İtalyanlar tarafından en çok sevilen film olmaya devam ediyor, %96'sı izliyor

celikci

New member
Tgcom24

Rapora göre, geleneksel TV izleyicilerinin sayısı sabit (dijital karasal: 2022'ye kıyasla +%0,9), uydu TV hafif bir büyüme gösteriyor (%2,1), internet TV sürekli artıyor (web TV ve akıllı TV %56,1'e ulaşıyor) kullanıcı sayısı (bir yılda +%3,3 ile nüfusun yarısından fazlası) ve mobil TV patlaması2007'de seyircilerin oranı %1'den bugün %33,6'ya (İtalyanların üçte birinden fazlası) çıktı.


Radyo dinleyicilerinde hafif düşüş


İtalyanların radyo dinleyicileri %78,9'dur ve yıldan yıla hafif bir düşüş (%1,1) görülmektedir. Ancak evde geleneksel cihaz aracılığıyla dinlenen radyoda kullanıcıların %45,6'sında küçük bir düşüş yaşanırsa (2022'ye kıyasla %-2,4), araç radyosu %69,1 seviyesinde kalarak pandemi öncesi seviyelerde olduğunu doğruluyor. Nazaran PC ile internet üzerinden radyo yayınlarını dinlemek (kullanıcıların %18,2'si) ve akıllı telefon (%24,1) ile birlikte, uzun vadede önemli bir büyüme var (2007'den bugüne sırasıyla +%10,6 ve +%20,5), ancak kısa vadede düşüş (-%2,2 ve -5,0) 2022 ile 2023 arasında sırasıyla %).



Okuyucuların kanaması durdurulsun


Ancak 2023 yılında kitap okuyanların kanaması durdu: Kağıttan kitap okuyan İtalyanlar toplamın %45,8'ini oluşturuyor ve bir önceki yıla göre %3,1'lik bir iyileşme gösteriyor, ancak 2007'ye göre %13,6'lık bir düşüş gösteriyor. Kilidi açılmayan e-kitap okuyucuları ise %12,7 (-%0,6) seviyesinde sabit kalıyor.

İtalyanların %89,1'i çevrimiçi: Çağ “biyomedya”


Censis'e göre, yıllar geçtikçe İtalyanların dijital platformlardaki gönderiler, videolar ve fotoğraflar aracılığıyla hayatlarını neredeyse gerçek zamanlı olarak yazıya dökme eğilimini gösteren “biyomedya” dönemi güçleniyor. İnternet, akıllı telefon ve sosyal ağ kullanıcıları aslında şu anda çok yüksek seviyelerde istikrara kavuştu: 2022 ile 2023 arasında bu oran %89,1 olacak.

Gençlerin tercih ettiği platformlar


İtalyanların %88,2'si akıllı telefon, %82,0'si ise sosyal ağları kullanıyor. Gençlerin (14-29 yaş) en popüler çevrimiçi platformları arasında %93,0'ı WhatsApp, %79,3'ü YouTube, %72,9'u Instagram, %56,5'i TikTok kullanıyor. 30 yaşın altındakiler arasında, Facebook'un (2022'de %51,4'ten %50,3'e), Spotify'ın (%51,8'den %49,6'ya) ve Twitter'ın (%20,1'den %17,2'ye) yanı sıra hafif bir düşüş yaşandı. İyi başlayan ancak zamanla büyümesini durduran iki platformun düşüşü dikkat çekici: Telegram (2022'de %37,2'den %26,3'e) ve Snapchat (%23,3'ten %11,4'e).

Akıllı telefonlara yapılan harcamalar uçuyor


Ortaya çıkanlara göre, hane halkının dijital cihazlara yaptığı harcamalardaki patlama 8,7 milyar euro (2007'den bu yana +%727,9) ile devam ediyor; buna karşılık hane halkı tüketim harcamalarında 2007 ile 2022 arasında kaydedilen “ciddi düşüş”ün aksine, on beş yılda harcamalar Bilgisayar, görsel-işitsel ekipman ve aksesuarların satın alınmasına ayrılan harcamalar da önemli bir artış kaydetti (+%215,8).
 
Üst