Yapay zekaya daha aşina olanlar, onu günlük işlerinde daha faydalı bulacaklardır. Yazılım şirketi SAP tarafından yapılan bir araştırmadan ortaya çıkan şey budur. Bir şirket, personel arama veya işe alma sürecinde yapay zeka kullanıyorsa, yapay zeka kullanılmadan başvuru süreçlerine kıyasla potansiyel çalışanlar daha olumlu tepki verir ve bir işe karar verme olasılıkları daha yüksektir. Araştırmacılar ayrıca yöneticilere şirkette yapay zeka kullanımını nasıl teşvik edebilecekleri konusunda öneriler sunuyor.
Duyuru
Yapay zeka uzmanlığı görüşleri ve uygulama davranışını şekillendirir
Yapay zeka konusunda düşük bilgiye sahip kişilerin, yüksek bilgiye sahip kişilere kıyasla yapay zekanın profesyonel kullanımından altı kat daha fazla şüpheci olma ve yedi kat daha fazla korkma olasılığı daha yüksektir. Yüzde 70'i iş yerinde yapay zeka kullanmanın olumlu etkilerine inanırken, az bilgisi olan çalışanların yüzde 29'u buna inanıyor. Bu grubun %44'ü yapay zeka kullanan çalışanların kullanmayanlara göre daha az ücret almasını istiyor. Ankette katılımcıların yarısından fazlası yapay zeka kullanan çalışanların performans değerlendirmesinin daha iyi olması gerektiğini söyledi.
İnsanların yapay zekaya aşina olup olmadığına bakılmaksızın, kullanımı başvuru sürecinde bir faktördür. Ankete katılanların yüzde 45 ila 57'si, şirketin işe alımda yapay zekayı kullanması durumunda bir işe başvurma veya teklifi kabul etme olasılıklarının daha yüksek olacağını söyledi. İşe alım sürecini daha dengeli görüyorlar ve ilan edilen işin kendileri için daha uygun olduğunu varsayıyorlar. Yapay zeka konusunda daha iyi bilgiye sahip kişiler için bu oran %66 ila %75 arasındadır.
Eğitim yoluyla daha fazla kabul
Araştırma için SAP araştırmacıları dünya çapında 4.000'den fazla yönetici ve çalışanla röportaj yaptı. Bu verilere dayanarak yöneticilerin, çalışanları arasında yapay zekanın kabulünü nasıl artırabilecekleri konusunda öneriler geliştirdiler. Önerilerin çoğu yapay zeka bilgisiyle ilgilidir. Şirketler çalışanlarını yapay zeka konusunda eğitmeli, birbirlerinden öğrenmelerine olanak sağlamalı ve merakı teşvik etmelidir. Aynı zamanda araştırmacılar, yapay zeka araçlarının pratik kullanımının yanı sıra, hedefleri ve önceki başarıları gösteren açık iletişimi de öneriyor.
(sfe)
Duyuru
Yapay zeka uzmanlığı görüşleri ve uygulama davranışını şekillendirir
Yapay zeka konusunda düşük bilgiye sahip kişilerin, yüksek bilgiye sahip kişilere kıyasla yapay zekanın profesyonel kullanımından altı kat daha fazla şüpheci olma ve yedi kat daha fazla korkma olasılığı daha yüksektir. Yüzde 70'i iş yerinde yapay zeka kullanmanın olumlu etkilerine inanırken, az bilgisi olan çalışanların yüzde 29'u buna inanıyor. Bu grubun %44'ü yapay zeka kullanan çalışanların kullanmayanlara göre daha az ücret almasını istiyor. Ankette katılımcıların yarısından fazlası yapay zeka kullanan çalışanların performans değerlendirmesinin daha iyi olması gerektiğini söyledi.
İnsanların yapay zekaya aşina olup olmadığına bakılmaksızın, kullanımı başvuru sürecinde bir faktördür. Ankete katılanların yüzde 45 ila 57'si, şirketin işe alımda yapay zekayı kullanması durumunda bir işe başvurma veya teklifi kabul etme olasılıklarının daha yüksek olacağını söyledi. İşe alım sürecini daha dengeli görüyorlar ve ilan edilen işin kendileri için daha uygun olduğunu varsayıyorlar. Yapay zeka konusunda daha iyi bilgiye sahip kişiler için bu oran %66 ila %75 arasındadır.
Eğitim yoluyla daha fazla kabul
Araştırma için SAP araştırmacıları dünya çapında 4.000'den fazla yönetici ve çalışanla röportaj yaptı. Bu verilere dayanarak yöneticilerin, çalışanları arasında yapay zekanın kabulünü nasıl artırabilecekleri konusunda öneriler geliştirdiler. Önerilerin çoğu yapay zeka bilgisiyle ilgilidir. Şirketler çalışanlarını yapay zeka konusunda eğitmeli, birbirlerinden öğrenmelerine olanak sağlamalı ve merakı teşvik etmelidir. Aynı zamanda araştırmacılar, yapay zeka araçlarının pratik kullanımının yanı sıra, hedefleri ve önceki başarıları gösteren açık iletişimi de öneriyor.
(sfe)