OpenAI, AI arama motoru SearchGPT'yi test ediyor | merhaba çevrimiçi

Adanali

Member
Yapay zeka şirketi OpenAI şu anda yapay zeka (AI) tabanlı bir arama fonksiyonunu test ediyor. SearchGPT doğrudan ChatGPT'ye entegre edilmiştir. Ancak başlangıçta işlev, bireysel yayıncılar da dahil olmak üzere yalnızca test uzmanları tarafından test edilebilir. Bu temelde web aramasının chatbot'a bir uzantısıdır. Bu bir arama işlevi olduğundan OpenAI'nin yeni tarayıcıları tüm web sitelerine erişir. Diğer bot hariç tutmalar burada geçerli değildir.


Duyuru



Ancak blog yazısında gösterilen bir video, ABD'nin Boone şehrinde gerçekleşen müzik festivalleri için arama sorgusu yanıtlarındaki bir hatayı ortaya çıkardığı için yapay zeka arama işlevi henüz tam anlamıyla gelişmiş gibi görünmüyor. Ağustos ayında Kuzey Carolina. Yanıt olarak SearchGPT, kısa bir açıklama ve kaynağa bir bağlantı içeren bir olay listesi döndürür. İlk giriş zaten yanlış ve yanlış bir etkinlik tarihi veriyor. Yani yapay zeka tabanlı araştırmanın hâlâ tuzakları var.







SearchGPT'den arama sonuçları


(Resim: OpenAI blog yazısı)



En azından bağlantılar önceki ChatGPT yanıtlarına göre çok daha belirgin bir şekilde görüntüleniyor. Bu durum OpenAI'ye birçok eleştiriyi getirdi ve getirmeye de devam ediyor çünkü bilgilerin nereden geldiği belli değildi.

Ancak SearchGPT henüz tüm kullanıcılar tarafından kullanılamıyor. Ancak bekleme listesine alınma ihtimali var. OpenAI, arama iyileştirmelerine ek olarak esas olarak daha fazla yerel bilgi ve iş toplamayı planlıyor. Çok sayıda sponsorlu içerik ve e-ticareti belirgin bir şekilde görüntüleyen klasik Google aramaya şüpheli bir şekilde benziyor. OpenAI'nin reklam görüntülemeyi de planlayıp planlamadığı henüz bilinmiyor. Diğer arama motoru sağlayıcıları bunu tekliflerini finanse etmek için kullanıyor. Ücretli arama motorları çoğunlukla başarısız oldu. Temelde yapay zeka uygulamalarının geliştirilmesi ve çalıştırılması pahalıdır: OpenAI'nin iş modeli zaten sallantılı bir zemindedir.

Daha alakalı arama sonuçları


OpenAI, SearchGPT'nin internette yanıt aramayı kolaylaştırabileceğine ve daha alakalı sonuçlar üretebileceğine inanıyor. OpenAI, “Modellerimizin konuşma yeteneklerini internetten gelen gerçek zamanlı bilgilerle artırarak istediğinizi bulmanın daha kolay ve hızlı olabileceğine inanıyoruz” diyor. Daha önce ChatGPT'nin web'de gerçek zamanlı arama yapmasına izin vermek de mümkündü. Sonuçlar basitçe farklı şekilde sunulur.

OpenAI, New York Times ile yaşadığı anlaşmazlık nedeniyle orijinal web araştırmasını geçici olarak durdurmuştu. Yayıncı o zamandan beri telif hakkı ihlali nedeniyle dava açtı. ChatGPT'nin ödeme duvarlı makaleler gösterdiği söyleniyor. Bu gibi vakaların artık olmaması gerekiyor. Yapay zeka modellerinde bir yandan telif hakkı ve modellerin eğitimi için verilerin kullanılması sorunu vardır. Öte yandan, aynı zamanda yardımcı telif haklarıyla da ilgilidir, yani bilginin nasıl kullanıldığı ve yazarın nasıl belirtildiği sorusu. Google ve Meta, yıllardır dünyanın dört bir yanındaki düzenleyicilerle mücadele ediyor.

OpenAI, yasal sorunlardan kaçınmak da dahil olmak üzere yayıncılar ve yazarlarla yakın işbirliği içinde çalıştığını söylüyor. OpenAI'ye göre yayıncıların ellerinde, bilgilerinin SearchGPT'de nasıl görüneceğini yönetmelerine olanak tanıyan bir araç var. Bu tüm yayıncılar için geçerlidir. Ancak bağlantılı destek sayfası başlangıçta yalnızca OpenAI tarafından kullanılan tarayıcılara genel bir bakış sağlar. Sorumlu bot burada açıklanmaktadır: OAI-SearchBot, yapay zeka modellerini eğitmek için değil, yalnızca arama yapmak için kullanılır.

OpenAI, SearchGPT ile arama motoru pazarını %90'ın üzerinde domine eden Google arama motoruyla doğrudan rekabete girmeye hazırlanıyor. İşe yarayıp yaramayacağı belirsiz. Daha küçük AI arama motorlarının Google'ın arama motoru işinden pay almaya yönelik önceki girişimleri başarısız oldu.




(olb)
 
Üst