Meksika yazılım üretir, ancak IA değil

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Ekonomi Bakanlığı'ndan elde edilen verilere göre, 2022 ve 2023 yıllarında sermaye enjeksiyonları 5.000 milyon dolardan fazla yazılımla ilgili projeler, veri merkezleri ve teknolojik gelişim için kaydedildi. Özetle, Salesforce, prömiyeri olan küresel merkezini güçlendirmek için bu yıl boyunca personelinin% 50'sini artırmaya söz verdi.

“2024'te dünyada sadece iki tane olduğunu söylemeliyim ki küresel dağıtım merkezimizi açtık, çünkü diğeri Hindistan'da. Fikir, müşterilerin kendilerine daha yakın bir göbeğe sahip olabilmeleri ve Meksika'nın sizde uzmanlaşmış çok fazla yeteneği var ”dedi.

Danışman McKinsey & Company tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Meksika'daki şirketlerin% 45'i en azından süreçlerinde yapay bir zeka teknolojisi uyguladı, bu da yerel pazarda yenilikçi çözümlerin benimsenmesine yönelik artan bir eğilimi yansıtıp, ancak daha az deneyimli alanlar var.

NTT teknolojilerinde benimsenme üzerine yapılan bir çalışma, finans, lojistik ve risk alanlarının, muhtemelen geleneksel AI'nın zaten ihtiyaçlarının çoğunu kapsadığı için daha az benimseme gösterdiğine dikkat çekti. Ve bu kısmen bütçe eksikliğinden kaynaklanmaktadır, çünkü Meksikalı şirketlerin% 50'si bütçelerinin% 1 ila% 10'unu üretken olarak tahsis etmektedir. Veri yönetimi gibi başka zorluklar da vardır.

NTT Technologies'in kıdemli analisti Sebastián Silva, “Şirketlerin geliştirmesi gereken büyük bir zorluk, verilerinin iyi karşılanmaması, yani üretken araçların bu kadar basit kullanılmasına izin veren temiz bir tabanları yok ve bu aynı zamanda kalıcı bir dijital bölünmenin ürünüdür.” Dedi.

Daha sofistike bir yazılım yapabilmek için, Meksika'daki şirketler, geleneksel hedefli ve diğer teknoloji türleri için gerekli temelleri bırakacak önceki bir çalışma yapmaya başlamalıdır.

Her ne kadar birçok şirket AI projeleri başlatmak için dış danışmanlığa yatırım yapsa da, bu çözümlere nasıl tırmanılacağı hakkında derin bilgi hala ulaşılamaz. Bir model uygulamak yeterli değildir; Silva'ya göre, bir ekibin her şirketin özel ihtiyaçlarına göre eğitilmesi, sürdürülmesi ve optimize etmesi gerekmektedir.

Buna ek olarak, operasyonel verimlilik ve maliyet azaltma üzerindeki etkisini zaten gösteren geleneksel AI'nın aksine, üretken AI hala birçok endüstride bir keşif aşamasındadır.

Silva, “İş liderleri, somut faydası gerçekleşebilecek bir teknolojiye bahse girerler.” Dedi.
 
Üst