Proje yalnızca Dijital Dönüşüm ve Telekomünikasyon Ajansı'nın (ATDT), isim, adres, imtiyaz, teknik ve ekonomik kapasite izni ve kaynakların kullanımı için gerekçelendirme, verilerin nasıl destekleneceğini ve bunları ayrıntılı olarak inceleyeceğinizi belirten ilgili bilgileri soracağını detaylandırıyor.
İmtiyaz başlıklarının sunulması için, ticari, sosyal, kamu, özel olsun, Federal Telekomünikasyon Enstitüsü (IFT), devlet kurumlarıyla daha önce istişareleri, başvuru sahiplerinden veya belirli bir görüşe sahip olup olmadıklarını, özellikle de şüphe uyandıran ilgili tarafları bilmek için daha önce istişarelerde bulunur.
Telekomünikasyon gibi kritik altyapı, organize suç için önemli bir varlıktır. Ağlar, bu tür gruplara üyeler arasındaki iletişimi kolaylaştırmak, faaliyetleri koordine etmek, bilgileri depolamak ve hatta bazı durumlarda suç işlemek için bir araç olarak hizmet vermektedir.
Labardini, bu durum nedeniyle doğrulamanın, organize suçun büyük sorunlarından birinin, mekanizması diğer insanlar veya gruplar aracılığıyla izin talep etmelerini sağlayan kara para aklama olduğu bir bağlamda ilgili olduğunu söyledi.
“Federal yöneticinin bir parçası olan ajansın, bazı ilgilenen tarafın yasadışı faaliyetlerle bağlantı kurma göstergeleri olduğunda kanıt veya bilgi bulmaya izin veren masumiyet ve gerekli süreçlere saygı duyan herhangi bir mekanizma önermediği ciddi görünüyor.”
Teocaltiche, Jalisco'da keşfedilen gizli izleme merkezi gibi, telekomünikasyon ağlarına bağlanmayı gerektiren bir altyapıya sahip bir kamera ve izleme merkezleri ağı tarafından oluşturulan vakalar belgelenmiştir.
Sektör şirketleri ayrıca organize suçun kendi telekomünikasyon ağlarını oluşturmakla ilgilendiğini bildirmiştir. Örneğin MegaCable, daha önce genişlemeye, telekomünikasyon teknisyenlerine fiber optik ağlara hizmet veren ve onaran araç soygunlarını tespit ettiğini söyledi.
Ulusal Elektronik Odası Endüstrisi'ne göre, Bajío ve ülkenin kuzeyindeki bölgeler, bağlantı hizmetlerine adanmış şirketler için en büyük risk alan alanlardır.
Labardini, “Suç tehditleri veya altyapı, kablolar, pozlar, imtiyaz sahiplerinin ülkede daha fazla ağ kuramayacağı ve hatta daha fazla ağ kuramaması gerçek bir sorundur. Bu ülkenin kritik görev altyapısının uygunsuz ellere geçmesini istemiyoruz.”
Dijital Ajans ve Devlet Endişesinin Rolü
Sektördeki uzmanların ve aktörlerin sözleşmesi söz konusu bir diğer endişe, ATDT'nin sahip olacağı güç ve güçlerin yoğunlaşmasıdır. Sektörün bir düzenleyicisi olarak sahip olacak rolden şüphe ediyorlar.
Ajans, düzenleyici işlevler, kamu politikası, işleme, siber güvenlik, mekansal, uydu ve yazılım geliştirme olacaktır. Ayrıca yönetici bağımlı bir varlık ve karşı ağırlıklar olmadan olacaktır.
Meksika Hukuk Derneği Başkanı Jorge Bravo, Bilgi (amedi) Jorge Bravo, “Bu doğanın bir otoritesinin, IFT ve COFECE tarzında kararlar veren teknik özerkliğe sahip olması gerekir.
Proje, ajansın, Federal Elektrik Komisyonu (CFE) veya Altán Networks gibi özel kamu şirketleri gibi devletin kamu şirketlerini doğrudan ve dikkate almadan radyo spektrumunu sunduğunu belirtmektedir.
İş Koordinasyon Konseyi'nin temsilcisi Gabriel Contreras için, bu hüküm, yatırımlara teşviklerin çıkarılmasının yanı sıra, devlet şirketini diğer bayilere göre avantajlı bir duruma getirdiği için rekabetin ihlalidir.
“Meksika planı, Meksika'nın 2030'da dünyanın en önemli 10 ekonomisinden biri olarak yerleştirildiğini ve bunun için 277.000 milyon dolarlık yatırım çekmeyi amaçladığını belirtiyor. Ancak bu, yatırımları çeken ve tutan koşulların üretilmesini gerektiriyor ve fırsat sunan bir ortamda verileceğini” söyledi.
Forum katılımcıları, özel sektörün gelişme tehlikesi altında olduğunu kabul ettiler, ancak tasarının değiştirilmesinin dijital konularda ve insan haklarındaki aksiliklerden kaçınmasını bekliyorlar.
LaBardini, “Bunu yapmadığı için bu görüşün toplamını değiştireceğimize ve tam bir rezervi yapacağımıza güveniyoruz, telekomünikasyon endüstrisini ve ülkeyi önemli ölçüde etkileyebilir, hatta 4T'nin kendisi, çünkü vatandaşların bir yasanın dijital gelişimi ve toplulukları engelleyen insanları kontrol ettiğini ve izlemeyeceğini göz ardı etmeyecekler” dedi.
