Microsoft Babylon.js 6.0 3B işleme motoru yeni bir fiziksel uygulamaya kavuşuyor

Adanali

Member
Babylon.js altıncı büyük sürümüne ulaştı. JavaScript ve HTML5 ile 3B web oluşturmaya yönelik açık kaynak motorunun büyük bir yeniliği var: fizik SDK ekibi Havok Physics ile ortak çalışmaya dayanan yeni bir fizik uygulaması içeriyor. Babylon.js ekibine göre bu, motorun on yıl önce oluşturulmasından bu yana en heyecan verici özelliklerden biri.


Fiziksel özelliklerin Havok tabanlı uygulaması


Havok’un fizik motoru 1998’den beri var ve AAA oyunlarda kullanılıyor. İrlandalı yazılım üreticisi Havok, 2015’ten beri açık kaynak Babylon.js motorunun da arkasındaki şirket olan Microsoft’un bir parçası. Havok Physics özelliklerinden bazıları artık hem yeni bir WebAssembly eklentisi hem de Babylon.js Physics API’sinin tamamen elden geçirilmesini gerektiren Babylon.js’de uygulanıyor. Babylon.js ekibine göre bu, yeni fizik özelliklerine ek olarak 20 kata kadar daha hızlı performans sağlıyor.

Babylon.js 6.0’dan önce yayınlanan bir blog gönderisinde, yeni fiziksel uygulamanın kendine has özellikleri ele alınmaktadır. Bu, çok sayıda örnekle çarpışma olaylarının daha verimli bir şekilde ele alınmasını içerir.




Havok özelliğine sahip Babylon.js 6.0 - bir demo oyunda çoklu örnek çarpışmaları.



Havok özelliğine sahip Babylon.js 6.0 – bir demo oyunda çoklu örnek çarpışmaları.


(Resim: Microsoft)



Demo oyun, yeni Babylon.js özelliklerinin Havok Physics öğeleriyle uygulamalı görünümünü gösteriyor. Bunları kendileri denemek isteyen geliştiriciler aradıklarını Babylon.js Playground’da bulacaklar.






Organizatörler 21 ve 22 Haziran 2023’te karar verecek dpunkt.verlag, Haberler geliştiricisi VE iX Darmstadt’taki enterJS kurumsal JavaScript konferansı. 35’ten fazla ders ve yedi çalıştayda, JavaScript ve TypeScript dilindeki yenilikleri, yeni ve yerleşik araçları ve çerçeveleri – React, SvelteKit ve Astro dahil – ve ayrıca yazılım erişilebilirliği ve mimarisini tartışacaksınız.

İlk kez aşağıdaki dersleri içeren ek bir Gece Şarkısı olacak:





Yansımaların, sıvıların ve yapıların oluşturulması



6.0 sürümündeki diğer yenilikler, çeşitli koşulların işlenmesiyle ilgilidir. Sıvılar artık doğrudan tarayıcıda ve 60 fps’de (saniyedeki kare sayısı) oluşturulabilir. Suda veya vitrinlerde görünebilen yansımalar artık çok daha verimli çalışmalıdır. Yeni Doku Çıkartmaları özelliği ile görüntüler, performanstan ödün vermeden bir nesnenin dokulu yüzeyinde gösterilebilir.

Bu sürümde erişilebilirlik de artırıldı: Sahne Ağacı artık ekran okuyucular tarafından erişilebilir. Bu, örneğin, geliştiricilerin daha az engelle sahneler oluşturmasını çok daha kolaylaştırması gereken sahne açıklamaları üretmek için kullanılabilir.

Yeni sürümle ilgili tüm detaylar duyuruda yer alıyor. Geliştirme ekibi ayrıca proje web sitesini 6.0 sürümü için revize etti.


(Mayıs)



Haberin Sonu
 
Üst