AI yasasıyla, AB yasa koyucu en azından Avrupa'da yapay zeka kullanımı üzerinde giderek daha önemli bir düzenleme ve etki yaratmıştır. Şirketler ve yetkililer, kendileri için neyin alakalı olduğuna dair bir genel bakış sağlamakla yükümlüdür. Gözden edilmemesi gereken bir yükümlülük, kişinin personeli arasında yeterli yeterlilik sağlama zorunluluğudur.
Duyuru
2 Şubat 2025'ten itibaren, yeterlilik yükümlülüğü, Bölüm I ve II'deki bölümlerin etkili olduğu AI yasasının ilk aşamasının bir parçası olarak kabul edilmektedir. İlk bölüm, düzenleme konusu, başvuru alanı, kavramsal hükümler ve AI'nın yetkinliği ile ilgili 4 Madde düzenlemeleri gibi genel hükümler içermektedir. II. Bölüm sadece “AI bölgesinde yasaklanmış uygulamaları” atayan 5. maddeden oluşmaktadır. Örneğin içinde, örneğin sosyal puan sistemleri için AI uygulaması yasaktır.
Yapay zeka için rekabet etme yükümlülüğünü kim endişelendirir?
Devletlere yönelik yönetmeliklerin 4. maddesi: “Yapay Zeka Sistemlerinin Tedarikçileri ve Operatörleri, sizin adınıza yapay zeka sistemlerinin işletilmesiyle ve kullanımıyla yüzleşmek için daha iyi önlemler almaktadır. , deneyimleri, eğitimleri ve eğitimleri ve yapay zeka sistemlerinin kullanılması gerektiği bağlamın yanı sıra yapay zeka sistemlerinin kullanılması gereken insanlar veya grup grupları.
Bu nedenle AI ile rekabet etme yükümlülüğünün alıcıları AI sistemlerinin tedarikçileri ve operatörleridir. Tedarikçi, gelişmiş veya gelişmiş bir yapay zeka sistemine sahip doğal veya yasal bir kişi, otorite, yapı veya başka bir organdır ve onu adı veya ticari markası veya sisteminin adına veya satış markasının altında konumlandıran, Operasyon alır, ödenmez veya ücretsizdir “(Madde 3. n. 3 AI). Belirli bir durumda “yapay zeka geliştiricisi” olan herkes genellikle iyi bulunabilir, ancak sınırda vakalarda da karmaşık olabilir.
Madde 3 n. 4 ADT, yapay bir zeka sisteminin kimin “operatörü” olduğunu tanımlar: “Sistem kişisel ve olmayan bir parçası olarak kullanılmadıkça, bir kişinin sorumluluğunda yapay zeka sistemi kullanan doğal veya yasal bir kişi, otorite, yapı veya başka bir organ, Profesyonel Etkinlik “. AI yasasının son derece geniş uygulama alanını göz önünde bulundurursanız, er ya da geç her şirketin ve tüm yetkililerin AI sistemlerinin operatörleri olarak kabul edilebileceği açıktır. Bu şekilde, personeliniz veya yapay zeka sistemleri kullanıcılarınızla sizin adınıza yeterli yapay zeka yetkinliğini garanti etme yükümlülüklerine tabidir.
Yapay zekanın yetkinliği nedir?
Yapay zekanın yetkinliği, özellikle yapay zeka teknolojilerini eleştirel olarak sorgulamayı ve yaşamın farklı alanlarında etkili bir şekilde kullanabilmeyi içerir. Kavramlar, teknik uygulamanın anlaşılması, AI sistemlerinin önlemleri ve yorumlanması ve AI kararlarının etkilenen insanları nasıl etkilediğine dair bilgi bulunmaktadır. Belirli bir amaca bağlıdır. Bu, bu yükümlülüğün toplumda veya bir otoritede uygulanması gerektiğinden, tek tip bir şemanın neredeyse hiç belirtilmediği anlamına gelir. Sonuç olarak, gereksinimler çok spesifik değildir.
Yetkinlik AI yükümlülükleri dinamik olarak tasarlanmıştır. Bir yandan, diğer yandan sadece “yeterli bir yeterlilik önlemi” olmalıdır, tedarikçi veya operatör sadece “gücümüzün en iyisine” bunu garanti etmelidir.
