API ücretlerinin güncellenmesinde kötü bir otomatik yapılandırma, sistemin başarısız olmasına neden oldu ve buna bağlı çeşitli platformlara erişmeden ayrıldı. Bu, Google Cloud depolama, BigQuery, Memoristore ve bu altyapının bir kısmını kullanan Cloudflare gibi etkilenen müşterileri içeriyordu.
Cloudflare'nin İçerik Dağıtım Ağı (CDN) gibi merkezi hizmetleri aktif kalmasına rağmen, ürünlerinin çoğu olayı felç oldu.
“Bu, Google Cloud'un kesintisidir. Cloudflare'deki sınırlı sayıda hizmet Google Cloud'u kullanıyor ve etkilendi. Cloudflare'nin merkezi hizmetleri etkilenmedi.”
Tüketici tarafında, 46.000'den fazla insan ABD'de Spotify başarısızlıklarını bildirirken, Discord ve Snapchat sırasıyla 11.000 ve 7.000 rapor biriktirdi.
Google Nest ve Google Home işlevleri gibi cihazlar bile, bu yıl şimdiye kadarki en önemli kesintilerden biri olan yanıt vermeyi durdurdu.
Google Cloud raporlarına göre, sonbahar 10:20 civarında başladı ve Meksika'nın merkezinin zamanı geldi ve çoğunlukla 12:47 civarında çözüldü, ancak bazı hizmetler özellikle AB merkezi gibi belirli bölgelerde daha küçük etkiler sürdürdü.
Her iki şirket, CloudFare ve Google Cloud, olayla ilgili teknik ayrıntılarla ölüm sonrası raporlar yayınlamaya söz verdi.
Bu bölüm masaya çağdaş dijital altyapının kırılganlığını ve platformlar arasındaki derin bağımlılığı ortaya koyuyor. Bir sağlayıcının kimlik doğrulama hizmetindeki bir başarısızlık, dünya çapında yüz milyonlarca kullanıcıyı hızla tırmanabilir ve etkileyebilir.
Cloudflare ise, bu tür güvenlik açıklarını azaltmak için mimari birimlerini gözden geçireceğini söyledi.
Bu arada Google Cloud, kararı araştırdıklarını ve uygulamalarını geliştirmeye kararlı olduklarını söyledi.
Cloudflare'nin İçerik Dağıtım Ağı (CDN) gibi merkezi hizmetleri aktif kalmasına rağmen, ürünlerinin çoğu olayı felç oldu.
“Bu, Google Cloud'un kesintisidir. Cloudflare'deki sınırlı sayıda hizmet Google Cloud'u kullanıyor ve etkilendi. Cloudflare'nin merkezi hizmetleri etkilenmedi.”
Tüketici tarafında, 46.000'den fazla insan ABD'de Spotify başarısızlıklarını bildirirken, Discord ve Snapchat sırasıyla 11.000 ve 7.000 rapor biriktirdi.
Google Nest ve Google Home işlevleri gibi cihazlar bile, bu yıl şimdiye kadarki en önemli kesintilerden biri olan yanıt vermeyi durdurdu.
Google Cloud raporlarına göre, sonbahar 10:20 civarında başladı ve Meksika'nın merkezinin zamanı geldi ve çoğunlukla 12:47 civarında çözüldü, ancak bazı hizmetler özellikle AB merkezi gibi belirli bölgelerde daha küçük etkiler sürdürdü.
Her iki şirket, CloudFare ve Google Cloud, olayla ilgili teknik ayrıntılarla ölüm sonrası raporlar yayınlamaya söz verdi.
Bu bölüm masaya çağdaş dijital altyapının kırılganlığını ve platformlar arasındaki derin bağımlılığı ortaya koyuyor. Bir sağlayıcının kimlik doğrulama hizmetindeki bir başarısızlık, dünya çapında yüz milyonlarca kullanıcıyı hızla tırmanabilir ve etkileyebilir.
Cloudflare ise, bu tür güvenlik açıklarını azaltmak için mimari birimlerini gözden geçireceğini söyledi.
Bu arada Google Cloud, kararı araştırdıklarını ve uygulamalarını geliştirmeye kararlı olduklarını söyledi.