Kural çok, fayda az: Alman şirketleri yapay zekaya yatırım yapma konusunda isteksiz

Adanali

Member
Önümüzdeki aylarda dünya çapındaki şirketlerin %73'ü yapay zekaya yatırım yapmayı planlıyor. Almanya'da bu oran sadece %65'tir. Boston Consulting Group'un (BCG) iX editör ekibine sunduğu bir anketten çıkan sonuç budur. Şu ana kadar şirketlerin yalnızca dörtte biri yapay zeka uygulamalarını kullanmanın faydasını fark etti. Ancak şirketlerin neredeyse üçte biri 25 milyon dolardan fazla yatırım yapmayı planlıyor. Çoğu şirket yapay zeka araçları nedeniyle işten çıkarmayı planlamıyor.


Duyuru



İşletmeler kanunlarla sınırlı olduklarını düşünüyor


Görüşülen Alman yöneticilerin yarısından fazlası hukuki durumun yapay zeka kullanımını sınırladığına inanıyor. Küresel karşılaştırmada bu en yüksek değerdir, ortalama %44'tür. Alman şirketlerinin %62'si yapay zeka verilerinin güvenliği konusunda da endişe duyuyor ve %44'ü kontrolün kaybından korkuyor. BCG ortağı Andrej Levin, “Yatırım önündeki engelleri azaltmak için yapay zeka kullanımına ilişkin açık ve uygulamaya yönelik yönergelere ihtiyaç var” diyor.

Levin, çoğu şirketin yapay zeka araçlarının günlük işlere dahil edilme biçiminde henüz herhangi bir fayda görmediği gerçeğini haklı çıkarıyor. Bu genellikle teknoloji ekiplerinin rehberliğinde yapılır. Başarılı entegrasyonun yönetim desteği gerektirdiğini açıklıyor. Ayrıca, spesifikasyonlar ve incelemeleri eksik. Dünya çapında şirketlerin %60'ı henüz yapay zeka uygulamalarına yönelik performans göstergelerini ölçmüyor; Almanya'da bu oran %70'e yakındır.

Yapay zekanın kullanımı konusunda yalnızca birkaç çalışan eğitiliyor


Alman şirketlerinde yöneticilerin yüzde 95'i yapay zeka kullanımı nedeniyle çalışan sayısında azalma beklemediklerini söylüyor. Bunun yerine çalışanlarına yapay zekanın nasıl kullanılacağı konusunda eğitim vermek istiyorlar. AI yasasının Şubat ayından bu yana AB'de zorunlu hale getirmesine rağmen, Alman şirketlerinin yalnızca %30'unda çalışanların dörtte birinden fazlası bu tür eğitimlere katılmıştır. Uluslararası bir karşılaştırmada Almanya, Singapur ve Japonya gibi ülkelerin gerisinde kalıyor.



Almanya'da görüşülen yöneticilerin %30'u yapay zeka aracılarının kullanımını değerlendiriyor. Bu dünya ortalamasının biraz üzerindedir. Amerika Birleşik Devletleri'nde bu oran %37, İspanya'da ise %38'dir. Durumu değerlendiren Levin, “Birçok şirket hâlâ yapay zekanın kullanıma sunulmasıyla oynuyor gibi görünüyor” diyor. Ancak, kullanılacak net hedefler belirlemenin ve bunlara yönelik çalışmanın önemli olduğu konusunda uyarıyor.

Araştırma için BCG, aralarında teknoloji, finansal hizmetler ve enerjinin de bulunduğu 19 ülke ve 12 sektörden yaklaşık 1.800 C düzeyindeki yöneticiyle anket yaptı. Ankete katılanların 200'e yakını Almanya'dan. Satıcılar ve veri merkezi operatörleri de son zamanlarda yapay zekaya yapılan yatırımlardan faydalandı.




(sphe)
 
Üst