Bu hükümlere uyulmaması, para cezaları yıllık gelirlerinin% 1.1 ila% 4'ü arasında değişen operatörler için yaptırımlara yol açabilir.
Bu yeni önlem, Ulusal Şeffaflık Enstitüsü, Bilgiye Erişim ve Kişisel Verilerin Korunması (INAI) gibi korumalarına adanmış karşı ağırlıkların eksikliği göz önüne alındığında, adalet sınırlarının bilgilerine uygunsuz bir tedavi verdiğini ima ederek Meksikalılar arasında endişe ve belirsizlik yaratır.
Bununla birlikte, vatandaşlar kişisel bilgileri üzerinde bir miktar kontrol sahibi olmak için çok sayıda ark haklarına (erişim, düzeltme, iptal ve muhalefet) başvurabilirler. Bu haklar, kullanıcıların verileri hakkında bilgi istemelerine, hataları düzeltmelerine, veri eliminasyonu istemelerine ve telefon ve devlet kurumlarından önce kullanımlarına karşı çıkmasına olanak tanır.
Bu hakları kullanmak için kullanıcılar, telekomünikasyon sağlayıcısının veya Federal Telekomünikasyon Enstitüsü'nün (IFT) şeffaflık birimine bir başvuru göndermeli ve haklarını kullanmak istedikleri kişisel verileri detaylandırmalıdır: erişim, düzeltme, iptal veya muhalefet.
“Bu yasa figürü vatandaşlar tarafından kullanılmıştır. Çoğu zaman telefon şirketleri, yasadışı ve hatta ulusal güvenliği tartışan bir mobil hattın sahiplerinin bilgilerini teslim etmez veya silmez. Ancak INAI, şirketlerin bilgiyi ortadan kaldırması lehine başarısız oldu, bu nedenle ARC'nin önemini,” dedi.
Mevcut telekomünikasyon yasasında, telefon şirketleri, talep edilmesi durumunda, bilgilerin yetkililer için mevcut olması için iki yıllık bir süre boyunca orijin, varış noktası, tarih, saat, bir çağrının süresi ve coğrafi konumu gibi meta verilerin korunmasını sürdürür.
Ancak yeni politikada, telefonun, yetkin otoritelere, yani elektronik yollarla, yani adli erişim mekanizmaları olmadan gerçek zamanlı olarak istişare ve teslimatlarına izin veren sistemlerde on iki ay boyunca verileri saklaması önerilmektedir. Buna ek olarak, şirketler on iki ay boyunca elektronik depolama sistemlerinde kullanıcıların verilerini kaydetmekle yükümlü olacaktır.
“Şirketler bir telefon hattı almak için gerekli olmaması gereken bilgileri koruyacak. Bir vatandaşın gerçek zamanlı olarak ne istiyorsunuz?” Gaitán soruları.
Şu anda, arco hakları aracılığıyla başvurular veya tartışmalar, federal yasanın kişisel veri koruma konusundaki reformu sonucunda altı ay boyunca duraklamada bulunmaktadır. Bununla birlikte, uzman, bu mekanizmanın, belki de mevcut yönetimin, kontrol olmadan gözetim aşamasına yol açan değişiklik serileri ile başa çıkmak için bırakılan tek karşı ağırlık olarak korunduğundan emin oldu.
“İnsanların ark haklarını bilmeleri, yetkililere ve şirketlere talep eden insan sayısını artırarak, hangi bilgileri topladıklarını ve kullanmadıklarını bilmelerine rağmen, ark, bizi bilgilendirmek için sahip olduğumuz tek mekanizmalardır.” Dedi.
Dijital Hakların Savunma Ağı (R3D), altı aylık duraklama geçtikten sonra süreci başlayacak olan ARC haklarının korunması altında, telefon hatlarının kayıt defterinin yeni eğilimine karşı toplu bir işlem gerçekleştirecek kuruluşlardan biridir.
