İşbirlikçi Modelleme: İlgilenen taraflarla yazılım mimarisi

Adanali

Member
Geliştirme ekipleri son yıllarda daha fazla sorumluluk aldı: ekip veya çapraz ürün ekibi gibi yazılım mimarileri tasarlıyor ve gereksinimleri belirliyorlar. Bunu yapmak için, paydaşlarını anlamak, tasarım kararlarını bir araya getirmek ve bunları iletmek için AIDS'e ihtiyaçları vardır. Bu amaçlar için uygun atölye yöntemleri “işbirlikçi modelleme” (daha fazla “como”) terimi ile özetlenmiştir. COMO ayrıca şirket analiz aracı vakalarına ve gereksinimlerin mühendislerine aittir, çünkü bunu süreçleri ve şirket gereksinimlerini açıklığa kavuşturmak için kullanabilirler.










Stefan Hofer, “Alan Hikaye Anlatma” kitabının ortak yazarıdır. 2005 yılından bu yana WPS – Workplace Solutions GMBH'de çalıştı. Alanın liderliğindeki mühendislik ve tasarım gereksinimleri ana konularını oluşturuyor.












Henning Schwentner yüksek kaliteli programlamayı seviyor. Bu tutkuyu WPS – Workplace Solutions GmbH'de bir kod, koç ve danışman olarak yaşıyor. Orada ekiplerin yetişkin monolitlerini yapılandırmalarına veya en başından beri sürdürülebilir mimariye sahip yeni sistemler oluşturmalarına yardımcı oluyor.







İşbirlikçi modelleme nedir?


Gereksinimlerin modellenmesi, mimari ve iş süreçleri: Como ile karakterize edilen şey budur. “Birlikte” genellikle bir geliştirme ekibinin basit üyelerinden daha fazlasını içerir. Bilgisayar bilimi bilgisi Como seminerlerine katılmak için gerekli olmadığından, yönettikleri uzmanlar ve arka plansız diğer insanlar modellemeye aktif olarak katkıda bulunabilir. Bu da gereklidir, çünkü geliştirme ekipleri alanı anlamalı veya kullanıcılarının görevlerini ve çalışma süreçlerini bilmelidir. Profesyonel olarak değerli uygulamalar geliştirmenin tek yolu budur. COMO, yazılımın geliştirilmesinde yer alan herkes için geliştiriciler, test uzmanları, ürün sahipleri, ürün yöneticileri ve iş analistleri uzmanlarından uzman bilgilerini taşımayı amaçlamaktadır. İlgili tüm konular arasında doğrudan geri bildirim çok önemlidir. Bu, COMO yöntemlerini LED belgelerin oluşturulduğu ve gereksinimlerin belgelerinin oluşturulduğu klasik gereksinim analiz tekniklerinden ayırır.

Como, yazılım geliştirmenin merkezinde profesyonelliğe odaklanan başarılı bir yaklaşım olan Alan Adı (DDD) tarafından yönetilen tasarımda özellikle yaygındır. Teknik dil, olaylar, eylemler, iş ekipmanı ve alan adı yapıları, geliştirme ekiplerini yazılımdaki eşleştiren alan modeli oluşturur. Geçerli bir alan modeli yalnızca geliştirme ekibi ve uzmanları tarafından birlikte oluşturulabilir. Como bir yolda bir yol değil. Geliştirme ekipleri, yönetim ve uzmanlarla çalışmak, yazılımın hangi seçenekleri açtığını ve çalışmalarını nasıl etkileyeceğini anlayabilir. Bu arada, Como kendilerini orijinal uygulama alanı – yazılım geliştirme alanının dışında bile kurdu. Bazı COMO yöntemleri, örneğin sürecin optimizasyonunu ve örgütsel gelişimini destekler.

İşbirlikçi modellemenin temel kavramları


Bu makalede seçilen COMO yöntemleri birbirinden bağımsız olarak oluşturulmuştur. Ancak bazı temel kavramları paylaşıyorlar:



  • Tüm katılımcıların grup eserleri: Uzman ve Geliştirme sayfasında yer alan taraflar, bireysel uzmanların bu konuları belgelerin görüşmelerine ve analizlerine dayanarak belirtmesi yerine süreçleri ve gereksinimleri netleştirir. COMO yöntemleri ortak seminerler sağlar; Bazen büyük gruplarda, bazen farklı taraflardan birkaç temsilci ile.
  • Hikayeler şöyle anlatıyor: Seminerlerde katılımcılar soyut süreçler yerine belirli senaryoları tartışıyor. Senaryolar hikayeler olarak anlatılıyor. İlgili tüm konular senaryoları anladıysa, yazılımın geliştirilmesi için gerekli olan soyutlamaların kurulması ve mümkün olduğunca eksiksiz – kuralların ve vakaların farklılıklarının görüntüleri.
  • Ortak bir dilde karşılıklı anlayış arayın: Tüm Como yöntemleri teknik dile odaklanır. Çeşitli atölye teknikleri, katılan insanların onları anlamalarına yardımcı olmalıdır. Bacak ve belirsizlik silinir.
  • Görsel Modeller Birlikte Oluşturun: Katılımcılar sadece sözlü olarak hikayeler anlatmakla kalmaz, aynı zamanda görsel modellerde de kaydederler. Notasyonlar basittir; (Dijital) Güvenli ve post-IT'ler araçlarla sunulmaktadır. Modeller tartışma durumunu gösterir ve konunun ortak vizyonunu belgelemektedir.


