TelevisaUnivision, büyük işten çıkarmalar ve iptal edilen yapımlar nedeniyle yeniden yapılanıyor

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Angoitia'lı AlfonsoTelevisaUnivision Yönetim Kurulu İcra Kurulu Başkanı, Grupo Televisa ve Univision kataloglarının, birleşmenin iki yıl önce gerçekleşmesine rağmen hala paralel olarak çalışmadığını kabul etti. Bu durum, şirketin istenen finansal verimliliği elde edemediği ve içeriğinin hem Meksika hem de Amerika Birleşik Devletleri'nde tam entegrasyonunu sağlayamadığı anlamına geliyor ve bu da yayın işini etkiliyor.

Ancak şirket, kaynakların “rasyonelleştirilebileceği ve optimize edilebileceği” alanları belirlemek için son iki yılda yapılan yatırım ve operasyonları ayrıntılı bir şekilde inceliyor. Bu hareket şuna uygundur: personel kesintisi dalgası ve hem Televisa hem de Univision'da medyaya ulaşan görsel-işitsel yapımların ortadan kaldırılması. Şu ana kadar görevden alınacak kişilerin sayısı konusunda kesin bir rakam bilinmiyor.

TelevisaUnivision'un yaklaşık 13.300 işbirlikçisi var ve bunların 9.700'ü Meksika'da bulunuyor.

“Daha entegre, çok platformlu bir şirket olarak, rekabet avantajımızı korurken karlılığımızı artırmamıza olanak tanıyan, açığa çıkarılabilecek önemli verimlilik noktalarının olduğuna inanıyoruz. Bu yaklaşım bizi kilit büyüme alanlarına yatırım yapma, daha fazla yenilik yapma, daha iyi sonuçlar elde etme ve daha fazla kitleyle bağlantı kurma konusunda konumlandıracak” dedi De Angoitia, analistlerle yaptığı bir konferansta.

TelevisaUnivision gibi geleneksel medya şirketleri, Netflix, Disney ve Max gibi yayın devlerine karşı aşırı rekabete eklenen yeni tüketici alışkanlıkları ve yeni dijital kanallara yönelik istikrarsız reklam pazarı nedeniyle kısıtlı televizyonun iptal edilmesi sorunuyla karşı karşıya.

TelevisaUnivision şu ana kadar finansal denge işaretleri gösterdi ancak iş modelinin sürekli değiştiği bir sektöre dalmış olan şirket, diğer uluslararası pazarlara olan bağlılığını genişletmek için yapısını optimize etmek istiyor.

Sadece bu yılın üçüncü çeyreğinde, yıllık %2 oranında hafif bir artış anlamına gelen 1.304 milyon dolarlık gelir elde ederken, bir şirketin finansal performansının göstergesi olan Amortisman ve Amortisman Öncesi Faaliyet Karı (OIBDA) – 2023 yılının aynı dönemine kıyasla %4 artışla 427 milyon dolar kaydetti.

İçerik: alakalı ama pahalı


TelevisaUnivision CEO'su Daniel Alegre, içeriğin şirketi daha verimli hale getirmeye yönelik yeni planın en alakalı kısımlarından biri olduğunu söyledi. Şirket, yeni program bahislerini entegre etmeyi ve platform, ücretli ve açık TV için işe yarayan yapımlara devam etmeyi planlıyor.

“La Casa de los Famosos” gibi realite şovları şirketin bahis oynamaya devam edeceği bir şey çünkü bu onların hem ücretli hem de açık televizyon kanallarında platformlarına daha fazla trafik çekmelerine olanak sağladı. Futbol da “kademeli vadelerle uzun vadeli haklara” sahip olması nedeniyle üzerine bahis oynayacağı ve münhasırlığını koruyacağı varlıklardan bir diğeri.

“Meksika'daki stüdyolarımız aracılığıyla yapımlarda büyük maliyet avantajımız var ve bunu sürdüreceğiz. Ancak maliyetleri korumaya odaklanmaya devam edeceğiz doğru programlamaya yatırım yaptığımızdan emin oluyoruz. Bu yüzden farklı içerik formülleriyle oynayacağız,” dedi Alegre analistlerle yaptığı bir konferansta.

Monex Grupo Financiero analisti Brian Rodríguez, TelevisaUnivision'ın dijital eğlence endüstrisiyle alakalı kalma girişimlerinin özellikle içerik konularında doğru olduğunu, ancak bu çabanın görsel-işitsel dünyanın devleriyle karşılaştırıldığında yetersiz olabileceğini belirtti.
 
Üst