R3D'nin eylemi, kullanıcıların çeşitli nedenleri desteklemek için harekete geçirmesini sağlayan dünya platformu olan Change.org'a eklenecektir. 2 Temmuz 11, 232'den bu yana, “hükümetin gördüğümüz ve paylaştığımızı düzenleyen kurumlar üzerinde daha fazla kontrole sahip olacağını ve kişisel verilerimize hızlı bir şekilde erişebileceklerini” belirterek “casus yasasına değil” dilekçesini imzaladı.
Mevcut ve yeni telekom yasasının farklılıkları
Dijital Dönüşüm ve Telekomünikasyon Ajansı (ATDT) başkanı José Antonio Merino, yeni telekomünikasyon yasasının, mobil satırlardaki hükümlerin sektörün mevcut politikasında aynı olduğu iddiası altında insanlara gözetlemeye çalışmadığını savundu, ancak dikkate değer farklar var.
Cep telefonu şirketleri şu anda altyapıları aracılığıyla gerçek zamanlı konum gibi kullanıcı bilgilerini toplamak ve hala zorlu federal telekomünikasyon ve yayın yasası (LFTR) 'nin 189 ve 190 makalelerinin bir parçası olarak devlet kurumlarına erişebilen kullanıcı bilgilerini toplamaktadır.
189, telefon şirketlerinin iki yıl boyunca tüm iletişim meta verilerini depolamasını gerektirir; 190 iken, Cumhuriyet ve Devletler Genel Savcısı, Ulusal İstihbarat Merkezi (CNI) ve Ulusal Muhafızlar, yargı yetkisinden ve acil durumlarda 48 saat içinde elde edilebileceğine dikkat çekiyor.
Halen onay sürecinde olan telekomünikasyon yasası, telefon şirketlerinin güvenlik, tedarik ve adalet yönetimi talebi üzerine Meksikalıların bilgilerini kolaylaştıracağını belirlemektedir. Bu, yargı kontrollerini detaylandırmadan vatandaş bilgilerine erişebilecek adalet varlıklarının spektrumunu genişlettiği anlamına gelir.
Mevcut yönetimin üstlendiği yasal ve anayasal değişikliklerle uzman, Meksika'nın vatandaşlığın dijital kontrolüne ve gözetimine sahip olmaya çalışan otoriter devletler için bir model olarak yerleştirileceğini söylüyor.
Bu yeni önlem, Ulusal Şeffaflık Enstitüsü, Bilgiye Erişim ve Kişisel Verilerin Korunması (INAI) gibi korumalarına adanmış karşı ağırlıkların eksikliği göz önüne alındığında, adalet sınırlarının bilgilerine uygunsuz bir tedavi verdiğini ima ederek Meksikalılar arasında endişe ve belirsizlik yaratır.
Bununla birlikte, vatandaşlar kişisel bilgileri üzerinde bir miktar kontrol sahibi olmak için çok sayıda ark haklarına (erişim, düzeltme, iptal ve muhalefet) başvurabilirler. Bu haklar, kullanıcıların verileri hakkında bilgi istemelerine, hataları düzeltmelerine, veri eliminasyonu istemelerine ve telefon ve devlet kurumlarından önce kullanımlarına karşı çıkmasına olanak tanır.
Bu hakları kullanmak için kullanıcılar, telekomünikasyon sağlayıcısının veya Federal Telekomünikasyon Enstitüsü'nün (IFT) şeffaflık birimine bir başvuru göndermeli ve haklarını kullanmak istedikleri kişisel verileri detaylandırmalıdır: erişim, düzeltme, iptal veya muhalefet.
“Bu yasa figürü vatandaşlar tarafından kullanılmıştır. Çoğu zaman telefon şirketleri, yasadışı ve hatta ulusal güvenliği tartışan bir mobil hattın sahiplerinin bilgilerini teslim etmez veya silmez. Ancak INAI, şirketlerin bilgiyi ortadan kaldırması lehine başarısız oldu, bu nedenle ARC'nin önemini,” dedi.
Mevcut telekomünikasyon yasasında, telefon şirketleri, talep edilmesi durumunda, bilgilerin yetkililer için mevcut olması için iki yıllık bir süre boyunca orijin, varış noktası, tarih, saat, bir çağrının süresi ve coğrafi konumu gibi meta verilerin korunmasını sürdürür.
