Mercado Libre neden Latin Amerika'nın en değerli şirketi?

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
2001 yılında Mercado Libre, şirketin azınlık hissesini satın alarak bölgedeki güvenilirliğini güçlendiren ve bir e-ticaret devinin teknolojisine ve deneyimine erişmesini sağlayan eBay'in desteğini aldı.

Firma, 2007 yılı civarında NASDAQ borsasında ilk halka arzını (IPO) gerçekleştirdi ve ABD pazarında kote edilen ilk Latin Amerika e-ticaret şirketi oldu. Bu hamle, şirketin mali büyümesinin anahtarıydı ve elde ettiği 289 milyon dolar sayesinde altyapıya yatırım yapmasına ve hizmetlerini genişletmesine olanak tanıdı.

Bu dönemde şirket, yalnızca açık artırmalara odaklanmayı bıraktı ve modelini, Amazon'a benzer şekilde satıcıların ürünleri sabit bir fiyata sunabileceği bir pazaryeri şeklinde çeşitlendirmeye başladı.

Bu yıllarda Mercado Libre, pazardaki işlemleri kolaylaştıran bir araç olarak başlayan ancak sonunda şirketin ekosisteminin temel direklerinden biri haline gelen çevrimiçi ödeme platformu Mercado Pago'yu (2004) da başlattı.

“Artık bizim için eşit derecede ilgili ve önemli olan ve son birkaç yılda büyümeyi başaran, hizmetler için ödemeleri yönetmek için bir platform oluşturan, aynı zamanda eğlence ve eğlence içeriklerine erişim için de bir platform oluşturan sarı bölümümüz ve mavi bölümümüz var. ürünlerin alım satımı,” diye belirtti Mercado Libre'nin başkan yardımcısı.

2019 yılında şirketin piyasa değeri 30 milyar doları aşarak Latin Amerika'nın en değerli şirketi oldu. Bu büyüme kısmen, küçük ve orta ölçekli işletmelere ve platform kullanıcılarına kredi sunan Mercado Crédito aracılığıyla fintech ekosisteminin genişletilmesinden kaynaklandı.

Kovid-19 salgınının ardından bölgede e-ticaret katlanarak büyüdü ve 2021 yılına gelindiğinde şirket, petrol ve bankalar gibi diğer sektörlerdeki yerel devleri geride bırakarak Latin Amerika'nın en değerli teknoloji şirketi haline gelerek yeni bir dönüm noktasına ulaştı. .
 
Üst