“Sektörde 15 yıllık çalışma hayatım boyunca Otis gibi bir etkinlik görmedim. Bu kasırgayla birlikte, bir andan diğerine seviye 2'den kategori 5'e giden bu tür meteorolojik durumları tahmin etmenin önemini keşfettik,” diyor AT&T Meksika Dış İlişkiler ve Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcısı Daniel Ríos.
Otis'ten sonra, Ríos, operatörün telekomünikasyon ağlarının operasyonlarını daha hızlı ve daha koordineli bir şekilde iyileştirmek için tüm operatörler arasında çalışmanın önemini anladığını ve aynı zamanda ağını ve altyapısını daha dayanıklı ve dayanıklı hale getirmek için dağıtım yöntemini yeniden düşünmenin önemini anladığını açıkladı. iklimsel saldırılara.
Telefónica, AT&T yöneticisinin vizyonuna katılıyor. Küresel telekomünikasyon şirketi ağını farklı şekilde dağıtmaya başladı. Artık sahalarını daha yükseğe yerleştiriyorlar ve hatta altyapılarını sıcak hava dalgalarına karşı enerji açısından daha verimli olacak şekilde tasarlıyorlar. Şirket ayrıca giderek sıklaşan elektrik kesintileriyle başa çıkmak için enerji yedeklemesine de sahip.
Birkaç ay önce Meksika, ülkenin birçok bölümünü felç eden ve kritik altyapıyı etkileyen büyük elektrik kesintileri yaşadı. Telekomünikasyon şirketleri, mobil hizmetlerini çalışır durumda tutmak için merkez bölgelerinde dizel enerjili enerji santralleri kullandı. Ayrıca mobil terminallere ulaşan frekansları yayınlamaya devam etmek için radyo tabanlarına piller yerleştirdiler. Hatta bazı şirketler altyapılarının bir kısmını yenilenebilir enerjiyle güçlendirmeyi bile tercih etti.
Telefónica Hispam'ın sürdürülebilirlik lideri Marta Vegas, “Teknoloji şüphesiz büyük bir müttefiktir, ancak hava sirkülasyonunu teşvik etmek ve ekipmanı daha iyi soğutmak veya daha az ısınan ekipmanlara nasıl sahip olacağımızı belirlemek için ağ oluşturmanın da önemli olduğunu anladık” dedi. Expansión'la röportajda.
Telekomünikasyon ağlarının doğal afet anında canlı kalabilmesinin bir diğer önemli unsuru da bakım ekipmanlarıdır. AT&T ve Telefónica bu konuyu net bir şekilde vurguladılar: “çalışma ekibi olmadan bir hizmet oluşturamazsınız”, bu nedenle her iki şirket de işbirlikçilerini altyapıyı korumak için eğitiyor, aynı zamanda kendilerini bir durumda bulmaları durumunda kendilerini korumak için de eğitiyor. kritik an.
Yöneticiler, Otis veya Beryl gibi güçlerini aniden değiştirebilecek bir olayı öngörmenin giderek daha karmaşık hale geldiğinin farkındalar, ancak bunları deneyimlemek, operasyonlarını aktif tutmaya devam etmek için stratejilerini geliştirmelerine olanak tanıdı.
Otis'ten sonra, Ríos, operatörün telekomünikasyon ağlarının operasyonlarını daha hızlı ve daha koordineli bir şekilde iyileştirmek için tüm operatörler arasında çalışmanın önemini anladığını ve aynı zamanda ağını ve altyapısını daha dayanıklı ve dayanıklı hale getirmek için dağıtım yöntemini yeniden düşünmenin önemini anladığını açıkladı. iklimsel saldırılara.
Telefónica, AT&T yöneticisinin vizyonuna katılıyor. Küresel telekomünikasyon şirketi ağını farklı şekilde dağıtmaya başladı. Artık sahalarını daha yükseğe yerleştiriyorlar ve hatta altyapılarını sıcak hava dalgalarına karşı enerji açısından daha verimli olacak şekilde tasarlıyorlar. Şirket ayrıca giderek sıklaşan elektrik kesintileriyle başa çıkmak için enerji yedeklemesine de sahip.
Birkaç ay önce Meksika, ülkenin birçok bölümünü felç eden ve kritik altyapıyı etkileyen büyük elektrik kesintileri yaşadı. Telekomünikasyon şirketleri, mobil hizmetlerini çalışır durumda tutmak için merkez bölgelerinde dizel enerjili enerji santralleri kullandı. Ayrıca mobil terminallere ulaşan frekansları yayınlamaya devam etmek için radyo tabanlarına piller yerleştirdiler. Hatta bazı şirketler altyapılarının bir kısmını yenilenebilir enerjiyle güçlendirmeyi bile tercih etti.
Telefónica Hispam'ın sürdürülebilirlik lideri Marta Vegas, “Teknoloji şüphesiz büyük bir müttefiktir, ancak hava sirkülasyonunu teşvik etmek ve ekipmanı daha iyi soğutmak veya daha az ısınan ekipmanlara nasıl sahip olacağımızı belirlemek için ağ oluşturmanın da önemli olduğunu anladık” dedi. Expansión'la röportajda.
Telekomünikasyon ağlarının doğal afet anında canlı kalabilmesinin bir diğer önemli unsuru da bakım ekipmanlarıdır. AT&T ve Telefónica bu konuyu net bir şekilde vurguladılar: “çalışma ekibi olmadan bir hizmet oluşturamazsınız”, bu nedenle her iki şirket de işbirlikçilerini altyapıyı korumak için eğitiyor, aynı zamanda kendilerini bir durumda bulmaları durumunda kendilerini korumak için de eğitiyor. kritik an.
Yöneticiler, Otis veya Beryl gibi güçlerini aniden değiştirebilecek bir olayı öngörmenin giderek daha karmaşık hale geldiğinin farkındalar, ancak bunları deneyimlemek, operasyonlarını aktif tutmaya devam etmek için stratejilerini geliştirmelerine olanak tanıdı.