Telefonumun şarjı neden uzun sürmüyor ve veriler neden çabuk tükeniyor?

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Federal Telekomünikasyon Enstitüsü (IFT) araştırmasında, geçerlilik günlerindeki azalmanın 30, 50, 100, 150 ve 500 pesoluk yeniden yüklemelere odaklandığını detaylandırıyor. 2016'da 50 pesoluk geçiş 11 gün sürerken, 2023'te yalnızca sekiz gün sürdü; bu da %27'lik bir düşüş anlamına geliyor.

100 pezoluk şarj durumunda süre %13'lük bir düşüşle 23 günden 20 güne çıktı; 150 pesonunki yüzde 6,8'lik bir düşüşle 29 günden 27 güne, 500 pesonunki ise yüzde 40'lık bir düşüşle 50'den 30 güne çıktı.

2023 yılında yalnızca 30 pesoluk yeniden yüklemenin geçerlilik günlerini artırarak altı günden sekiz güne çıktığı gözlemlendi. Ayrıca veri havuzu %4.406'ya kadar arttı.

Veriler hızla tükeniyor


Yeniden yüklemelerin geçerliliğinde azalma yaşandı. Yapılan bir ankete göre ön ödemeli tarife kullanıcıları, şarjlarının yayın süresinden memnun değilken, video veya müzik platformlarını kullanmadan bile megabaytların şirketlerin öngördüğü geçerlilik süresinin bitiminden günler önce tükendiğini belirtiyor. Expansión tarafından çıkarıldı.

Telcel kullanıcısı Cynthia Rendón, telefon hattının en az 20 gün dayanması beklentisiyle 100 peso ödediğini söyledi. Kullanıcı, “Video izlemememe, internette gezinmememe ve bakiyeyi yalnızca mesaj göndermek ve arama yapmak için kullanmama rağmen, vaat ettikleri megabaytları ve şarjın alması gereken süreyi alamıyorum” diye açıklıyor.

Yine bir Telcel kullanıcısı olan Mextli Juárez, 30 ila 100 pesoya kadar yükleme yapıyor ancak her iki tutarın da şirketin söz verdiği günlere dayanmadığını fark etti. “30 pesoluk şarjın çok az olduğunu biliyorum ama bana öyle geliyor ki bunlar bir gün bile sürmüyor. Ve 100 Peso'luk olanlar yalnızca 15 gün dayanıyor ve aralıklı bir sinyal veriyor” diyor.

Lorena Muñoz, düzenli olarak 50 peso şarj ettiğini iddia eden bir başka Telefónica ön ödemeli tüketicisi, ancak son aylarda, ödeme oranını korumasına rağmen bu ön ödeme ücretinin önceden yedi güne kadar, şimdi ise yalnızca beş güne kadar sürdüğünü tespit etti. veri tüketimi ve indirmeler.

Danışılan tüm kullanıcılar arasında en uzun megabayt süresini bildirenler AT&T'de çalışanlardır. Paola Álvarez, Amerikan menşeli şirketle yaptığı yüklemelerin “şart ettikleri sürece sürdüğünü ve AT&T kullanıcılarının veri tüketimini ve geçerliliğini şirketin uygulamasından izleyebilmeleri nedeniyle bunu doğrulayabildiğimi” söyledi.

Sektör ne diyor?


IFT, Expansión'a, şirketlerin tarife özgürlüğüne sahip olması, yani fiyat oranlarını ve megabayt erişim günlerini serbestçe belirlemesi nedeniyle geçerlilik günlerinin kullanıcılar tarafından belirlendiğini açıkladı.

AT&T ve Telefónica, Expansión'a yeniden yükleme verilerinin geçerlilik süresi öngörüldüğü sürece devam edeceğine dair güvence verdi. “Kullanıcının paketinde 100 peso varsa bu 14 gün geçerli olacak, bu da yüklemenin sağladığı hizmeti tüketmek için 14 günü olduğu anlamına geliyor.”

Ancak AT&T, kullanıcı verilerinin tamamını tüketmezse, yeniden şarj yenileme döneminde yeniden şarj oldukları sürece verilerin birikebileceğini, bunun da şarj geçerliliğinin sona ermesinden iki gün önce olduğunu belirtti. Telefónica, kullanılmayan tarama verilerinin kullanıcı tarafından yapılan yeni aboneliğe ekleneceğini belirtti. Telcel konuyla ilgili herhangi bir açıklama yapmadı.

