergi planı

Reformun, teslimat işçileri ve şoförlere yönelik özel vergi rejimini, vergi yüklerini büyük ölçüde artıracak geleneksel bir sisteme dönüştürmekten kaçınması gerekiyor.

Fikri mülkiyet koruması

Reform, teknoloji şirketlerinin faaliyet gösterdiği fikri mülkiyet haklarına zarar vermeden, platformun işleyişine ilişkin kesinlik ve netlik sağlayan mekanizmalar tasarlamalıdır.
 
Üst