Ancak yeni politikada, telefonun, yetkin otoritelere, yani elektronik yollarla, yani adli erişim mekanizmaları olmadan gerçek zamanlı olarak istişare ve teslimatlarına izin veren sistemlerde on iki ay boyunca verileri saklaması önerilmektedir. Buna ek olarak, şirketler on iki ay boyunca elektronik depolama sistemlerinde kullanıcıların verilerini kaydetmekle yükümlü olacaktır.
“Şirketler bir telefon hattı almak için gerekli olmaması gereken bilgileri koruyacak. Bir vatandaşın gerçek zamanlı olarak ne istiyorsunuz?” Gaitán soruları.
Şu anda, arco hakları aracılığıyla başvurular veya tartışmalar, federal yasanın kişisel veri koruma konusundaki reformu sonucunda altı ay boyunca duraklamada bulunmaktadır. Bununla birlikte, uzman, bu mekanizmanın, belki de mevcut yönetimin, kontrol olmadan gözetim aşamasına yol açan değişiklik serileri ile başa çıkmak için bırakılan tek karşı ağırlık olarak korunduğundan emin oldu.
“İnsanların ark haklarını bilmeleri, yetkililere ve şirketlere talep eden insan sayısını artırarak, hangi bilgileri topladıklarını ve kullanmadıklarını bilmelerine rağmen, ark, bizi bilgilendirmek için sahip olduğumuz tek mekanizmalardır.” Dedi.
Dijital Hakların Savunma Ağı (R3D), altı aylık duraklama geçtikten sonra süreci başlayacak olan ARC haklarının korunması altında, telefon hatlarının kayıt defterinin yeni eğilimine karşı toplu bir işlem gerçekleştirecek kuruluşlardan biridir.
R3D'nin eylemi, kullanıcıların çeşitli nedenleri desteklemek için harekete geçirmesini sağlayan dünya platformu olan Change.org'a eklenecektir. 2 Temmuz 11, 232'den bu yana, “hükümetin gördüğümüz ve paylaştığımızı düzenleyen kurumlar üzerinde daha fazla kontrole sahip olacağını ve kişisel verilerimize hızlı bir şekilde erişebileceklerini” belirterek “casus yasasına değil” dilekçesini imzaladı.
Mevcut ve yeni telekom yasasının farklılıkları
Dijital Dönüşüm ve Telekomünikasyon Ajansı (ATDT) başkanı José Antonio Merino, yeni telekomünikasyon yasasının, mobil satırlardaki hükümlerin sektörün mevcut politikasında aynı olduğu iddiası altında insanlara gözetlemeye çalışmadığını savundu, ancak dikkate değer farklar var.
Cep telefonu şirketleri şu anda altyapıları aracılığıyla gerçek zamanlı konum gibi kullanıcı bilgilerini toplamak ve hala zorlu federal telekomünikasyon ve yayın yasası (LFTR) 'nin 189 ve 190 makalelerinin bir parçası olarak devlet kurumlarına erişebilen kullanıcı bilgilerini toplamaktadır.
189, telefon şirketlerinin iki yıl boyunca tüm iletişim meta verilerini depolamasını gerektirir; 190 iken, Cumhuriyet ve Devletler Genel Savcısı, Ulusal İstihbarat Merkezi (CNI) ve Ulusal Muhafızlar, yargı yetkisinden ve acil durumlarda 48 saat içinde elde edilebileceğine dikkat çekiyor.
Halen onay sürecinde olan telekomünikasyon yasası, telefon şirketlerinin güvenlik, tedarik ve adalet yönetimi talebi üzerine Meksikalıların bilgilerini kolaylaştıracağını belirlemektedir. Bu, yargı kontrollerini detaylandırmadan vatandaş bilgilerine erişebilecek adalet varlıklarının spektrumunu genişlettiği anlamına gelir.
Mevcut yönetimin üstlendiği yasal ve anayasal değişikliklerle uzman, Meksika'nın vatandaşlığın dijital kontrolüne ve gözetimine sahip olmaya çalışan otoriter devletler için bir model olarak yerleştirileceğini söylüyor.