Telefonlar ve ruh sağlığı arasındaki bağlantı
Akıllı telefonlara artan erişim, ergenler arasında zihinsel sağlık sorunlarında endişe verici bir artışla çakıştı. 2021 Amerika Birleşik Devletleri'ndeki bir rapor, 2009-2019 yılları arasında lise öğrencileri arasında kalıcı umutsuzluk duygularının%40 arttığını, ciddi intiharı düşünen gençlerin sayısının%36 büyüdüğünü ortaya koydu.
Yerel ölçekte, Querétaro Valisi Mauricio Kuri, düzenlemelerin bir öğretmenin gözetiminde ve yeterli bir didaktik tasarımla interneti kullanmaya çalıştığını, dikkat dağıtıcı unsurlardan ve ruh sağlığında olası etkilerden kaçındığını vurguladı.
Birçok uzman, sosyal ağların aşırı kullanımının bu krizde kilit bir faktör olduğundan şüphelenmektedir. Cambridge Üniversitesi'nde Amy Orben tarafından yönetilen bir çalışma gibi araştırmalar, sosyal ağların etkisinin yaş ve cinsiyete göre değiştiğini buldu. Kızlarda, bu platformların 11 ila 13 yıl arasındaki kullanımındaki artış, yaşamdan daha düşük memnuniyetle ilişkilidir, erkeklerde ise bu etki 14 ila 15 yıl arasında gözlenmektedir.
Bununla birlikte, telefonların kullanımı ile zihinsel sağlık sorunları arasında doğrudan nedensel bir ilişki kurmak karmaşıktır. Bir akıllı telefonun tüm kullanımı aynı değildir. Haber okuma, okul görevleri yapma veya mantık oyunlarını çözme gibi etkinliklerin aşırı sosyal ağ tüketiminden çok farklı etkileri olabilir.
Okullardaki okullarda telefonları yasaklıyor musunuz?
Akıllı telefonların ruh sağlığı üzerindeki etkisiyle ilgili endişelere rağmen, okullarda kullanımlarının yasaklanıp yasaklanmadığı açık değildir. Lancet'te Birmingham Üniversitesi'nden Victoria Goodyear tarafından yayınlanan bir çalışma, telefonlar üzerindeki okul politikaları ile öğrencilerin zihinsel refahı arasındaki ilişkiyi analiz etti.
Sonuçlar, telefon kısıtlamaları olan öğrencilerin daha esnek kuralları olan okullardan daha iyi bir zihinsel kuyuya sahip olmadığını göstermiştir. Bunun yerine, kilit faktör okul dışındaki toplam ekran süresi gibi görünüyordu.
Bu bulgu, sınıfta telefon kullanımının sınırlandırılmasının konsantrasyon için yararlı olabileceğini, ancak zihinsel sağlıkla ilgili arka plan sorunlarını ele almadığını göstermektedir.
Halk Eğitimi Sekreteri, okullarda cep telefonlarının yasaklanması konusunda ülke çapında resmi bir pozisyon kabul etmemiş olsa da, Querétaro'da yapılan eylemler diğer federatif varlıklarda gelecekteki tartışmalar ve eğitim politikaları için bir referans olarak hizmet edebilir.
Hükümetler okullarda kullanımlarını düzenlemeye çalışırken, araştırmacılar hala birçok bilinmeyen olduğu konusunda uyarıyorlar. Sosyal medya şirketleri tarafından ayrıntılı verilere erişim eksikliği, bu platformların ergenler üzerindeki gerçek etkisini değerlendirmeyi zorlaştırmaktadır.
Akıllı telefonlara artan erişim, ergenler arasında zihinsel sağlık sorunlarında endişe verici bir artışla çakıştı. 2021 Amerika Birleşik Devletleri'ndeki bir rapor, 2009-2019 yılları arasında lise öğrencileri arasında kalıcı umutsuzluk duygularının%40 arttığını, ciddi intiharı düşünen gençlerin sayısının%36 büyüdüğünü ortaya koydu.
Yerel ölçekte, Querétaro Valisi Mauricio Kuri, düzenlemelerin bir öğretmenin gözetiminde ve yeterli bir didaktik tasarımla interneti kullanmaya çalıştığını, dikkat dağıtıcı unsurlardan ve ruh sağlığında olası etkilerden kaçındığını vurguladı.
Birçok uzman, sosyal ağların aşırı kullanımının bu krizde kilit bir faktör olduğundan şüphelenmektedir. Cambridge Üniversitesi'nde Amy Orben tarafından yönetilen bir çalışma gibi araştırmalar, sosyal ağların etkisinin yaş ve cinsiyete göre değiştiğini buldu. Kızlarda, bu platformların 11 ila 13 yıl arasındaki kullanımındaki artış, yaşamdan daha düşük memnuniyetle ilişkilidir, erkeklerde ise bu etki 14 ila 15 yıl arasında gözlenmektedir.
Bununla birlikte, telefonların kullanımı ile zihinsel sağlık sorunları arasında doğrudan nedensel bir ilişki kurmak karmaşıktır. Bir akıllı telefonun tüm kullanımı aynı değildir. Haber okuma, okul görevleri yapma veya mantık oyunlarını çözme gibi etkinliklerin aşırı sosyal ağ tüketiminden çok farklı etkileri olabilir.
Okullardaki okullarda telefonları yasaklıyor musunuz?
Akıllı telefonların ruh sağlığı üzerindeki etkisiyle ilgili endişelere rağmen, okullarda kullanımlarının yasaklanıp yasaklanmadığı açık değildir. Lancet'te Birmingham Üniversitesi'nden Victoria Goodyear tarafından yayınlanan bir çalışma, telefonlar üzerindeki okul politikaları ile öğrencilerin zihinsel refahı arasındaki ilişkiyi analiz etti.
Sonuçlar, telefon kısıtlamaları olan öğrencilerin daha esnek kuralları olan okullardan daha iyi bir zihinsel kuyuya sahip olmadığını göstermiştir. Bunun yerine, kilit faktör okul dışındaki toplam ekran süresi gibi görünüyordu.
Bu bulgu, sınıfta telefon kullanımının sınırlandırılmasının konsantrasyon için yararlı olabileceğini, ancak zihinsel sağlıkla ilgili arka plan sorunlarını ele almadığını göstermektedir.
Halk Eğitimi Sekreteri, okullarda cep telefonlarının yasaklanması konusunda ülke çapında resmi bir pozisyon kabul etmemiş olsa da, Querétaro'da yapılan eylemler diğer federatif varlıklarda gelecekteki tartışmalar ve eğitim politikaları için bir referans olarak hizmet edebilir.
Hükümetler okullarda kullanımlarını düzenlemeye çalışırken, araştırmacılar hala birçok bilinmeyen olduğu konusunda uyarıyorlar. Sosyal medya şirketleri tarafından ayrıntılı verilere erişim eksikliği, bu platformların ergenler üzerindeki gerçek etkisini değerlendirmeyi zorlaştırmaktadır.