Numara taşınabilirliğinde şimdiden onları geride bırakıyor

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Bu durum, gibi devlerin yer aldığı Federal Telekomünikasyon Enstitüsü'nün (IFT) verilerine de yansımaya başladı. AT&T gibi operatörlere kıyasla bu segmentte güç kaybetmiştir. Yem, Walmart'ın MVNO'su.

Düzenleyiciden alınan verilere göre AT&T, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde numara taşınabilirliği yoluyla 1,3 milyon müşteri kazanırken, 2024 yılının aynı döneminde 1,4 milyon kullanıcıya ulaştı.

2024 yılının bu döneminde 2 milyon yeni müşteri eklemeyi başaran Bait'te ise durum farklı, 2023'ün aynı döneminde ise bu şekilde 1,6 milyon kullanıcı ekledi.

MovistarNumara taşınabilirliği yoluyla müşteri çeken ikinci şirket olmayı sürdürüyor ancak yavaşlamaya başlıyor. Şirket, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde bu mekanizma sayesinde 3,3 milyon yeni müşteri kazanırken, geçen yılın aynı döneminde 3,5 milyon müşteri çekmişti.

TelcelBu şekilde müşteri edinme konusunda hâlâ lider olan şirket, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde 6 milyon yeni müşteri kazanırken, 2023 yılının aynı döneminde 6,8 milyon kullanıcı edinmişti.

Walmart's Bait gibi MVNO'lar, sınırsız verinin eşlik ettiği agresif telefon teklifleri sayesinde ilgi odağı haline geldi. IFT rakamlarına göre stratejileri, %11,9'luk bir paya sahip olarak mobil pazardaki varlıklarını artırmalarına olanak tanıdı. Hatta ön ödemeli segmentte birleşmeye başlıyorlar.

Bu durum, Walmart gibi MVNO'ların oranlarını kopyalamanın zor olması nedeniyle AT&T gibi devlerin daha düşük mobil abone oranları yakalamasına neden oldu.

Mobil verinin süresi, kullanıcıların bir telefon sağlayıcısında kalma veya farklı bir sağlayıcıya geçme kararını etkileyen temel neden olarak ortaya çıktı. Ancak bu hususlar, hizmetlerin sağlanmasındaki sorunlar nedeniyle şikayet istatistiklerinin başında yer alan Telcel, AT&T ve Telefónica gibi büyük şirketler için temel zorlukları temsil ediyor.

IFT “Kullanıcıyım” platformunda yayınlanan 2024 Üçüncü Üç Aylık İstatistik Raporu'nda, %37,2'si mobil telefonla ilgili olmak üzere toplam 8.666 şikayet kaydedildi. Telcel 1.391 şikayetle ilk sırada yer alırken onu 595 şikayetle AT&T takip ederken, üçüncü sırada 548 şikayetle Telefónica Movistar yer aldı.
 
Üst