'Koltuk Uzmanı'na veda ediyor musunuz? Hayranlar futbolu görmek için AI analizini tercih ediyor

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Bu teknoloji spor tüketmenin yolunu değiştirmeye başlar. Kullanıcılar, AI'dan, takım, oyuncular ve oyun koşulları ve hatta hava durumu ile ilgili istatistikleri, esas olarak oyundan önce ve molalar sırasında oluşturmayı tercih ederler.

Futbol yaşamanın yolunu yeniden tanımlayın


Bu yeni durum, Capgemini danışmanı tarafından yapılan bir soruşturma ile bildirildi ve Avustralya, Brezilya, Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, İspanya, İsveç, İngiltere ve ABD gibi ülkelerin spor hayranlarını araştırdı.

Rapor, katılımcıların% 54'ünün ana bilgi kaynağı olarak üretken AI veya AI araçlarını kullandığını ve% 59'unun bu teknolojiler tarafından oluşturulan içeriğe güvendiğini göstermiştir.

Kişiselleştirilmiş maçların özetlerinden, vurgulanan anların derlemelerine kadar, taraftarlar bu araçlardan sporla ilgili veri üreten araçlardan daha fazla beklemektedir.

Ancak teknolojilerden gelen bilgiler için avidite de canlı deneyimi değiştirir. Bir futbol maçı için bir stadyuma gitmek, çoğu durumda, görsel olarak takdir edilenlerle yalnız kalmayı ima ediyor, ancak kullanıcılar artık farklı bir deneyim gerektiriyor.

Telefónica Mexico Direktörü Rafael Arturo González, Expansión ile yapılan önceki bir röportajda, kullanıcılar için stadyum bağlantısına dayalı deneyimin her seferinde küresel bir trend olduğunu açıkladı, çünkü insanların bir oyun hakkında her şeyi gerçek zamanlı olarak bilmelerine izin veriyor.

Yönetici, “Kullanıcılar artık bir oyunun kontrolünü bilgiden hissetmek istiyorlar. Bağlı bir telefondan mahkemenin koşullarını, bir oyuncunun kaç kilometre seyahat ettiğini, kaç geçiş yaptığını, oyunun daha fazla geliştirildiği, daha az ya da çok saldırdığı” dedi.

Capgemini inovasyon direktörü Pascal Brier, teknoloji geliştikçe, hayranların gerçek zamanlı olarak sürükleyici ve etkileşimli fırsatlarla bir kombinasyonuna dayanarak kendi deneyimlerini yaratmaları için yeni yollar açılacağını düşündü. Ancak endişelerden biri, aşırı teknolojinin bir oyunun genel keyif alma duygusunu azaltmasıdır.

Yönetici, “Zorluk, bu yeniliklerin sporu tutkulu hayranlar için bu kadar güçlü hale getiren duygusal bağlantıları derinleştirmesini ve oyunun ruhunu tanımlayan özgünlüğü ve bütünlüğü korumasını sağlamaktır.” Dedi.

Tutku hala orada, ama şimdi daha sağlam argümanlara sahip olma ihtiyacı ile karışıyor. Futbolun tadını çıkarmanın bu yeni yolu, ya stadyumda ya da evden, hayranların sadece oyun bilgisi için değil, AI tarafından oluşturulan bilgilere göre analiz paylaşmak istedikleri bir sonraki Futbol Dünya Kupası 2026'da vurgulanabilir.
 
Üst