Çalışma rakamları AI'da Meksikalı şirketlerin TOP100 konumlandırılmasıPazarlama ve İletişim Ajansı Llorente y Cuenca (LLYC) tarafından yürütülen, Meksika'da en tanınmış markaların yarısından azı, ekonominin sekiz önemli sektöründen üçü tarafından danışıldığında GPT-4'ün ilk 100'ünde görünmektedir (Endüstriyel İmalat ve Finansal Hizmetler ve Holding).
Çalışma, GPT-4O, Gemini 2.0 ve Claude 3.7 modelleri tarafından yapılan 12.000 değerlendirmeyi analiz ederek marka okumalarını yayınladıkları resmi bilgilerle geçti.
Bu bağlamda, Llyc'teki Pazarlama Çözümleri CEO'su Adolfo Corujo, gerçekte iyi konumlandırılmış Meksikalı şirketler olmasına rağmen, bunun nedeni, AI'nın yıllık karı veya sahip olduğu çalışan sayısı gibi bir sıralama yaparken dikkate almadığı ve iletişim araçlarının olduğu gibi uzmanlaşmış kişi tarafından dikkate alınan farklı yönlerden kaynaklandığını açıklamaktadır.
“Yapay zeka durumunda,” detaylandırıyor, “konumlandırma, genellikle medya, sosyal medya etkileşimleri aracılığıyla elde edilen ve diğer ülkelerde soruşturma gerektiren kamu bilgilerine dayanmaktadır.
Yapay zekadan önceki yeni konumlandırma
Chatgpt Kasım 2022'de piyasaya sürüldü ve o zamandan beri hızlı bir şekilde benimsenmesi internetin anlaşıldığı ve kullanıldığı konusunda derin değişiklikler yarattı. Bu dönemden önce, şirketler kendilerini medya karşısında konumlandırmak için mücadele etti ve bunu bir AI'dan önce nasıl yapılacağını dikkate almadı.
Bu anlamda, çalışma Meksika markaları tarafından öngörülen kimlik ile büyük dil modellerinin algılanması ve Openai modellerinin şirketlerin resmi imajıyla en çok uyumlu olmasına rağmen, boyuttan kaynaklanan dikkate değer varyasyonlar olduğunu ortaya koymaktadır. Örneğin, sosyal sorumluluk ve kurumsal vizyon, şirketin temel tanımına karşı en az tanınır.
Corujo, ulusal imzaların onları temsil eden birçok kavramı olduğunu detaylandırıyor. “İnsanlar olarak, bir şirketi üç yerine 15 meseleyle ilişkilendirme hatasını yapıyoruz.” “İnovasyon, kültür, sosyal ve iş sorumluluğu hakkında konuşuyoruz … Bir çok şey. Ancak bir makine bu bilgileri işlemek zorunda kaldığında, bunu üç kelimeyle ilişkilendirir ve konumlandırma ne kadar konumlandırma, daha fazla kaybolma olasılığı daha yüksektir.”
Ayrıca, markaların AI'da nasıl temsil edildiğine dair yapısal önyargılar olduğunu da vurgulamaktadır. Eyalet veya sanayi şirketleri, LLMS tarafından daha az görünür veya doğru bir şekilde sınıflandırılma eğilimindedir. Bu, algılanan görüntüyü bozan tartışmalarla işaretlenmiş daha kısıtlı ve anlatı halkıyla ilgilidir. Buna karşılık, açıkça iletilen değerlere sahip markalar daha fazla tanınır.
Meksika'daki markaların yapay zeka için zorluğu, bu yeni ortama uyarlanmış anlatıların değişmesidir, çünkü şimdiye kadar AI'nın ulusal markaları en iyi konumlandırması için önemli bir değişiklik olmuştur; Bununla birlikte, uzman, önümüzdeki 12 ila 15 ay içinde AI'dan önce konumlandırma stratejilerinde rekabetçi olan şirketlerin büyük bir yüzdesi olmasını beklemektedir.