AB Komisyonu, AI'nın yetkinlik faiz oranını ve halkın farkındalığını teşvik etmek için bir Avrupa organını yapay zeka için desteklemeyi amaçlamaktadır. AB Komisyonu ve Üye Devletler, AI'nın yetkinliğini teşvik etmek için çıkarlarla işbirliği içinde gönüllü davranış becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bununla birlikte, belirli sonuçların ve davranışsal becerilerin ne zaman sağlanabileceği henüz tahmin edilemez. O zamana kadar, etkilenen şirketler ve yetkililer, aynı yapay zeka becerilerini belirleyip iletemezlerse, büyük ölçüde diğer desteklere bağlıdır.
Yetkinlik AI'sını ayrıntılı olarak içermesi gereken kesin bir spesifikasyon olmadığından, danışmanlık endüstrisi zaten konuya dalmıştır ve yapay zeka memuru veya yapay zeka yöneticisi olarak eğitim için dersler sunmaktadır. Avukatların hukuk firmaları, ilgili yönlerini görüşlerine açıklar. Her zaman olduğu gibi, yeterli yetkinliği iletmek için “bir” çözüm yoktur. Nihayetinde, yanıtlar ve kavramlar, belirli bir şirket veya belirli bir otorite için hazırlanmıştır. Her halükarda, yeterliliğin yeterliliği çabaları iyi belgelenmelidir.
Yapay zekanın yeterliliği konusunda risk sınıflarının önemi nedir?
Yasa, yasaklanmış yapay zeka sistemleri, yüksek riskli yapay zeka sistemleri, sınırlı risk yapay zeka sistemleri ve asgari veya risksiz riske sahip olanlarda bir sınıflandırma getiriyor. Yüksek riskli sistemler, AB değerlendirmesine göre, büyük sosyo-ekonomik faydaları bu riskleri bastıran AB vatandaşlarının sağlığı, güvenliği veya temel hakları için oldukça riskli olan yapay zeka sistemleridir. Sınıflandırma kasıtlı olarak çok eksiksiz bir şekilde.
Operatörler için yapay zekanın özel becerileri ve sonuç olarak çalışanları, çalışanları veya yüksek riskli ACI sistemleri gibi kamu çalışanları için gereklidir. Yapay zekaya dayalı kararlar alabilmeli ve acil bir durumda bir sistemi devre dışı bırakma yetkisine sahip olmalısınız.
Madde 26 Paragraf 2 AI Yasası, yüksek riskli yapay zeka sistemleri operatörlerinin AI'nın yetkinliği konusundaki yükümlülüklerini açıklamaktadır: “Operatörler gerekli yeterlilik, eğitim ve otorite, insan denetimine sahip doğal insanları iletir. .
Bu nedenle, yüksek riskli KI sistemleri, doğal insanlar işleyişlerini izleyebilecek ve beklenen kullanımlarını garanti edebilecek şekilde geliştirilmelidir. Tedarikçiler, operasyonel kısıtlamalar ve insan operatörlerine tepki verme yeteneği de dahil olmak üzere piyasanın önünde insan denetimi önlemlerini belirlemelidir. Bu nedenle yasa koyucu, bir yandan insan çağının yetkinliği ile teknik müdahalelerin varlığı, diğer yandan yüksek riskli yapay zeka sistemleri kullanma konusunda diğer yandan kontrol ve tutuklama mekanizmaları arasında bir etkileşim sağlar.
Yapay zekanın yetkinliği için yükümlülüğün ihlali varsa ne tehdit olur?
AI'nın yetkinliği yükümlülüğünün lezyonlarının önemli etkileri olabilir. Sorumluluk şikayetleri ve hasar şikayetleri sorumluluk riski altındadır. Diğer düzenlemelerde olduğu gibi, CEO Direktörünün kişisel sorumluluğu, yasalara da uygulanabilir, yükümlülüklerini, IA için yasal gereklilikleri yeterince karşılamamıştır veya bu yükümlülük kuruluşunda yeterince devredilmemiştir.
