İş yerinde AI: Eserlerin sadece yüzde dördü yapay zekaya dayanıyor

Adanali

Member
Yapay zeka, eserlerin yaklaşık yüzde dördünde giderek daha fazla kullanılmaktadır. Bu mesleklerde, çalışanlar görevlerinin dörtte üçü için yapay zeka (AI) kullanırlar. Bu, Claude şirketinin AI modelini kullanmak için antropik bir soruşturmadan ortaya çıkıyor. Şirket, dört milyondan fazla chatbot konuşmasını analiz etti ve ABD Çalışma Bakanlığı'nın net veritabanındaki görevler ve randevularla karşılaştırıldı. Sonuç olarak, çalışanların yüzde 36'sı işyerindeki çalışmalarının en az dörtte biri için yapay zeka soruları kullanıyor. Yapay Zeka kullanıcıları, ilk performansta bitmiş bir sonuç beklemek yerine genellikle bir sohbet botuyla kademeli olarak çalışırlar.


Duyuru



Yapay zekanın kullanımı yazılımın geliştirilmesi ile karşı karşıyadır


Yüzde 37 ile teknik matematik görevleri için kullanım, yapay zeka çalışanlarının desteklenebileceği en büyük faaliyet yüzdesidir. Bu esas olarak yazılım geliştirme ve programlamayı içerir. Görevlerin yüzde on'u medya ve tasarım alanının meslekleri için geçerli değildir. Yüzde dokuzu, öğretmenler ve öğretmenlik arşivcileri de dahil olmak üzere kütüphanelerde ve eğitim sektöründeki işlere kadar uzanabilir. Yapay zeka, el sanatları veya tarım gibi fiziksel mesleklerde sadece küçük bir rol oynar.

Claude'un konuşmaları değerlendirmesi, eleştirel düşüncenin IA'yı kullanma konusunda en sık talep edilen yetenek olduğunu göstermiştir. Yüzde 80'in üzerinde, kullanıcı isteklerine yanıt bu yeteneği talep etti. Kullanıcılar ayrıca aktif dinleme, anlayış ve yazma metinleri okuma bilişsel aktiviteleri için sohbet botları kullandılar. Makineleri onarmak, yönetmek ve izlemek ve malzeme fonlarını yönetmek için yapay zeka kullandılar.

Ki'nin çoğu işbirlikçi kullanıyor


Çalışmanın yazarları, işçilerin esas olarak işyerinde yapay zeka kullandıklarını keşfettiler. Yazılım ve web geliştiricilerinin kullanımı için istisnalar da olmasına rağmen, AI'nın mesleklerde ücret ölçeğinin her iki ucuna da kullanılması daha düşüktür. Yani garsonlar ve anestezistler, AI modelinin minimum kullanımı ile mesleklerdir. Aynı zamanda, IA'nın çalışanları desteklediği çalışmaların çoğu ileri eğitim veya derece gerektirir.

Kullanıcıların yüzde 57'si uygulama AI ile işbirliği içinde profesyonel etkinlikler yürütmektedir: Chatbot'un sonucunu mükemmelleştirmek için daha fazla talimat verin. Ayrıca, soru sormak veya geri bildirim almak için yapay zekaya önerilerinizi verirsiniz. Diğerleri yapay zekadan otomasyon bekler ve ilk istekte tüm bilgileri chatbot'a iletir. Bununla birlikte, araştırmacılar, işbirlikçi kullanıcıların yüzdesinin daha yüksek olduğunu tahmin ediyorlar, çünkü kullanıcıların AI aracının sonuçlarında daha sonra değişiklik yapıp yapmadıklarını belirleyemiyorlar.

Önceki bir inceleme dikkate alındığında, çalışmanın yazarları yapay zekanın görevlerinin en az yüzde 10'unda işçilerin % 80'ini etkileyeceğini varsaymaktadır. Değer şu anda hala yüzde 57. Antropik adaylarının IA'yı etkilemesini bekliyor. Şirket, yapay zekayı desteklemeden motivasyon mektubunuzu yazmayı gerektirir.




(SFE)
 
Üst