Federal Telekomünikasyon ve Yayın Kanunu'nun 191. maddesinin XVI. bölümünde, “ön ödemeli mobil hizmetler için, son kullanma tarihindeki tüketilmeyen bakiye, söz konusu tarihi takip eden yıl içinde yapılan yüklemelerde ödenecektir” denilmektedir.

Jesús Romo'ya göre, telefon kiralamaya benzer bir veri sepeti sağlayan abonelikler mevcut olduğundan, şarj sürelerindeki azalma, telefon şirketlerinin faturalı planları yamyamlaştırmayı önleme stratejisiyle ilişkilendirilebilir. Buna, telefon pazarında Sanal Mobil Operatörlerin (OMV) yarattığı rekabetin de eklendiğini, bunun da büyük telefon şirketlerini şarj sırasında veri kapasitesini artırmaya zorladığını, ancak mütevazi bir fiyat karşılığında daha fazla megabayt modelini dengelemeye zorladığını söylüyor. Geçerlilik günleri kısaltılır.

“Artık sosyal ağlar için çok çeşitli yeniden yüklemeler ve hatta özel yüklemeler var, bu nedenle operatörlerin bunu bir şekilde işleriyle telafi etmenin bir yolunu bulması gerekiyor” dedi.

Peki ya kiralama planları?


Son yedi yılda telekomünikasyon şirketleri megabyte'lık kiralama planlarını artırdı çünkü kullanıcıların bu tür bir segmente erişim için en çok talep ettiği şey bu.

Ancak faturalı tarifeye sahip bazı aboneler, megabaytlarının sözleşmelerinin öngördüğü süre boyunca kullanılabileceği konusunda hemfikir olurken, bazıları da çoğu zaman evlerinin Wi-Fi'sine veya ofislerine bağlandıkları için çok fazla veri kullanmamalarına rağmen, şunu tespit ettiklerini açıkladı: megabaytları sözleşmede öngörülen 30 gün sürmez.

Telcel müşterisi Eduardo Suárez, telefon tarifesindeki verilerin tüm ay boyunca geçerli olduğunu ve bazı durumlarda megabaytlarını bile bitiremediğini söyledi. “Ay içerisinde kullanmadığım datanın birikip toplanamayacağından emin değilim ancak megabaytlarımın aydan önce tükenmesi gibi bir sorun yaşamadım” dedi.

AT&T ve Telefónica, faturalı planlarda, her 30 günde bir sözleşmeli plana karşılık gelen fayda paketinin atanması nedeniyle ay içinde tüketilmeyen verilerin kredilendirilemeyeceğini bu ortama temin etti.

Ancak verilerinin tüm ay boyunca geçerli olmayacağını garanti eden bir başka Telcel kullanıcısı olan Héctor López ve AT&T abonesi Iván González için hikaye farklı. “Megabaytlar daha az dayanıyor ve ay sonuna bir hafta veya biraz daha kala veri indirme sorunları yaşamaya başlıyorum, ancak birkaç ay önce bana ulaşıp ulaşmadıklarını görmek için video veya sosyal ağ tüketimimi azaltmaya başladım. bir ay ama sonuç aynı” diyor González.

Son günlerde, içeriği zorunlu olan sosyal ağları veya videoları tüketmekten kaçınmalarına rağmen, mobil verilerinin bir ay dayanmadığını sosyal ağlar aracılığıyla bildiren çok sayıda Telcel müşterisi de onlara katıldı. çoğaltılacak çoğu megabayt.

Expansión, Telcel'den konuyla ilgili yorum talep etti ancak bir görüş belirtmedi. Bununla birlikte, bu ortam, şirketin resmi web sitesinde sosyal ağların kullanımı ve tüketimine ilişkin politikayı inceledi, ancak bilgiler bu tür sayfalarda yer alan veri tüketimini belirtmediği için kullanıcıların megabayt harcamalarınızın olup olmadığını belirlemelerine olanak tanıyan bir parametre var. taramanıza karşılık gelir.

Romo'ya göre, faturalı kullanıcıların megabaytlarının neden erken sonuna ulaştığını açıklayabilecek bir faktör, uygulamaları arka planda bırakmaları ve bunun da onlar farkına varmadan verileri emmesi ile sonuçlanmasıdır. Çoğu sosyal ağın tamamen görsel ve videolardan oluştuğu ve bu içeriklerin genellikle en fazla miktarda veri tüketen içerikler olduğu gerçeği de ekleniyor.
 
Üst