Harika şekilde değiştirilebilir – Birlikte yeni bakış açıları yaratmak: Almanca konuşan SAP kullanıcı grubunun (DSAG) bugün Bremen’de başlayan yıllık kongresinin sloganı, neredeyse otomatik olarak kullanıcılar, üreticiler ve ortak şirketler arasındaki (iç) ilişki sorununu gündeme getiriyor . Aslında anket sonuçları, katılan herkesin işbirliğinden oldukça memnun olduğunu gösteriyor. Ankete göre DACH bölgesinde ankete katılan şirketlerin %53’ü SAP ile yaptıkları işbirliklerinden oldukça memnun ve memnun. Sadece %17’si memnun değil ve çok memnun değil. SAP çalışanlarının %87’si müşterilerle olan işbirliğini çok memnun ve memnun olarak değerlendirdi. Sadece %6’sı olumsuz karar veriyor.
Duyuru
Bulut stratejisinden önce memnuniyet iyiydi
Okul notlarına (resim) dönüştürülen kullanıcılar SAP’ye üç puan verirken, üretici müşterilerine iki puan veriyor. Ancak DSAG CEO’su Jens Hungershausen açılış konuşmasında sonuca biraz farklı bakılması gerektiğini vurguladı. Anket, SAP’nin yalnızca büyük yenilikler için bulut dağıtımını hedefleyeceğini duyurmasından önce 27 Haziran – 14 Temmuz 2023 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Hungershausen, “Bugün sonuç kesinlikle farklı olurdu” dedi. Kongre katılımcılarından büyük alkış alan kendisi, DSAG açısından SAP’nin, yeşil defterler veya yapay zeka destekli süreçler gibi büyük yenilikleri yalnızca bulut aracılığıyla sunma stratejisiyle çok sayıda sadık müşteriyi dışarıda bıraktığını yineledi.
İşbirliğinden memnuniyet: iyi olma eğilimindedir
(Resim: ekran görüntüsü / DSAG)
Kullanıcı temsili, hem bulutun BT açısından büyük önemini hem de SAP’nin bu yöndeki değişimini temel olarak kabul ediyor. Ancak her şirketin yenilikleri nasıl kullanacağına karar verme özgürlüğüne sahip olmasını istiyor. Kısacası: Walldorf merkezli şirket, şirketlerin yapılan yatırımları tehlikeye atmadan buluta ve yeni nesil ERP’ye sorunsuz geçiş yapmalarına olanak tanıyan net geliştirme yolları sağlamalıdır. Hungershausen, “S/4HANA özel bulutuna yönelik tüm yenilikler, şirket içi S/4HANA için de aynı hizmet yelpazesiyle birlikte sunulmalıdır. Önce bulut stratejisini anlayabiliriz, ancak yalnızca bulut stratejisini anlayamıyoruz” dedi.
SAP anlayış gösteriyor ama daha fazlası değil
SAP Yönetim Kurulu Sözcüsü Christian Klein ise daha sonra yaptığı konuşmada, DSAG’ın konumunu anladığını belirterek, kullanıcılarla yapılan alışverişin yazılım şirketi için ne kadar önemli olduğunun altını çizdi. Yönetici ayrıca “hiçbir müşteriyi geride bırakmayacağına” ve ERP sisteminin yerel işlevlerine yatırım yapmaya devam edeceğine söz verdi. Stratejik yenilikler konusunda katılımcılara çok az taviz verme umudu verdi, bunun yerine üreticilerin pozisyonlarını anlamalarını istedi.
