IFT'nin işlevleri iki merkezi olmayan kuruluşa devredilecek

KodKralicesi

Global Mod
Global Mod
Morena'nın Temsilciler Meclisi koordinatörü Ricardo Monreal, IFT ve Federal Ekonomik Rekabet Komisyonu'nun (Cofece) teknik işlevlerini yerine getirmek üzere iki merkezi olmayan kuruluşun oluşturulacağına dair güvence verdi; bu, taslak görüşteki değişikliğin bir parçası olarak TMEC'in “kamu telekomünikasyon hizmetleri sağlayıcısının sorumlu olmamasını” sağlayacak şekilde bağımsız bir telekomünikasyon düzenleyicisinin olmasını gerektiren ve bağımsız çözümler sağlayan 18. maddesinin 17. bölümüyle çelişmemek için serbest meslek sahipleri için söndürülecektir. ve tarafsızlıkla.

“Milletvekili Ramírez Cuellar'ın çekincesini sunduğu iki kurumun oluşturulması önemlidir çünkü teknik işleyişi bağımsız olarak sürdürür ve artık IFT ve Cofece organlarının tüm işlevleri Devlet Sekreterliklerine veya idari kamuya yeniden atanacaktır. Monreal, serbest meslek sahiplerini ortadan kaldırmak için Temsilciler Meclisi'ne katılımı sırasında “Bizim bakış açımıza göre karşılık geliyorlar” dedi.

Morena'nın önerdiği merkezi olmayan organlar, bağımsız bir karaktere, tüzel kişiliğe ve kendi varlıklarına sahip olacak ve iki soruşturma ve prosedür alanına eklenecek; bu, IFT ve Cofece'in şu ana kadar sahip olduğu bir şey. Ancak telekomünikasyon düzenleyicisinin hangi yetkilerin her birimde kalacağı henüz belli değil.

Monreal, IFT'nin çeşitli yetkilerinin Dijital Dönüşüm ve Telekomünikasyon Ajansı bünyesinde olacağını savunurken, başkan bunların Ekonomi Bakanlığı'nın merkezi olmayan kısmında yer alacağını söyledi.

Bu aracın danıştığı uzmanlar, telekomünikasyon ve yayıncılık konularında asimetrik önlemler gibi düzenleyici yetkilerin merkezi olmayan José Merino Sekreterliği'ne geçmesinin mümkün olduğunu, ekonomik rekabet yetkilerinin ise merkezi olmayan Ekonomi birimine devredileceğini söyledi. Monreal'in Temsilciler Meclisi'ne sunduğu çeşitli çekincelerde yapılan değişikliklerle fikri taslak görüşe dayanan Cofece'nin yetkileri de burada olacak.

Uzmanlar için, merkezi olmayan kuruluşların oluşturulması 'küçük bir zafer' olarak değerlendirilebilir, çünkü yeni kuruluşlar bağlı oldukları Sekreterliklerden veya kuruluşlardan bağımsız yönetime sahip olacak ve böylece düzenleyicilerin teknik kısmını koruyacaktır.

Bir ekonomik rekabet uzmanı, “Ancak merkezi olmayanların bağımsız olmasının anahtarı, başkanlarının ve personelinin atanmasında yatmaktadır ve bu atamanın nasıl planlandığını görmek için burada beklememiz gerekecek” yorumunu yaptı.

IFT'nin eski başkan komiseri Adolfo Cuevas, daha önce Expansión'a, kararların teknik uzmanlaşmaya dayalı olarak alınmasını sağlamak ve düzenlemenin sürekliliğini sağlamak için telekomünikasyon düzenleyicisinde şu anda faaliyet gösteren teknik personelin bir kısmının korunması ihtiyacı hakkında yorum yapmıştı. şu anda bağlantı sektörünü yönetmektedir.

“Düzenleyicinin kararlarının özerkliği ve bağımsızlığı, yatırım çekmek ve rekabeti artırmak için vazgeçilmez olmuştur”; Cuevas ifade etti.

Şimdiye kadar taslak görüş, IFT personelinin varış yeri hakkında ayrıntılı bilgi vermeden, yeni merkezi olmayan kuruluşların kararnamesi yayınlanır yayınlanmaz yalnızca komisyon üyelerinin rakamlarının ortadan kaldırılacağını ve geçerliliğinin sona ereceğini belirtiyor.

Bağımsızlık, yeni varlıkların anahtarı


Yeni merkezi olmayan kuruluşların bağımsızlığı, 5G yatırımlarını teşvik etmek, diğer ağları yoğunlaştırmak ve bağlantı hizmetlerinin fiyatlarını düşürmek amacıyla telekomünikasyon endüstrisinde kesinlik oluşturmak için gerekli olacaktır.

IFT, telekomünikasyon ve yayıncılık alanında bağımsız bir düzenleyici olarak işlev görerek AT&T'nin pazara girmesini sağlayarak, kullanıcılara daha fazla rekabet ve hizmet seçeneği sunmayı başardı. Buna ek olarak düzenleyici, internet ve telefon hizmetlerinin fiyatlarını %31,5'e kadar düşürmeyi başardı. Örneğin 2018 yılında 50 Megas sabit internet kirası 742 peso iken bu yıl 349 peso olarak gerçekleşti ve bu da %52,9 oranında bir düşüşe işaret ediyor.

Ancak uzmanlara göre, merkezi olmayan organizasyonlarda teknolojinin politik duruşu hakim olursa, şirketlerin veya çıkar gruplarının kayırılması, yatırım iştahının azalması ve diğer operatörlerin rekabeti riski ortaya çıkabilir.

Bu, telekomünikasyon ağlarına daha az yatırım yapılmasına neden olacak, bu da tüketicilere yönelik bağlantı hizmetleri üzerinde etkilere yol açacak ve internet ve telefon fiyatlarındaki artışlara eklenecektir. Dahası, kullanıcılar etkili bir düzenleme olmadan sözleşme politikalarına tabi olacak ve hatta numara taşınabilirliklerinin engellendiğini görebileceklerdir.

Uzmanlar, merkezi olmayan kuruluşların ikincil yasalarda teknik olarak yapılandırılmaması halinde, telekomünikasyon sektöründe 2013 reformundan bu yana kaydedilen ilerlemenin yavaşlama ve halihazırda 5G'yi uygulama konusunda zorluk yaşayan bir sektörde kaos yaratma riski konusunda uyardı. Ödemeli TV pazarları, hatta şirketlerin ülkeden çekildiğini görüyoruz.
 
Üst