Meksika bir havacılık gücü haline gelebilir mi? Bu hükümetin planı

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Statista'nın verdiği bilgiye göre küresel olarak Amerika Birleşik Devletleri, Fransa ve Almanya, uçakların, uyduların, uzay araçlarının ve roketlerin tasarımını, üretimini, pazarlanmasını ve bakımını içeren havacılık endüstrisi için en önemli pazarlar arasında yer alıyor.

Meksika şu ana kadar kendisini sektörde imalatçı bir ülke olarak konumlandırdı. Örneğin, SpaceX'in Raptor motorlarının yanma odaları gibi Starlink takımyıldızının uydularına yönelik bileşenlerin 20'si Monterrey ve Chihuahua'da üretiliyor ve verilere göre ülkenin kendisini dünya çapında endüstrinin on dördüncü en büyük tedarikçisi olarak konumlandırmasına olanak tanıyor. danışmanlık firması Mordor Intelligence'tan.

Danışmanlık firması, bu durumun Meksika'nın 11,2 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşmasını sağladığını söylüyor. Aynı zamanda, Galiçya Ekonomik Teşvik Enstitüsü'ne göre, Brezilya'nın geride bıraktığı, sektörde Latin Amerika'nın en büyük ikinci pazarını da temsil ediyor. Ancak Plan Mexico'ya göre mevcut yönetimin taahhüdü, kendi uydu ve havacılık bileşenlerini geliştirmek ve hatta uzay araştırmaları yürütmek.


Latin Amerika ve Karayipler Uzay Ajansı'nın (ALCE) Meksika'daki komiseri Gustavo Alonso Cabrera, Meksika'nın bir güç haline gelmek için teknik ve özel potansiyele sahip olduğuna inanıyor, ancak ulusal şirketlerin kurallarını belirleyen düzenleyici bir çerçevenin olmayışı, kendi çabalarını zorluyor. Daha sonra birleştirilebilmeleri için kendi bileşenleri ve tasarımları.

“Monterrey'de SpaceX Raptor motorlarını üreten bir firma var ama Meksikalı olduğunu söyleyemeyiz çünkü bunu tanımlamamızı sağlayacak bir patent ya da standart yok. Alonso Cabrera bir röportajda, tüm mucitlerin patent tescili yapmasını kolaylaştıracak bir evrimin olması gerektiğini ve bununla birlikte Meksika'nın maquiladora olmayı bırakıp geliştirici haline geldiğini söyledi.

Honeywell, Cessna, Safran, Bombardier, General Electric, EATON Corporation, Airbus gibi ana havacılık üreticileri ve hatta Elon Musk'un Space X ve Starlink gibi şirketlerine parça üretimi yapan firmalar Meksika'ya yerleşmiş durumda.

“Düşük işçilik maliyetleri, şirketlerin üretim tesislerini Meksika'da kurmasının ana nedenlerinden biri. Meksikalı üreticilerin yeteneklerine eklendi,” diye vurguluyor Mordor Intelligence.

ALCE direktörü için, havacılık faaliyetinin Meksika için sadece imalat açısından değil, aynı zamanda uzay ticareti olarak adlandırılan şeye doğrudan girebilmesi için yasaların modernizasyonu hayati önem taşıyor.

“Meksika bu konuda geride kaldı. Örneğin Arjantin hizmet satmak için uydular üretirken, Brezilya bilgi satmak için uydular üretiyor. Bu nedenle Meksika'nın diğer ülkelerle ekonomik ve ticari ilişkiler kuracak şekilde gelişmesi gerekiyor” dedi uzman.

Meksika havacılık ve uzay endüstrisinin tam gelişimine yönelik yasal bir çerçevenin bulunmaması da yeteneklerin kaçışına neden oluyor. Ancak uzman, Ekonomi Bakanlığı'nın sektöre yönelik proje ve seçenekleri teşvik edecek koşulları yaratmaya çalıştığına dair güvence verdi.

“Geçenlerde 200 Meksikalının bu endüstriye yönelik projelerini sunduğu bir havacılık ve uzay kongresindeydim. Hepsi kendi kaynaklarıyla Milano'ya çalışma planlarını sunmak için gelen startuplardan genç girişimci profesyonellerdi. Bu, yeteneğin varlığının kanıtıdır, ancak birçoğu ülkede gelişmek için gerçek bir fırsat olduğunu düşünmemekte ve diğer ülkelerdeki fırsatları aramayı tercih etmektedir. ALCE komiseri “Bu durdurulmalı” diye uyardı.
 
Üst