Meksikalı teslimat sürücülerinin kaçınmak istediği İspanya örneği

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Meksika'daki hukuki senaryo


Bu girişimle, teslimat işçisi ve şoför olarak çalışan yaklaşık 650.000 kişinin geleneksel sistemlerdeki resmi işçi haklarına erişebileceği tahmin ediliyor.

Sosyal güvenliğe erişim ilk planda düşünülse de iş kazası teminatları, Infonavit kredisine erişim, fatura ödemeleri ve ikramiye hakkı da bulunuyor. Bu amaçla, teklifte “kesintili itaat” kavramı getiriliyor. İş hukuku alanında uzman bir avukat olan Antonio Maluf, Expansión'a bunun, platformlarda işçilerin zaman esnekliğinin tanınmasına izin veren bir yöntem anlamına geldiğini açıkladı.

Uzman, “Bu, çalışılan saat sayısına bakılmaksızın, dijital platformlara katılan kişinin, özerkliğinden vazgeçmeden bu haklara ve korumalara sahip olmasına olanak tanıyan tanınmış bir istihdam ilişkisine sahip olabileceği anlamına geliyor” diyor.

Ancak kendisi, yukarıdakilerin mevcut modelde “birçok karmaşıklık” ve pratik yasal çelişkiler anlamına geldiğini de ekliyor.

“Meksika hükümeti daha çok diğer taraflara, yani şirketlere ve işçilere danışmadan reform yapma niyetinde. Görünüşe göre bir kez daha vergi avantajlarını iş gücü değişiklikleri yoluyla gizliyorlar,” yorumunu yaptı Maluf.

Uzmanın bakış açısından Federal İş Kanunu, iş ilişkisinin ne olduğu kavramının ötesine geçer. Daha önce üç ana kavramdan yola çıktığını açıkladı: tabiiyet, maaş ve çalışma saatleri.

İnisiyatifinde, “başkan (Claudia Sheinbaum), istediğiniz kadar çalışıp çalışmamanızın önemli olmadığını, ancak gerçek şu ki, bir işgücü talebinin geldiği gün, çalışma saatlerinin önemli olduğunu ve işçilerin elbette ki Fazla mesai talebinde bulunacağız” diye ekledi.

Bir başka karmaşıklık örneği de, teslimat işçilerinin mevcut çalışma düzeninde mevcut olmayan, taban maaş gerektiren ikramiyenin hesaplanmasıdır.
 
Üst