Telefon tarifelerindeki fiyat artışı devam edecek ve sizi savunacak bir IFT olmayacak

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Karen Gómez, sosyal ağlarında cep telefonu tarifesinin aylık maliyetinin 500 peso olduğunu bildiren bir Telcel kullanıcısı, ancak şirket kendisine fiyat artışları hakkında daha fazla ayrıntı vermeden son üç ayda 3.500 peso ödemek zorunda kaldı. .

“Verilerinizi tamamlamak üzere olduğunuzu size bildirirlerdi ama artık bunu yapmıyorlar. Müşteri Hizmetleri Merkezlerine gittim ama sonuç alamadım ve bunun yerine size yeni planlar sundular. Fiyat artışlarını ödemek zorunda kaldım. Artık şirket değiştirmeyi düşünüyorum” diyor kullanıcı.

Karen Gómez vakası münferit bir vaka değil. Çeşitli tüketiciler aynı şirketle ve hatta AT&T gibi operatörlerle benzer durumlar yayınladılar ve bunlar da şarj modunda megabaytlarının erken sonlandırıldığını bildirdi.

Telcel, Expansión'a satışa sunduğu planların politikalarını değiştirmediğine dair güvence verdi. Metin yayınlanana kadar AT&T'nin yorum yapması mümkün değildi.

Danışmanlık firması The Ciu'nun pazar araştırma müdürü Rolando Alamilla, telefon tarifeleri gelirlerindeki artışların operatörlerle yapılan sözleşmelerin hüküm ve koşullarıyla ilişkili olabileceğini açıkladı. Pandemiden bu yana şirketler, abone tabanlarını güçlendirmek için sınırsız aylık veri paketlerini tanıttı, ancak ana varlık bu olduğundan, şirketler başlangıçta müşterilerini elde tutmak için tüm sosyal ağlar için GB'ye bir sınır koymamaya karar verdi. Sözleşmede belirli platformlar için fayda öngörülmüştü.

Ancak artık operatörler sözleşmelerin ayrıntılı metnini doğrulamaya başladı, bu da yalnızca belirli sosyal ağların sınırsız veri kullanımına sahip olacağı anlamına geliyor.

“Operatörlerin kendi şart ve koşulları var ve bunlar her zaman mevcuttu, ancak önceden bunları uygulamıyorlardı ve şimdi uyguluyorlar. Bunda (uygulama açısından) bir sakınca yok çünkü kullanıcı zaten bu kuralları belirleyen bir sözleşme imzalamış durumda. Artık hangi platformların sınırsız statüye sahip olduğunu gözden geçirmeliyiz” dedi uzman.

Şartlar ve koşulların doğrulanması, operatörlerin sınırsız veri sorunu nedeniyle ağlarının doygunluğuyla uğraşmaya başlamaları ve megabayt indirmeye bir tavan koymaları veya ekstra ücretlendirme yapmaları, trafik sıkışıklığını gidermeye yardımcı olacaktır. altyapı. Ancak bu yeni politika aynı zamanda bağlantı işinin karlılığıyla ilgilenen şirketlerin daha fazla gelir elde etmesine de olanak tanıyacak.

Sektörde belirsizlik


Telefon planlarında ortaya çıkan değişiklikler, bağlantı şirketlerinin sektörü yöneten düzenlemelere uymasını ve sözleşme politikaları gibi tüketicilere zarar veren uygulamalardan kaçınmasını sağlamaktan sorumlu olan telekomünikasyon düzenleyicisinin ortadan kaldırılmasıyla daha da kötüleşebilir.

Görüşülen analistler, Profeco gibi platformların hala mevcut olmasına rağmen, operatörlerin kalite ve fiyat artışlarını sağlamak zorunda kaldıkları gözetim konusunda ne olacağı konusunda netliklerinin olmaması nedeniyle IFT'nin ortadan kalkmasının kullanıcılar arasında belirsizlik yarattığı konusunda hemfikir. .

Telekomünikasyon alanında uzman avukat ve Expanzione hukuk firmasının lideri Jorge Moreno Loza, şu ana kadar sorunun nereden kaynaklandığını ve hatta hizmet arızalarının etkili bir şekilde belirlenmesi için bağlantı hizmeti sözleşmelerinin izlenmesinde eksiklik olduğunu söylüyor.

“IFT'nin ortadan kalkması onaylanmış olsa da, ikincil yasaların çıkarılması ve ortadan kaldırılmasının resmileştirilmesi için hala bir süreç var, bu nedenle kullanıcıya hizmet vermeye devam etmesi ve operatörlere hizmet sunumunda düzenleme yapmaları için yeterli bir süre. kullanıcıları korumasız bırakın” dedi Moreno Loza.
 
Üst