İspanyolca konuşulan pazar bu şekilde tartışılıyor

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Ancak salgının başlamasından ve dinlemenin yükselişinden dört yıl sonra bu sektörün dinamikleri büyük ölçüde değişti. Bir zamanlar Canela TV'yi rakiplerinden ayıran avantajlar şimdi ikincisi tarafından, özellikle de TelevisaUnivision'ın yayın platformu ViX tarafından benimseniyor ve bu platform sadece iki yıl içinde izleyicileri, Meksikalı ve Amerikalı kullanıcıları cezbetmeye çalışarak ana rakibi haline geldi.

Danışmanlık firması The Ciu'nun 2023'ün dördüncü çeyreğine ilişkin verilerine göre ViX, bu sektördeki pazar payının %7'sini ele geçirmeyi başarırken, Canela TV ve diğer şirketler geri kalan %4,7'yi temsil ediyor.

“ViX'in girişi, Hispanik pazarını en iyi anlayan devlerden biri olan Televisa'nın desteğine sahip olması ve içerik alımı için büyük bütçelere sahip olması nedeniyle bizi biraz sıkıntıya sokuyor. Şimdi de bu pazardan nasıl pay aldığını görüyoruz. Canela Media'nın Latin Amerika başkanı Eric Tourtel, “Yakalayabileceğimiz geliri elde edebiliriz” dedi.

ViX'in Canela TV'nin fethetmeye çalıştığı pazardaki hızlı büyümesinin önemli bir kısmı, 18 Liga MX takımının 17'sinin yayın hakları ve orijinal yapımlar da dahil olmak üzere şirketin kataloğuna entegre ettiği programlara atfediliyor.

Ancak Eric Tourtel için mevcut yayın ortamı onun cesaretini kırmıyor. Şirketin verileri, platformun ayda yaklaşık 6,2 milyon kullanıcı kaydettiğini ve bu kullanıcıların Türk dizilerinin ve ulusal sinemanın öne çıktığı kataloğunu keşfetmek için ortalama iki saat harcadığını gösteriyor. Ayrıca Canela TV'nin izleyici artışı, ViX'in pazardaki varlığına rağmen Şubat 2023'ten bu yılın aynı ayına kadar %85 oldu.

“İzleyici kitlemiz belki o kadar büyük değil ama verilerimizle aktif Canela TV kullanıcılarının ViX içeriğini tüketmediğini gözlemledik. Bu, kataloğumuzda diğer sağlayıcıların sunmadığı bir şey bulduklarını gösteriyor ve bu da bir fırsat anlamına geliyor” diyor Tourtel, Expansión'la röportajda.

Canela TV, belirli içeriklerin yayın haklarını almanın yanı sıra, ViX gibi kendi kataloğuna değer katacak çalışmalar da üretiyor. Yalnızca bu yıl için şirket, sermaye enjeksiyonunun miktarı belirtilmemiş olmasına rağmen içerik oluşturmaya yönelik yatırımını üç katına çıkarmayı planlıyor. Abone tabanının büyük bir kısmının Latin kökenli, özellikle de Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Meksikalı olduğu göz önüne alındığında, şirketin orijinal yapımları yalnızca Meksika'da çekildi. Ancak Canela TV gelecekte Kolombiya'ya erişimini genişletmeyi planlıyor.

Yönetmen, “Meksika'da çekimlerin daha pahalı olduğu ve diğer Latin Amerika ülkelerinde daha ucuz yerler bulabileceğimiz doğru. Ancak Meksika'ya güveniyoruz çünkü burada prodüksiyonlarımız için büyük bir yetenek keşfettik” diyor.

Meksika'da yapılan yapımlar arasında “Secretos de las Indomables” ve “Secretos de Villanas” gibi reality dizilerinin yanı sıra bazı filmler de yer alıyor.

Canela TV, içeriğinin yanı sıra operasyonlarını optimize etmek için teknolojiden de yararlanıyor. Tourtel, ViX, Max, Disney ve Amazon Prime gibi platformların bu iş modeline girmesiyle markaların dikkatini çekme rekabetinin yoğunlaştığı bir dönemde platformun reklam kampanyalarını iyileştirmek için yapay zeka uygulamaya başladığını doğruladı.

Yönetici, “Karlı olma avantajına sahibiz, ancak giderek daha fazla şirketin odağını reklama yönelttiği inkar edilemez, bu da daha büyük rekabet yaratıyor. Ancak herkese yer olduğuna kesinlikle inanıyoruz” diyor.

Canela TV'nin uygulamayı planladığı bir diğer taktik ise izleyicileri platformda daha uzun süre tutmak amacıyla kişiselleştirilmiş içerik önerilerini geliştirmek için yapay zekanın kullanılmasıdır.

Bir zamanlar farklı izleyicilerin dikkatini çekmek ve gelir elde etmek için farklı bir yaklaşımı tercih eden Canela TV gibi yayın platformları, artık devlerin olduğu bir sektörde kendilerini pekiştirmek için operasyonlarını optimize etme ve yeni katma değerler bulma zorluğuyla karşı karşıya. Entertainment da benzer bir iş modelini benimsedi.
 
Üst