Karanlık Desenler: Tüketiciyi Koruma Bakanlığı, hareket etmenin acil olduğuna inanıyor
Tüketici Steffi Lemke (Green) Federal Bakanı, Avrupa Komisyonu'na manipülatif tasarıma karşı daha ciddi önlemler benimsemeye veya bağımlılık yaratmaya (“Karanlık Modeller”) itirazda bulundu. Federal Çevre ve Tüketicilerin Korunması (BMUV) bakanlığı, “AB vatandaşları için Dijital Hizmetler Yasası (DSA)” ve özellikle de çocuklar aslında çevrimiçi pazarlarda ve sosyal ağlarda manipülatif projelerle korunmaktadır. , BMUV sözcüsünde çevrimiçi dinlemeyi açıkladı.
Duyuru
“Tüm güçleri kullanın”
BMUV, “Bu durumda acil eyleme ihtiyaç duyuluyor, çünkü bu tasarım uygulamaları tüketicilere önemli hasara yol açıyor” diyor. Diyerek şöyle devam etti: “Büyük çevrimiçi platformlarla ilgili olarak, Avrupa Komisyonu DSA tarafından sağlanan tüm yetkileri tüketmeli ve aynı zamanda ceza vermelidir.” Lemke ve ekibi bu anlamda Avrupa Komisyonu'nda da savaştı, sözcüsü vurguladı.
Ancak bakanlığa devam etti. Bu nedenle BMUV, komisyondan “DSA tarafından sağlanan ve karanlık paternin en düzgün muamelesini ve yorumlanmasını elde etmek için yüksek düzeyde tüketici koruması ile yönergeleri derhal yayınlamasını” istemektedir.
BMUV, tüketicileri etkili bir şekilde korumak için gerekli önlemleri dikkate almaktadır. Lemke'nin sözcüsü, Karanlık Modellerde ve etkileyicilerin reklamında komisyon tarafından zaten tanımlanan koruma boşluklarının “mümkün olduğunca çabuk doldurulduğunu” soruyor. Açıklanan Dijital Faiorss Yasası “kullanıcıları manipülasyon ve zararlı tasarım uygulamalarından tam olarak korumalıdır”.
Manipülatif unsurlar
Bakan, çevrimiçi pazarların ve sosyal ağların büyük operatörlerinin hala büyük ölçekte karanlık modellere güvendiği Federal Tüketici Organizasyonları Birliği (VZBV) tarafından yapılan bir soruşturmaya yanıt veriyor. AliExpress, Amazon, eBay, Facebook, Instagram, Kaufland, LinkedIn, MediaMarkt, Otto, Shein, Snapchat, Temu, Tiktok, X, Wish, YouTube ve Zalando'dan bahsedildi.
Bu nedenle, push bildirimleri, otomatik üreme, sonsuz kaydırma veya kumarlara benzer işlevlerle oyunlaştırma gibi yöntemler kullanırlar. Bir şey kaybolma korkusu bile titizlikle sömürülür. Elemanlar, AB'de yasaklanan “bağımlılık tasarım” veya “hiper-etkileşen karanlık desenler” (HEDP) gibi sömürü kullanılır. Aşırı durumlarda, kullanıcılar genellikle geri sayımı kullanarak sınırlı süreli indirimler veya teklifler vaat eden saatlik mesajlar aldı. Bazı durumlarda, bu HEDP'nin büyük bir kısmı sürekli bombalandı.
Uzmanlar ayrıca 18 operatörün tüm sınırlarının kararsız olduğunu buldular. Mercati artık başlangıçta sosyal ağlarla daha ilişkili teknolojiler kullanıyor. VZBV zaten Temu ve Shein'den uyarı mektupları aldı, ancak tavşanlar ve bukleler arasında bir yarıştan korkuyor.
Federal Ağ Ajansı henüz sonuç vermedi
Dijital Hizmetler Yasası'nın (DSA) 25. Maddesi, tüketicilerin özgür ve bilinçli bir karar verme yeteneğini önemli ölçüde tehlikeye atma veya engelleme etkisini engelleyebilecek projeleri yasaklamaktadır. Avrupa Komisyonu ve Dijital Hizmetler Koordinatörü (DSC) olarak Federal Ağ Ajansı “gereksinimleri tutarlı ve sürdürülebilir bir şekilde uygulamalıdır”.
Federal Ağ Ajansı belirsizdi. DSC, “normalde internette DSA'nın aktif olarak herhangi bir ihlali istemiyor” diye açıkladı. Ancak, koordinatör, kullanıcıların herhangi bir zamanda ihlal edilen ihlallere karşı şikayetlerini kabul eder. Bildirilen platformların sorumluluğu diğer ulusal DSC veya Komisyon'dan kaynaklanıyorsa, “alınan şikayetler orada iletilecektir”.
Aksi takdirde, düzenleyici otorite sadece tüketiciyi koruma otoritesi olarak çevrimiçi pazarların ticari uygulamalarını izleyen Federal Çevre Ajansı (UBA) ile yakın bir değişim anlamına gelir. Avrupalı meslektaşları ile birlikte, Kasım ayında UBA, Temu'yu aldatıcı ticari uygulamaları durdurmaya davet etti. Çin toplumu işbirliği yapmaya istekliydi.
(VBR)