Buna ek olarak, para cezaları ve diğer cezalar, ulusal devletin yaptırımlarının kataloglarına göre gelmesi muhtemeldir. Bu sadece bir zaman meselesidir, ulus devlet seviyesi hariç, hangi para cezalarının veya diğer cezaların beklemesi gerektiği ve yeterlilik yükümlülüğünü karşılamadıkları açıktır.
(AXK)
Duyuru
2 Şubat 2025'ten itibaren, yeterlilik yükümlülüğü, Bölüm I ve II'deki bölümlerin etkili olduğu AI yasasının ilk aşamasının bir parçası olarak kabul edilmektedir. İlk bölüm, düzenleme konusu, başvuru alanı, kavramsal hükümler ve AI'nın yetkinliği ile ilgili 4 Madde düzenlemeleri gibi genel hükümler içermektedir. II. Bölüm sadece “AI bölgesinde yasaklanmış uygulamaları” atayan 5. maddeden oluşmaktadır. Örneğin içinde, örneğin sosyal puan sistemleri için AI uygulaması yasaktır.
Yapay zeka için rekabet etme yükümlülüğünü kim endişelendirir?
Devletlere yönelik yönetmeliklerin 4. maddesi: “Yapay Zeka Sistemlerinin Tedarikçileri ve Operatörleri, sizin adınıza yapay zeka sistemlerinin işletilmesiyle ve kullanımıyla yüzleşmek için daha iyi önlemler almaktadır. , deneyimleri, eğitimleri ve eğitimleri ve yapay zeka sistemlerinin kullanılması gerektiği bağlamın yanı sıra yapay zeka sistemlerinin kullanılması gereken insanlar veya grup grupları.
Bu nedenle AI ile rekabet etme yükümlülüğünün alıcıları AI sistemlerinin tedarikçileri ve operatörleridir. Tedarikçi, gelişmiş veya gelişmiş bir yapay zeka sistemine sahip doğal veya yasal bir kişi, otorite, yapı veya başka bir organdır ve onu adı veya ticari markası veya sisteminin adına veya satış markasının altında konumlandıran, Operasyon alır, ödenmez veya ücretsizdir “(Madde 3. n. 3 AI). Belirli bir durumda “yapay zeka geliştiricisi” olan herkes genellikle iyi bulunabilir, ancak sınırda vakalarda da karmaşık olabilir.
Madde 3 n. 4 ADT, yapay bir zeka sisteminin kimin “operatörü” olduğunu tanımlar: “Sistem kişisel ve olmayan bir parçası olarak kullanılmadıkça, bir kişinin sorumluluğunda yapay zeka sistemi kullanan doğal veya yasal bir kişi, otorite, yapı veya başka bir organ, Profesyonel Etkinlik “. AI yasasının son derece geniş uygulama alanını göz önünde bulundurursanız, er ya da geç her şirketin ve tüm yetkililerin AI sistemlerinin operatörleri olarak kabul edilebileceği açıktır. Bu şekilde, personeliniz veya yapay zeka sistemleri kullanıcılarınızla sizin adınıza yeterli yapay zeka yetkinliğini garanti etme yükümlülüklerine tabidir.
Yapay zekanın yetkinliği nedir?
Yapay zekanın yetkinliği, özellikle yapay zeka teknolojilerini eleştirel olarak sorgulamayı ve yaşamın farklı alanlarında etkili bir şekilde kullanabilmeyi içerir. Kavramlar, teknik uygulamanın anlaşılması, AI sistemlerinin önlemleri ve yorumlanması ve AI kararlarının etkilenen insanları nasıl etkilediğine dair bilgi bulunmaktadır. Belirli bir amaca bağlıdır. Bu, bu yükümlülüğün toplumda veya bir otoritede uygulanması gerektiğinden, tek tip bir şemanın neredeyse hiç belirtilmediği anlamına gelir. Sonuç olarak, gereksinimler çok spesifik değildir.
Yetkinlik AI yükümlülükleri dinamik olarak tasarlanmıştır. Bir yandan, diğer yandan sadece “yeterli bir yeterlilik önlemi” olmalıdır, tedarikçi veya operatör sadece “gücümüzün en iyisine” bunu garanti etmelidir.