İmtiyaz başlıklarının sunulması için, ticari, sosyal, kamu, özel olsun, Federal Telekomünikasyon Enstitüsü (IFT), devlet kurumlarıyla daha önce istişareleri, başvuru sahiplerinden veya belirli bir görüşe sahip olup olmadıklarını, özellikle de şüphe uyandıran ilgili tarafları bilmek için daha önce istişarelerde bulunur.
Telekomünikasyon gibi kritik altyapı, organize suç için önemli bir varlıktır. Ağlar, bu tür gruplara üyeler arasındaki iletişimi kolaylaştırmak, faaliyetleri koordine etmek, bilgileri depolamak ve hatta bazı durumlarda suç işlemek için bir araç olarak hizmet vermektedir.
Labardini, bu durum nedeniyle doğrulamanın, organize suçun büyük sorunlarından birinin, mekanizması diğer insanlar veya gruplar aracılığıyla izin talep etmelerini sağlayan kara para aklama olduğu bir bağlamda ilgili olduğunu söyledi.
“Federal yöneticinin bir parçası olan ajansın, bazı ilgilenen tarafın yasadışı faaliyetlerle bağlantı kurma göstergeleri olduğunda kanıt veya bilgi bulmaya izin veren masumiyet ve gerekli süreçlere saygı duyan herhangi bir mekanizma önermediği ciddi görünüyor.”
Teocaltiche, Jalisco'da keşfedilen gizli izleme merkezi gibi, telekomünikasyon ağlarına bağlanmayı gerektiren bir altyapıya sahip bir kamera ve izleme merkezleri ağı tarafından oluşturulan vakalar belgelenmiştir.
Sektör şirketleri ayrıca organize suçun kendi telekomünikasyon ağlarını oluşturmakla ilgilendiğini bildirmiştir. Örneğin MegaCable, daha önce genişlemeye, telekomünikasyon teknisyenlerine fiber optik ağlara hizmet veren ve onaran araç soygunlarını tespit ettiğini söyledi.
Ulusal Elektronik Odası Endüstrisi'ne göre, Bajío ve ülkenin kuzeyindeki bölgeler, bağlantı hizmetlerine adanmış şirketler için en büyük risk alan alanlardır.
Labardini, “Suç tehditleri veya altyapı, kablolar, pozlar, imtiyaz sahiplerinin ülkede daha fazla ağ kuramayacağı ve hatta daha fazla ağ kuramaması gerçek bir sorundur. Bu ülkenin kritik görev altyapısının uygunsuz ellere geçmesini istemiyoruz.”
Dijital Ajans ve Devlet Endişesinin Rolü
Sektördeki uzmanların ve aktörlerin sözleşmesi söz konusu bir diğer endişe, ATDT'nin sahip olacağı güç ve güçlerin yoğunlaşmasıdır. Sektörün bir düzenleyicisi olarak sahip olacak rolden şüphe ediyorlar.
Ajans, düzenleyici işlevler, kamu politikası, işleme, siber güvenlik, mekansal, uydu ve yazılım geliştirme olacaktır. Ayrıca yönetici bağımlı bir varlık ve karşı ağırlıklar olmadan olacaktır.
Meksika Hukuk Derneği Başkanı Jorge Bravo, Bilgi (amedi) Jorge Bravo, “Bu doğanın bir otoritesinin, IFT ve COFECE tarzında kararlar veren teknik özerkliğe sahip olması gerekir.
Proje, ajansın, Federal Elektrik Komisyonu (CFE) veya Altán Networks gibi özel kamu şirketleri gibi devletin kamu şirketlerini doğrudan ve dikkate almadan radyo spektrumunu sunduğunu belirtmektedir.
İş Koordinasyon Konseyi'nin temsilcisi Gabriel Contreras için, bu hüküm, yatırımlara teşviklerin çıkarılmasının yanı sıra, devlet şirketini diğer bayilere göre avantajlı bir duruma getirdiği için rekabetin ihlalidir.
“Meksika planı, Meksika'nın 2030'da dünyanın en önemli 10 ekonomisinden biri olarak yerleştirildiğini ve bunun için 277.000 milyon dolarlık yatırım çekmeyi amaçladığını belirtiyor. Ancak bu, yatırımları çeken ve tutan koşulların üretilmesini gerektiriyor ve fırsat sunan bir ortamda verileceğini” söyledi.
Forum katılımcıları, özel sektörün gelişme tehlikesi altında olduğunu kabul ettiler, ancak tasarının değiştirilmesinin dijital konularda ve insan haklarındaki aksiliklerden kaçınmasını bekliyorlar.
LaBardini, “Bunu yapmadığı için bu görüşün toplamını değiştireceğimize ve tam bir rezervi yapacağımıza güveniyoruz, telekomünikasyon endüstrisini ve ülkeyi önemli ölçüde etkileyebilir, hatta 4T'nin kendisi, çünkü vatandaşların bir yasanın dijital gelişimi ve toplulukları engelleyen insanları kontrol ettiğini ve izlemeyeceğini göz ardı etmeyecekler” dedi.