Kısa portrede como yöntemleri


Bunun gibi panoramik bir makale sadece bazı yöntemlerle sınırlı olabilir ve bunları tam olarak tanımlayamaz. Como yöntemlerine daha yakından bakmaya teşvik etmelidir. Bunu, yöntemlerin ve amaçlarının açıklamaları ve insanların otobüsün uçağa (veya uçaktan terminale) beklediği etki alanı havaalanının örnekleri izler. Örnekler, aktarımın otobüsle organizasyonunu ve yakın zamanda geliştirilen bir sistem için hangi gereksinimlerin yerleştirilebileceğini göstermektedir.

Alan adı hikaye anlatımı


Alan adının anlatısında, katılımcı örnek iş süreçleri anlatıyor. Bir moderatör, ifade başına ifadeyi bir görüntü ile görüntüler (bkz. Şekil 1). Her hikaye belirli bir durumu, örneğin basit bir “mutlu yol” veya önemli bir özel durum açıkladığından, görsel dil sembolü olmayan ifadeler gerektirmez. Karmaşık iş süreçlerini anlamak için birkaç tahakküm hikayesi yeterlidir. Tahakküm hikayeleri özellikle tartışmak için uygundur, DSÖ Ne neyle ile VE Neden Olabilir.





Alan tarihinin aktif prosedürü



Eski Düzenleme Sistemi ile “Otobüsün Kapıdan Uçağa Aktarımı” Doma Alanının Geçerli İşlemi (Şekil 1)



Amaçlar şunları içerir:

  • Proses Analizi ve Tasarım
  • Monolitik sistemlerin sökülmesi
  • Gereksinimler türetme
  • Bir alan adı modelinin tasarımı
  • Gerçek ve hedef süreçler arasındaki değişiklikleri iletin
Etkinlik Fırtınası


Fırtına etkinliğinde, insanlar yapışkan notlarla çalıştı ve bir iş sürecinin resmini verdiler. Görüntü, etki alanı olaylarını, “Landed Aircraft” veya “Kabul Edilen Sipariş” gibi teknik olayları takiben “aşağıdan yukarıya” oluşturulur. Yapışkan notlar bir hikaye anlatıyor. İlgili parçalar tutarsızlıkları ve sürtünme noktalarını hızlı ve güvenilir keşfedebilir ve duvardaki duvarın ortak anlayışının nasıl yaratıldığını görebilir. Saldırı olaylarının adı, seminerde (beyin fırtınasında olduğu gibi) ilgili tüm konuların başlangıçta alanda ne olduğunu “çökeltmesi” dir. Bunu yapmak için sarı tutkal notaları üzerine yazın ve alan adlarını bir duvara takın (bkz. Şekil 2). Seminerin amacına bağlı olarak, moderatör yavaş yavaş sıcak noktalar için pembe (sorunlar, çatışmalar, sorular) ve politikalar için viyola (kurumsal kurallar) gibi diğer renkleri tanıtmaktadır.





Etkinlik fırtınası-aktal süreç & quot; Otobüsle uçaktan terminale aktarın



Fırtınaya akal işleme etkinliği “Plandan terminale otobüs transferi” (Şekil 2)



Amaçlar şunları içerir:

  • Proses Analizi ve Tasarım
  • Monolitik sistemlerin sökülmesi
  • Bir alan adı modelinin tasarımı
  • Taslak
Örnek eşleme


Örneğin, başlangıç noktası, örneğin kullanıcı hikayeleri şeklinde yüksek gereksinimlerdir. Örneklerin, uzmanların ve bir geliştirme ekibinin üyelerinin kullanımı, kabul testlerini elde etmek için teknik kuralları veya koşulları bir gereksinimin taslağına açıklığa kavuşturur. Bunu yapmak için gereksinimleri (sarı), kuralları/kabul kriterlerini (mavi), somut örnekleri (yeşil) ve farklı renklerde açık soruları (turuncu) yazın (bkz. Şekil 3). Örnekler kurallara atanır (İngilizce “eşleme” – dolayısıyla yöntemin adı). Bu hem yukarıdan aşağıya (yani örneklerle bir kural) hem de alttan (yani örneklerden yeni kurallar türetme) yapılabilir.





Otobüs sürücüleri için bir uygulama için eşleme örneği (Şekil 3),



Otobüs sürücüleri için bir uygulama için örnek eşleme (Şekil 3)



Amaçlar şunları içerir:

  • Örneğin, birikmiş işin iyileştirmesinin bir parçası olarak gereksinimleri netleştirin ve azaltın
  • Kabul kriterlerini ve kanıt vakalarını türetin
  • Dil Açıklaması ile Testin Otomasyonu için Hazırlık
Kullanıcının geçmişinin eşlenmesi


Kullanıcının geçmişinin eşlenmesi çevik topluluğundan gelir. Bir kullanıcının hikayesinin iki boyutlu yapılandırılmış gereksinimleri vardır – hem yatay hem de dikey olarak:

  • Yatay boyut, yaklaşık formüle edilmiş proses aşamalarına sahip kartlardan oluşur. Soldan sağa, geliştirilecek bir uygulamanın kullanıcının bakış açısından tutarlı bir hikaye oluştururlar.
  • Kullanıcının hikayeleri dikey boyutta uygulanır – çoğunlukla önceliğe göre sipariş edilir (bkz. Şekil 4). Kullanıcının burada yaklaşık sürecin (“eşleme”) pasajlarına atanması gereken hikayeler de bu yöntem için anonimdi.



Otobüs sürücüleri için bir uygulama için kullanıcının geçmişinin haritası (Şekil 4),



Otobüs sürücüleri için bir uygulama için kullanıcının geçmişinin haritası (Şekil 4)



Amaçlar şunları içerir:

  • Borçların gereksinimlerini veya iyileştirilmesini netleştirin
  • Minimum pratik ürünün geliştirilmesi
  • Ürün sürümlerinin planlanması
 
Üst