“Yapay zekanın sadece bilgiye danışmaya değil, aynı zamanda insanların algısını da etkilediği bir zamanda,” sonucuna varıyor Corujo, “şimdiye kadar tespit edilmemiş bir konuşmayı artırmak için ilgilidir: markaların algoritmalara karşı itibarının yönetilme şekli.”
Çalışma, GPT-4O, Gemini 2.0 ve Claude 3.7 modelleri tarafından yapılan 12.000 değerlendirmeyi analiz ederek marka okumalarını yayınladıkları resmi bilgilerle geçti.
Bu bağlamda, Llyc'teki Pazarlama Çözümleri CEO'su Adolfo Corujo, gerçekte iyi konumlandırılmış Meksikalı şirketler olmasına rağmen, bunun nedeni, AI'nın yıllık karı veya sahip olduğu çalışan sayısı gibi bir sıralama yaparken dikkate almadığı ve iletişim araçlarının olduğu gibi uzmanlaşmış kişi tarafından dikkate alınan farklı yönlerden kaynaklandığını açıklamaktadır.
“Yapay zeka durumunda,” detaylandırıyor, “konumlandırma, genellikle medya, sosyal medya etkileşimleri aracılığıyla elde edilen ve diğer ülkelerde soruşturma gerektiren kamu bilgilerine dayanmaktadır.
Yapay zekadan önceki yeni konumlandırma
Chatgpt Kasım 2022'de piyasaya sürüldü ve o zamandan beri hızlı bir şekilde benimsenmesi internetin anlaşıldığı ve kullanıldığı konusunda derin değişiklikler yarattı. Bu dönemden önce, şirketler kendilerini medya karşısında konumlandırmak için mücadele etti ve bunu bir AI'dan önce nasıl yapılacağını dikkate almadı.
Bu anlamda, çalışma Meksika markaları tarafından öngörülen kimlik ile büyük dil modellerinin algılanması ve Openai modellerinin şirketlerin resmi imajıyla en çok uyumlu olmasına rağmen, boyuttan kaynaklanan dikkate değer varyasyonlar olduğunu ortaya koymaktadır. Örneğin, sosyal sorumluluk ve kurumsal vizyon, şirketin temel tanımına karşı en az tanınır.
Corujo, ulusal imzaların onları temsil eden birçok kavramı olduğunu detaylandırıyor. “İnsanlar olarak, bir şirketi üç yerine 15 meseleyle ilişkilendirme hatasını yapıyoruz.” “İnovasyon, kültür, sosyal ve iş sorumluluğu hakkında konuşuyoruz … Bir çok şey. Ancak bir makine bu bilgileri işlemek zorunda kaldığında, bunu üç kelimeyle ilişkilendirir ve konumlandırma ne kadar konumlandırma, daha fazla kaybolma olasılığı daha yüksektir.”
Ayrıca, markaların AI'da nasıl temsil edildiğine dair yapısal önyargılar olduğunu da vurgulamaktadır. Eyalet veya sanayi şirketleri, LLMS tarafından daha az görünür veya doğru bir şekilde sınıflandırılma eğilimindedir. Bu, algılanan görüntüyü bozan tartışmalarla işaretlenmiş daha kısıtlı ve anlatı halkıyla ilgilidir. Buna karşılık, açıkça iletilen değerlere sahip markalar daha fazla tanınır.
Meksika'daki markaların yapay zeka için zorluğu, bu yeni ortama uyarlanmış anlatıların değişmesidir, çünkü şimdiye kadar AI'nın ulusal markaları en iyi konumlandırması için önemli bir değişiklik olmuştur; Bununla birlikte, uzman, önümüzdeki 12 ila 15 ay içinde AI'dan önce konumlandırma stratejilerinde rekabetçi olan şirketlerin büyük bir yüzdesi olmasını beklemektedir.
“Yapay zekanın sadece bilgiye danışmaya değil, aynı zamanda insanların algısını da etkilediği bir zamanda,” sonucuna varıyor Corujo, “şimdiye kadar tespit edilmemiş bir konuşmayı artırmak için ilgilidir: markaların algoritmalara karşı itibarının yönetilme şekli.”