Drag Academy 2024 kutlaması bahanesiyle yaratıcılara içerik üretme yolunda rehberlik etmeye davet edildiler.
Google'ın platform notu: “İçerik oluşturucular, RuPaul'un açık etkisinin ötesine geçerek kitlelerini genişletti ve kendilerini özgürce ifade ederken kendi işlerini büyüttüler ve YouTube, markalarını oluşturup girişimci olmaları konusunda onlara destek veren bir platform haline geldi.”
Markanın rakamlarına göre Drag topluluğunda dünya çapında 550'den fazla kanal bulunuyor ve 2021'de bu topluluktan videoların dünya çapında 400 milyon kez görüntülenmesi sağlandı. Rakamların ötesinde, hem Burrita hem de Turbulance, bu etkinin bottarga ticaretini yüceltmeyi başardığı ve aynı zamanda toplumun tabu konulardaki sohbetini açtığı konusunda hemfikir.
“Siyah ipliği keşfetmeye ya da kimseye nasıl yapılacağını öğretmeye gelmedik, ama işi onurlandırmaya geldik (…) çünkü gerçekten iki saat boyunca makyaj yapmak zorunda kaldık, bir peruğu yapıştırmak zorunda kaldık, Beş saat boyunca gösteri yapılıyor, alkol kullanan insanları oyalamak çok zor. Ve bizi görenler artık sadece topluluk değil, aynı zamanda bir gösteriye gitmeyi hiç düşünmemiş bir heteroseksüel olan FIFA arkadaşımız da oluyor” diye bir röportajda belirtiyorlar.
İşledikleri konular günlük hayattan olup, kullanıcıların genellikle fazla çalışmayla ilgili şikayetlerine, evde ortaya çıkabilecek aile dramlarına ve aynı zamanda arkadaşlarla yapılan sohbetlerden doğabilecek komedi dokunuşlarına odaklanmaktadır.
“Artık drag çok değişti, çok moda oldu. Hatta şunu diyen pek çok çocuk var: Hey, drag karakteri olmaya odaklanmak için işimden ayrılmak istiyorum ama 12 yıl önce buna başladığımda bu yoktu” diyor Turbulance.
Oxford Economics tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki YouTube yaratıcı ekosistemi, 2022'de ABD GSYİH'sına 35 milyar dolardan fazla katkıda bulundu. Bu platform, 390.000'den fazla tam zamanlı eşdeğer işi destekledi.
Başlangıçta amaç sosyal ağlardaki varlığını geliştirmek olsa da Burrita Burrona, etkinin Soriana gibi markalarla yönergeler elde edecek kadar olacağını düşünmüyordu.
“Soriana olduğunda marka hakkında söylediğimiz olumlu olmayan bir şeyden yola çıktık ve stratejiyi değiştirmemizi istediler. Artık günün sonunda markanız için reklam aramakla yükümlü olduğunuzda, tabii ki öncelikle reklam yapmanıza yardımcı olacak kişiyi araştırmanız gerekiyor. İçeriğimizi görerek ve videolarımızı izleyerek reklamlarını taşıyanlara daha açık olmaya başladıklarına inanıyorum” diyor Burrita Burrona.
YouTube'dan elde edilen veriler, platformdan para kazanan içerik oluşturucuların %83'ünün, geleneksel medyadan elde edemeyecekleri içerik oluşturma ve para kazanma fırsatına sahip olduğunu gösteriyor. Öte yandan içerik oluşturucuların %74'ünün mesleki hedefleri üzerinde olumlu bir etkisi oldu.
Google'ın platform notu: “İçerik oluşturucular, RuPaul'un açık etkisinin ötesine geçerek kitlelerini genişletti ve kendilerini özgürce ifade ederken kendi işlerini büyüttüler ve YouTube, markalarını oluşturup girişimci olmaları konusunda onlara destek veren bir platform haline geldi.”
Markanın rakamlarına göre Drag topluluğunda dünya çapında 550'den fazla kanal bulunuyor ve 2021'de bu topluluktan videoların dünya çapında 400 milyon kez görüntülenmesi sağlandı. Rakamların ötesinde, hem Burrita hem de Turbulance, bu etkinin bottarga ticaretini yüceltmeyi başardığı ve aynı zamanda toplumun tabu konulardaki sohbetini açtığı konusunda hemfikir.
“Siyah ipliği keşfetmeye ya da kimseye nasıl yapılacağını öğretmeye gelmedik, ama işi onurlandırmaya geldik (…) çünkü gerçekten iki saat boyunca makyaj yapmak zorunda kaldık, bir peruğu yapıştırmak zorunda kaldık, Beş saat boyunca gösteri yapılıyor, alkol kullanan insanları oyalamak çok zor. Ve bizi görenler artık sadece topluluk değil, aynı zamanda bir gösteriye gitmeyi hiç düşünmemiş bir heteroseksüel olan FIFA arkadaşımız da oluyor” diye bir röportajda belirtiyorlar.
İşledikleri konular günlük hayattan olup, kullanıcıların genellikle fazla çalışmayla ilgili şikayetlerine, evde ortaya çıkabilecek aile dramlarına ve aynı zamanda arkadaşlarla yapılan sohbetlerden doğabilecek komedi dokunuşlarına odaklanmaktadır.
“Artık drag çok değişti, çok moda oldu. Hatta şunu diyen pek çok çocuk var: Hey, drag karakteri olmaya odaklanmak için işimden ayrılmak istiyorum ama 12 yıl önce buna başladığımda bu yoktu” diyor Turbulance.
Oxford Economics tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki YouTube yaratıcı ekosistemi, 2022'de ABD GSYİH'sına 35 milyar dolardan fazla katkıda bulundu. Bu platform, 390.000'den fazla tam zamanlı eşdeğer işi destekledi.
Başlangıçta amaç sosyal ağlardaki varlığını geliştirmek olsa da Burrita Burrona, etkinin Soriana gibi markalarla yönergeler elde edecek kadar olacağını düşünmüyordu.
“Soriana olduğunda marka hakkında söylediğimiz olumlu olmayan bir şeyden yola çıktık ve stratejiyi değiştirmemizi istediler. Artık günün sonunda markanız için reklam aramakla yükümlü olduğunuzda, tabii ki öncelikle reklam yapmanıza yardımcı olacak kişiyi araştırmanız gerekiyor. İçeriğimizi görerek ve videolarımızı izleyerek reklamlarını taşıyanlara daha açık olmaya başladıklarına inanıyorum” diyor Burrita Burrona.
YouTube'dan elde edilen veriler, platformdan para kazanan içerik oluşturucuların %83'ünün, geleneksel medyadan elde edemeyecekleri içerik oluşturma ve para kazanma fırsatına sahip olduğunu gösteriyor. Öte yandan içerik oluşturucuların %74'ünün mesleki hedefleri üzerinde olumlu bir etkisi oldu.