Eğlence kataloğunun çoğu şuraya taşındı: yayın platformlarıSektörü çok çeşitli oyunculara sahip olacak şekilde çoğaldı. Ancak bu, tüketiciler için ekonomik açıdan bir zorluk anlamına geliyordu.
ENDUTIH'e göre Meksika'da her on kişiden üçünün hâlâ analog televizyona sahip olduğu dikkate alınırsa, video akışı aboneliği kiralamak karmaşık bir hal alıyor. Ve dahası, yayın programlarını izlemek için bir telefon edinmenin neredeyse zor olduğu bir ortamda.
Örneğin, Chiapas gibi kuruluşların düşük gelirli sakinleri, en ekonomik aralığa karşılık gelen bir akıllı telefon satın almak için aylık gelirlerinin %72'sine kadar yatırım yapmak zorundadır; Benzer şekilde, Meksika Dijital Merkezi tarafından yürütülen Devlet Dijital Gelişim Endeksi'ne göre, Oaxaca kullanıcıları harcamalarının %58'ini karşılıyor.
Buna karşılık, Mexico City'de yaşayan bir kişi aylık gelirinin %28'ini akıllı telefon satın almak için harcıyor. Ayrıca, bazı topluluklarda henüz etkinleştirilmeyen veya çok az erişime sahip bir ürün olarak kalan internet hizmeti için ödeme yapılması da dikkate alınmalıdır.
Bu durum ENDUTIH'in kırsal kesimde eğlence içeriğine erişimde büyük bir uçurum olduğunu rapor etmesine yol açtı. 2023 yılı araştırmasına göre bu tür platformlardan yalnızca 800.000 kişi hizmet alırken, kentsel alanda bu sayı 10,9 milyondu.
“Kullanıcıların içeriğe erişimi sınırlı olabilir. Bu tür bir durum, birçok insanın eğlenceye ve hatta spora erişim olanağını yavaş yavaş ortadan kaldıran ödemeli televizyonun gelişiyle başladı. Yayın yapmak neredeyse bir lüks haline geliyor. Sınırlı televizyon ve dijital platformlarda uzman ve La Salle Üniversitesi'nde araştırmacı olan Claudia Benassini daha önce Expansión'a şöyle söylemişti: “Herkes bunun bedelini ödeyemez.”
Yeni yayın politikaları, kırsal bölgelerdeki Meksikalıların içeriklerini izlemesi için yeni bir engel olabilir. Platformlar, şifrelerin ev dışında paylaşılmasına son verdi. Bu uygulama, tüketiciler tarafından daha fazla platforma erişmek ve dolayısıyla masraflardan tasarruf etmek için en çok kullanılan uygulamalardan biriydi; ancak artık bir şifre paylaşılırsa ekstra ödeme yapmak zorunda kalacaklar.
İnegi'ye göre internet üzerinden dinlemenin gelişi, halihazırda enflasyonu etkilediği için temel sepetin bir parçası olan günlük yaşamı tamamen değiştirdi. Bu nedenle Enstitü, aylık giderlerini dağıtma şekillerini nasıl etkilediğini görmek için bu ürünü dahil etmeye karar verdi.
ENDUTIH'e göre Meksika'da her on kişiden üçünün hâlâ analog televizyona sahip olduğu dikkate alınırsa, video akışı aboneliği kiralamak karmaşık bir hal alıyor. Ve dahası, yayın programlarını izlemek için bir telefon edinmenin neredeyse zor olduğu bir ortamda.
Örneğin, Chiapas gibi kuruluşların düşük gelirli sakinleri, en ekonomik aralığa karşılık gelen bir akıllı telefon satın almak için aylık gelirlerinin %72'sine kadar yatırım yapmak zorundadır; Benzer şekilde, Meksika Dijital Merkezi tarafından yürütülen Devlet Dijital Gelişim Endeksi'ne göre, Oaxaca kullanıcıları harcamalarının %58'ini karşılıyor.
Buna karşılık, Mexico City'de yaşayan bir kişi aylık gelirinin %28'ini akıllı telefon satın almak için harcıyor. Ayrıca, bazı topluluklarda henüz etkinleştirilmeyen veya çok az erişime sahip bir ürün olarak kalan internet hizmeti için ödeme yapılması da dikkate alınmalıdır.
Bu durum ENDUTIH'in kırsal kesimde eğlence içeriğine erişimde büyük bir uçurum olduğunu rapor etmesine yol açtı. 2023 yılı araştırmasına göre bu tür platformlardan yalnızca 800.000 kişi hizmet alırken, kentsel alanda bu sayı 10,9 milyondu.
“Kullanıcıların içeriğe erişimi sınırlı olabilir. Bu tür bir durum, birçok insanın eğlenceye ve hatta spora erişim olanağını yavaş yavaş ortadan kaldıran ödemeli televizyonun gelişiyle başladı. Yayın yapmak neredeyse bir lüks haline geliyor. Sınırlı televizyon ve dijital platformlarda uzman ve La Salle Üniversitesi'nde araştırmacı olan Claudia Benassini daha önce Expansión'a şöyle söylemişti: “Herkes bunun bedelini ödeyemez.”
Yeni yayın politikaları, kırsal bölgelerdeki Meksikalıların içeriklerini izlemesi için yeni bir engel olabilir. Platformlar, şifrelerin ev dışında paylaşılmasına son verdi. Bu uygulama, tüketiciler tarafından daha fazla platforma erişmek ve dolayısıyla masraflardan tasarruf etmek için en çok kullanılan uygulamalardan biriydi; ancak artık bir şifre paylaşılırsa ekstra ödeme yapmak zorunda kalacaklar.
İnegi'ye göre internet üzerinden dinlemenin gelişi, halihazırda enflasyonu etkilediği için temel sepetin bir parçası olan günlük yaşamı tamamen değiştirdi. Bu nedenle Enstitü, aylık giderlerini dağıtma şekillerini nasıl etkilediğini görmek için bu ürünü dahil etmeye karar verdi.