Basitçe açıklamak gerekirse, bir yandan kullanıcıların üretim sistemlerinin iş süreçlerini standartlaştırmak için bulutun kullanılmasını içeriyor; bunlardan bazıları oldukça değiştirilmiş (Klein, SAP’nin 200’den fazla sürümünden bahsetmişti) ve veri katmanlarının uyumlu hale getirilmesini içeriyor. Öte yandan yapay zeka, veri modellerinin verilere bağlanmasını gerektirir ki bu, bulutla karşılaştırıldığında en azından şirket içi ortamda zordur. Kullanım ve uygulama buna göre değişir. Bu bağlamda, eğer veriler eksikse ve hızlı adaptasyona giden yol tıkalıysa Klein’ın şirket içinden bir şeyler sağlamasının hiçbir anlamı yok.
(fo)
Haberin Sonu
Duyuru
Bulut stratejisinden önce memnuniyet iyiydi
Okul notlarına (resim) dönüştürülen kullanıcılar SAP’ye üç puan verirken, üretici müşterilerine iki puan veriyor. Ancak DSAG CEO’su Jens Hungershausen açılış konuşmasında sonuca biraz farklı bakılması gerektiğini vurguladı. Anket, SAP’nin yalnızca büyük yenilikler için bulut dağıtımını hedefleyeceğini duyurmasından önce 27 Haziran – 14 Temmuz 2023 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Hungershausen, “Bugün sonuç kesinlikle farklı olurdu” dedi. Kongre katılımcılarından büyük alkış alan kendisi, DSAG açısından SAP’nin, yeşil defterler veya yapay zeka destekli süreçler gibi büyük yenilikleri yalnızca bulut aracılığıyla sunma stratejisiyle çok sayıda sadık müşteriyi dışarıda bıraktığını yineledi.
İşbirliğinden memnuniyet: iyi olma eğilimindedir
(Resim: ekran görüntüsü / DSAG)
Kullanıcı temsili, hem bulutun BT açısından büyük önemini hem de SAP’nin bu yöndeki değişimini temel olarak kabul ediyor. Ancak her şirketin yenilikleri nasıl kullanacağına karar verme özgürlüğüne sahip olmasını istiyor. Kısacası: Walldorf merkezli şirket, şirketlerin yapılan yatırımları tehlikeye atmadan buluta ve yeni nesil ERP’ye sorunsuz geçiş yapmalarına olanak tanıyan net geliştirme yolları sağlamalıdır. Hungershausen, “S/4HANA özel bulutuna yönelik tüm yenilikler, şirket içi S/4HANA için de aynı hizmet yelpazesiyle birlikte sunulmalıdır. Önce bulut stratejisini anlayabiliriz, ancak yalnızca bulut stratejisini anlayamıyoruz” dedi.
SAP anlayış gösteriyor ama daha fazlası değil
SAP Yönetim Kurulu Sözcüsü Christian Klein ise daha sonra yaptığı konuşmada, DSAG’ın konumunu anladığını belirterek, kullanıcılarla yapılan alışverişin yazılım şirketi için ne kadar önemli olduğunun altını çizdi. Yönetici ayrıca “hiçbir müşteriyi geride bırakmayacağına” ve ERP sisteminin yerel işlevlerine yatırım yapmaya devam edeceğine söz verdi. Stratejik yenilikler konusunda katılımcılara çok az taviz verme umudu verdi, bunun yerine üreticilerin pozisyonlarını anlamalarını istedi.
Basitçe açıklamak gerekirse, bir yandan kullanıcıların üretim sistemlerinin iş süreçlerini standartlaştırmak için bulutun kullanılmasını içeriyor; bunlardan bazıları oldukça değiştirilmiş (Klein, SAP’nin 200’den fazla sürümünden bahsetmişti) ve veri katmanlarının uyumlu hale getirilmesini içeriyor. Öte yandan yapay zeka, veri modellerinin verilere bağlanmasını gerektirir ki bu, bulutla karşılaştırıldığında en azından şirket içi ortamda zordur. Kullanım ve uygulama buna göre değişir. Bu bağlamda, eğer veriler eksikse ve hızlı adaptasyona giden yol tıkalıysa Klein’ın şirket içinden bir şeyler sağlamasının hiçbir anlamı yok.
(fo)
Haberin Sonu