AB Komisyonu, AI'nın yetkinlik faiz oranını ve halkın farkındalığını teşvik etmek için bir Avrupa organını yapay zeka için desteklemeyi amaçlamaktadır. AB Komisyonu ve Üye Devletler, AI'nın yetkinliğini teşvik etmek için çıkarlarla işbirliği içinde gönüllü davranış becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bununla birlikte, belirli sonuçların ve davranışsal becerilerin ne zaman sağlanabileceği henüz tahmin edilemez. O zamana kadar, etkilenen şirketler ve yetkililer, aynı yapay zeka becerilerini belirleyip iletemezlerse, büyük ölçüde diğer desteklere bağlıdır.
Yetkinlik AI'sını ayrıntılı olarak içermesi gereken kesin bir spesifikasyon olmadığından, danışmanlık endüstrisi zaten konuya dalmıştır ve yapay zeka memuru veya yapay zeka yöneticisi olarak eğitim için dersler sunmaktadır. Avukatların hukuk firmaları, ilgili yönlerini görüşlerine açıklar. Her zaman olduğu gibi, yeterli yetkinliği iletmek için “bir” çözüm yoktur. Nihayetinde, yanıtlar ve kavramlar, belirli bir şirket veya belirli bir otorite için hazırlanmıştır. Her halükarda, yeterliliğin yeterliliği çabaları iyi belgelenmelidir.
Yapay zekanın yeterliliği konusunda risk sınıflarının önemi nedir?
Yasa, yasaklanmış yapay zeka sistemleri, yüksek riskli yapay zeka sistemleri, sınırlı risk yapay zeka sistemleri ve asgari veya risksiz riske sahip olanlarda bir sınıflandırma getiriyor. Yüksek riskli sistemler, AB değerlendirmesine göre, büyük sosyo-ekonomik faydaları bu riskleri bastıran AB vatandaşlarının sağlığı, güvenliği veya temel hakları için oldukça riskli olan yapay zeka sistemleridir. Sınıflandırma kasıtlı olarak çok eksiksiz bir şekilde.
Operatörler için yapay zekanın özel becerileri ve sonuç olarak çalışanları, çalışanları veya yüksek riskli ACI sistemleri gibi kamu çalışanları için gereklidir. Yapay zekaya dayalı kararlar alabilmeli ve acil bir durumda bir sistemi devre dışı bırakma yetkisine sahip olmalısınız.
Madde 26 Paragraf 2 AI Yasası, yüksek riskli yapay zeka sistemleri operatörlerinin AI'nın yetkinliği konusundaki yükümlülüklerini açıklamaktadır: “Operatörler gerekli yeterlilik, eğitim ve otorite, insan denetimine sahip doğal insanları iletir. .
Bu nedenle, yüksek riskli KI sistemleri, doğal insanlar işleyişlerini izleyebilecek ve beklenen kullanımlarını garanti edebilecek şekilde geliştirilmelidir. Tedarikçiler, operasyonel kısıtlamalar ve insan operatörlerine tepki verme yeteneği de dahil olmak üzere piyasanın önünde insan denetimi önlemlerini belirlemelidir. Bu nedenle yasa koyucu, bir yandan insan çağının yetkinliği ile teknik müdahalelerin varlığı, diğer yandan yüksek riskli yapay zeka sistemleri kullanma konusunda diğer yandan kontrol ve tutuklama mekanizmaları arasında bir etkileşim sağlar.
Yapay zekanın yetkinliği için yükümlülüğün ihlali varsa ne tehdit olur?
AI'nın yetkinliği yükümlülüğünün lezyonlarının önemli etkileri olabilir. Sorumluluk şikayetleri ve hasar şikayetleri sorumluluk riski altındadır. Diğer düzenlemelerde olduğu gibi, CEO Direktörünün kişisel sorumluluğu, yasalara da uygulanabilir, yükümlülüklerini, IA için yasal gereklilikleri yeterince karşılamamıştır veya bu yükümlülük kuruluşunda yeterince devredilmemiştir.
Buna ek olarak, para cezaları ve diğer cezalar, ulusal devletin yaptırımlarının kataloglarına göre gelmesi muhtemeldir. Bu sadece bir zaman meselesidir, ulus devlet seviyesi hariç, hangi para cezalarının veya diğer cezaların beklemesi gerektiği ve yeterlilik yükümlülüğünü karşılamadıkları açıktır.
(AXK)